Hoeveel kinderen uitnodigen voor verjaardag vinden jullie nog normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door humptydumpty, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gemiddeld 7 kids
     
  2. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Onze dochters zijn beiden jarig in januari en daarom was het binnenspeeltuin . Toen waren het er ong 14 per kind (1 X beiden samen, dus met de meisjes bij 30 in totaal :eek:). 1 keer thuis in januari met 12 kinderen en slecht weer. Nooit meer!

    Laatste 2 jaar hebben we het feestje opnieuw thuis gehouden, maar in juni :D. 's Ochtends van 10 tot 13h voor de jongste en van 14h tot 17h voor de oudste. Telkens een 16-tal kinderen, maar een paar keer dat er 's morgens kinderen waren met broer/zus die 's middags uitgenodigd waren, en dus bleven die allemaal meteen van 10h tot 17h :). En dan nog een aantal extra gasten (bv nichtje die mee kwam afzetten, kleinere broer of zus). Maakte allemaal niet uit, want het was toch buiten en pannenkoeken bakken voor 17 of 20 kinderen maakt niet uit ;)
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    “Manlief mag dokken” gaat toch niet op als je getrouwd bent?
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Idd.
    Wie van beide ook betaalt, het maakt het niet meer of minder zonde van het geld.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het echt te veel en veel te duur, wie er ook mag dokken.
     
  6. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.685
    9.652
    113
    Wij hadden dit jaar een feestje in het park gepland voor beiden samen. Inclusief broertjes/zusjes van genodigden die bij de ander in de klas zaten, een paar buurtjes, nichtjes en vriendjes van buiten school kwamen we op een kind of 20. Prima dachten we, het is toch buiten. En toen werd er Regen verwacht, en moesten we last minute uitwijken naar de binnenspeeltuin. Het deed even zeer in de portemonnee, maar verder was het een prima dag, was best leuk zo'n grote groep. Buiten kwamen de hagelstenen als golfballen naar beneden ondertussen :eek:
    De oudste heeft ook al een paar feestjes gehad waar de hele klas uitgenodigd was. Waren oom steeds ouders van niet Nederlandse afkomst.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Met een feestje voor twee kinderen vind ik het nog anders, mijn kinderen nodigen als we het buitenshuis vieren en ze gebracht worden per persoon ook rond de 8-10 kinderen uit, dus dan kom je ook op dat aantal als ze het samen vieren. Voor een kind vind ik het echter veel, zeker als het feestje 25 euro per kind kost.

    Daarnaast nog het verhaal van wat verwend gedrag vertonen. Door het toe te staan (helemaal terwijl je het zelf eigenlijk niet wil), ga je dat niet verminderen...integendeel. :eek:
     
  8. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Uitiendelijk misschien niet, maar op de korte termijn en vooral voor mn gevoel wel! Ik heb een vast bedrag wat ik elke maand wil sparen en de rest van mijn inkomen mag ik spenderen. Wanneer manlief betaalt, blijft er meer voor mij over ;). Mocht ik ooit tekort komen dan kan ik natuurlijk gewoon geld van de andere rekening pakken (heb volledige toegang tot zijn rekening), maar uit principe doe ik dat nooit. Het is ook niet nodig, want we hebben allebei een mooi salaris en hoewel we in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, doen we eigenlijk alleen maar dingen met "ons eigen" geld en "onze eigen rekening".
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat grappig. Wij doen onze geldzaken ook zo. Maar ik krijg soms de indruk dat de meeste mensen dit wel heeeeeel bijzonder vinden. Hier werkt het al meer dan 10 jaar prima. (Soms wel overleg als bv gemeentelijke belasting moet worden betaald oid: betaal jij deze? Of zal ik deze keer?’)
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Wij hebben drie rekeningen: een gezamenlijke en allebei een eigen. Dat werkt ook prima, toch heb ik niet het idee dat het geld op mijn rekening ‘van mij’ is en dat op zijn rekening ‘van hem’, in de zin van dat het gewoon allemaal van allebei is en als het uitgegeven wordt, dan is het dus niet enkel je eigen geld, zeker in het geval van ‘principe kwesties’, zeg maar. ;) :)
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.335
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Principe kwestie houdt gewoon in dat je soms dingen ‘los moet laten’. :)
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Iets dat ik kan en wil loslaten, is voor mij automatisch geen principe kwestie. ;)
     
    merah vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik zou zelf zeggen, stuk of 8 kinderen vind ik genoeg. Zeker voor een hoger bedrag.
    En daarbij komt, we zitten anders met een vervoersprobleem.
    Ben benieuwd hoe anderen dat doen waarbij 10 kinderen ofzo mogen komen?
    Of doe je dan niet gelijk uit school mee en thuis brengen?
     
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat leuk om te lezen dat er toch nog anderen zijn, die het ook zo doen. Ik krijg ook vaak het idee dat anderen onze manier van met geld omgaan een beetje raar vinden.We hebben ook nooit bewust besloten om het zo te doen. Het is gewoon vanzelf zo "gelopen" en we vinden het allebei wel prima zo.

    Overigens denk ik dat we, als we ooit in de verre toekomst eens de hypotheek hebben afgelost, wel samen gaan sparen/beleggen en ons geld dan eindelijk weer eens samenkomt, haha.
     
  15. Duda

    Duda Actief lid

    13 nov 2009
    408
    8
    18
    utrecht
    Ik vind 27 kinderen echt heel veel. Ik heb ooit 21 kinderen op een feestje gehad, maar toen vierden mijn kinderen het alledrie tegelijk. Ze mochten elk toen 6 kindjes uitnodigen.
     

Deel Deze Pagina