Hoeveel kinderen willen jullie, en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Ik weet het niet. Ik hoop dat dit kindje in goede gezondheid wordt geboren, net als de oudste. Daarna zien we wel weer verder hoor! Mijn gevoel zei toen ik bevallen was van de eerste dat het nog niet ''klaar'' was, misschien heb ik het nu weer, misschien niet.

Flientje

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    2 of 3.... de tijd zal het leren.
    Voorlopig houden we het eerst bij 1 :D

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou er graag 3 willen, maar mijn man 2. Ach we zien wel. Eerst nog eens zwanger zien te worden van de tweede.

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij wilden altijd graag 1 kindje. Zelf twijfelde ik wel eens of het er misschien geen 2 zouden moeten zijn. Maar inmiddels (door alle vruchtbaarheidsbehandelingen) ben ik daarvan helemaal genezen. Nee.... eentje zou al een godsgeschenk zijn!

Groetjes,
    Josien

5. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wilde heel lang niet, toen 1. En nu 3. Vriendlief wil er nog max. 1 'bij'. Dus maar wachten wat de toekomst brengt.

6. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Mijn gevoel zei toen ik net bevallen was : NOOIT MEER! hahaahaha!

Nu ben ik zwanger van onze 2e wonder, en vind het hierna wel ("even") genoeg. Misschien over een jaar of 5 dat ik na kriebels ga krijgen, maar op dit moment ben ik dol gelukkig zo!

7. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik 2 vind het leuk voor noa in de toekomst nog een broertje of zusje erbij. mijn vriend wil er 4 of 5 maar financieel zal dat vast niet gaan lukken.

8. Angelina

Angelina Niet meer actief

5

Ik ben zwanger van de vijfde, dus hierna is het klaar ;)

9. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Onze wens is een gezin met drie kinderen.
    Hoewel ik nu zou al blij zou zijn met één wondertje!

Waarom? Mijn man komt uit een gezin met drie kinderen en dit vond hij enorm fijn. Ik heb zelf een broer en wilde er altijd nog graag een broertje of zusje bij. Soms denk ik ook wel eens dat een gezin van vier of vijf kinderen super zou zijn, maar dat is niet realistisch gezien ons huidige 'tempo'.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij wilden (heel eerlijk) voorlopig eigenlijk nog geen kinderen. Maar als we het over kinderen hadden, zouden we er 1 willen! Maar nu hebben we er 2, die we voor geen goud zou willen missen. Maar hierna komen er geen kinderen meer bij. (hoewel je nooit weet wat de toekomst brengt natuurlijk).

11. Samama

Samama Niet meer actief

Wij willen er maar eentje. Waarom? Omdat wij het type mensen zijn voor 1 kindje, en niet voor een groot gezin. Waren we al vrij snel uit eigenlijk dat het er niet meer dan 1 wordt.. en nee, wij vinden dat niet "zielig".

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wij willen er 1 en als dat allemaal goed verloopt gaan we misschien nog wel voor een 2e.

Nu eerst maar eens zwanger raken :D

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

wij wilden er 4 maar momenteel zwanger van de 5e en dat is echt de laatste had bij destiney al het gevoel met 4 maanden zwanger zijn dat ik het zat was nu eindelijk door de pil heen gezegend met een zoontje dus ben helemaaaaaal klaar

groetjes nathalie ;)

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Eerst zouden we het houden bij twee. Dat was goed paste in de caravan, auto huis etc. Maar het begon te kriebelen en toch maar een derde, maar dta zou tocht echt de laatste zijn. maar nu Marijn er is beginnen we toch te twijvelen of we geen vierde willen. Ach eerst genieten van ons mannetje en dan zien we wel weer.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als het lukt graag 2, mijn man wil dat nu nog niet, hopelijk over een tijdje wel.
    Het lijkt me erg leuk voor Steven om een broertje of zusje te hebben.Heb zelf 1 broer, m'n man heeft 3 broers en 4 zussen.
    Daarom snap ik ook niet waarom hij het hier wil laten.
    Tijd zal het leren. ;)

16. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ik zie dat er best veel mensen zijn met een gezin van 3 of meer kinderen. Ik vraag me echt af hoe jullie dat financieel doen? Wij krijgen nu onze eerste en hebben alleen al qua woonruimte geen plek voor een tweede en financieel wordt het er met 1 al lastig en we werken gewoon allebei en verdienen echt niet heel slecht. Ben heel benieuwd!

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Als het lukt 3. 1 vinden wij weinig :) 2 gaat wel maar ook een beetje weinig met 3 kinderen zijn we een lekker groot gezinnetje. Ik ben zelf enigskind en ik zou toch ooo zo graag broers of zussen willen hebben. 9 ik heb wel half zussen en broers maar, toch is dat niet het zelfde) Vooral nadat mijn ouders zijn overleden voelde ik me erg eenzaam omdat ik geen ''echte'' broers en zussen had

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hopen dat het ons gegund is dat we een tweede kindje krijgen. En ik sluit niet uit dat we ook nog voor een derde willen gaan. Lijkt me heerlijk een groot gezin.

Pim

19. Zeepbel83

Zeepbel83 Bekend lid

21 jun 2007
    808
    1
    18
    Mocht het allemaal lukken, heel graag 2 gezonde kinders!

Maar eerst ergens in 2008 maar eens proberen voor de allereerste keer zwanger te raken!
    En misschien roep ik na de bevalling van de eerste wel heel hard ''nooooit meer"! :)

20. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hadden het altijd over meer kinderen, maar dat is voorlopig echt bijgesteld tot 1 kindje.

Ik kan niet inschatten hoe we er over een tijdje over denken, maar op dit moment hebben we gezegd dat er zoiezo de komende 4 jaar nog geen 2e bij komt.

Deel Deze Pagina