Iemand advies (juridisch) voor mijn vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door Dreamer1971, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Hoihoi

Zal het even in het kort proberen uit te leggen. Vriendin van mij woont samen (relatie is over) hebben 2 koopwoningen, waarvan 1 nu de executie in gaat en de andere zal niet lang erna volgen.
    Woningen zijn op zijn salaris berekent, maar staan op beide namen. Zij kan haar naam er nu vanaf halen, maar dan schopt hij haar (inclusief 2 kids ) meteen op straat.

Huurwoning krijgt ze niet, want ze hebben 2 koopwoningen (waarvan eentje al 9 maanden en andere 4 maanden de hypotheek niet is betaald dus)
    Bijstand krijgt ze ook niet omdat ze schulden heeft (vanwege de achterstallige betalingen) en 2 woningen (dus vermogen)
    Ze zou dan de schuldsanering in moeten gaan, maar daar kom je niet in zonder inkomen.

Tis toch van de zotte dat ze nu maar bij hem moet blijven wonen totdat ze het huis uitgezet worden? En wat dan? Nog steeds geen bijstand en geen huis.
    Hij heeft al gezegd ik maak je kapot, waar die nu dus goed mee bezig is, want ze kan geen kant op. En hij wil 1 van de kids (de oudste is niet van hem dus daar heeft hij niks over te zeggen, maar de jongste dus wel) dat die bij hem blijft wonen. Terwijl hij er nooit is, de kinderen mishandelt als hij er wel is een keer geslagen voor de rest geestelijk :x

Wat kan ze nog doen? Of kan ik wat doen?
    HELP!!!!!

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Naar een blijfvan me lijf huis gaan misschien?

Legerdesheils die hebben ook vaak contacten zeg ook maar iets aangifte doen van bedreiging ect ect.

Sterkte voor je vriendin.
    Wat een rotzakken sommige mannen. :(

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Inderdaad een blijf van mijn lijf huis?

Maar als ik eerlijk ben zou ik als vriendin (indien het mogelijk is) meteen zeggen dat ze in ieder geval eerst wel bij mij terecht kan, samen met haar kinderen. En dat we dan wel verder kijken.

4. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Hebben we ook al aangeboden dat ze moet maken dat ze daar wegkomt en dat er bij ons wel plek is voor haar en de 2 kids (en anders maken we plek)
    Andere vriendin heeft dat ook al aangeboden.

Maar dan is ze weer bang dat ze als ze daar het huis leeg gaan halen ook onze spullen op komen halen (hebben haar al uitgelegd dat dat niet kan, want wij hebben niks met hun schulden te maken).

Maar dan nog hebben we het probleem dat ze geen uitkering krijgt en geen uitkering geen huis. Tijdelijk kan ze bij ons wonen, maar dat kan ook geen jaar gaan duren snap je?
    Ze heeft nu een schoonmaakbaantje, maar dat verdient ook maar 200 euro in de maand (als ze geluk heeft), verder heeft ze nog aan huis een eigen bedrijfje maar dat kan ze zo ook niet verder opzetten

5. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Wat een kl*tesituatie zeg! Bah.. Wel lief van je dat informatie probeert in te winnen voor haar!

Wat ze als eerste moet doen, is ergens tijdelijk onderdak zoeken voor haar en haar kindjes. Tijdelijk bij familie of vrienden in? Zodat ze in ieder geval 'rustig' kan slapen..

Ze kan dan eventueel contact opnemen met maatschappelijk werk, blijf van mijn lijf huis of leger des heils. Daar kan ze alles uitleggen, het zal eerst veel praatwerk zijn - maar deze mensen kunnen haar wel helpen. Vanaf daar kan ze geholpen worden! Voor elk probleem is een oplossing, uiteindelijk komt niemand zomaar op straat. Er is vast iets waar ze beroep op kan doen.

Meer informatie kan ik je ook niet geven. Heel veel sterkte gewenst.

Liefs,
    Sill

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Maar kan ze niet gaan werken?

Wel erg lief dat jullie dit ook al aangeboden hebben. Ze kunnen inderdaad absoluut niet aan jullie spullen komen dus daar hoeft ze niet bang voor te zijn.

7. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

16 sep 2008
    447
    0
    0
    Ik had de andere post nog wat geëdit.
    Ze werkt dus ook al maar dat is maar een paar uurtjes en zet geen zoden aan de dijk. En ze is afgekeurd weet niet in hoeverre, maar daar krijgt ze ook geen uitkering van

Maatschappelijk werk heeft ze al gebeld nadat ze in mekaar geslagen is door hem (begin december), maar die hebben hier een wachtlijst :(

Familie woont allemaal in het westen, wij in het noorden, dus ze moet het echt van vrienden hebben (die allemaal voor haar klaar staan, want we zijn al allemaal spulletjes aan het verzamelen voor als ze een eigen huisje krijgt).maar daar voelt ze haar eigen te bezwaard voor om dat aan te nemen denk ik :(

8. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ik vind het zo achterlijk, dat ze bij zulke instanties ( maatschappelijk werk ) een wachtlijst hebben. Misschien kan ze de HA proberen? Anders toch maar eens gaan zoeken naar andere hulp instanties.

Blijf van mijn lijf, leger des heils. Klinkt heel erg allemaal, maar als je moet wachten op hulp en ondertussen steeds verder zakken.. Daar schiet ze ook niks mee op.. Anders kan ze misschien informatie krijgen bij het Juridisch loket? Of de juro-foon?

Deel Deze Pagina