Hoeveel kinderen willen jullie, en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    2 of misschien wel 3....eerst maar eens een huis kopen.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Heel simpel, aanpassen aan wat je hebt! Ik leef nu door omstandigheden (ben verlaten door mijn ex) van alleen studiefinanciering, een feestje is het niet maar we redden het wel, dan lijkt mij dat een gezin met 2 verdieners als jullie geen problemen zouden moeten hebben , toch....

3. carry

carry Fanatiek lid

30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik wilde er altijd 2 dat was mijn grootste wens. Maar toen ik bij de vader van mijn zoon weg kwam, had ik voor mijzelf zoiets van, Dus het blijft bij 1!
    Tot ik mijn huidige vriend tegen kwam en we toch besloten er nog een keer voor te gaan. Ik heb nu 2 kinderen, een zoon en een dochter, mijn wens is vervult ;)

4. Milla

Milla Niet meer actief

Mijn man werkt ook alleen en ook wij willen er drie, hoe we dat doen? Gewoon aanpassen, in plaats van 3 hobbyclubjes per kind misschien maar 1, inplaats van merkkleding gewone kleding, ipv 3x per jaar op vakantie 1 x per jaar, in plaats van alles nieuw ook veel 2e hands aanschaffen enz... Ik verkies de rijkdom van 3 kinderen voor de luxe rijkdom. Verder gewoon bewust met geld bezig zijn, ik houd al jaren maandelijks een kasboek bij met alle inkomens en uitgaven, en heb iedere dag een vast bedrag aan boodschapengeld (18 Euro voor 4 personen) Bovendien hadden we het financieel met 1 kind een paar jaar veel zwaarder omdat mijn man toen minder verdiende.
    Als je echt wilt lukt het, vroeger hadden de mensen met veel meer kinderen veel minder en ook die generatie is er goed door heen gekomen.

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij willen er twee. Waarom weet ik niet, het is een gevoel gewoon.

6. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vroeger zeiden we altijd we willen er 4 maar nu hebben we zoiets van nu deze 2 redelijk snel achter elkaar en daarna zien we wel als ze wat ouder zijn of er dan nog baby kriebels komen.

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij zouden ook ooit 3 kindjes in onze armen willen sluiten. ;)

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Wij zouden heel graag twee kindjes willen krijgen...misschien is kindje twee al onder weg...gister in het ziekenhuis bleek dat mijn spiraal totaal niet goed zit :( en heb in mijn vruchtbare periode sex gehad :(
    Dus het is heel spannend ;)

Groetjes,

9. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Wij willen er graag 3.

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik wil er 2 als dat zou mogen en het is me gegund dan zou ik erg gezegend ermee zijn!

maar nu nog niet! nog een jaar of anderhalf wachten!

11. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Eerst wilde ik maar eentje en mijn vriend ook.

Ondertussen wil ik er graag zeker 2, omdat ik zelf een zus heb en het belangrijk vind dat Keld niet alleen blijf.

Ik vind het een mooie gedachte dat als mijn moeder er niet meer zou zijn, dat ik tenminste mijn zus nog heb. Oké, er is veel ruzie gemaakt en nu soms nog krijg ik het enorm op mijn zenuwen van haar, maar ze IS er toch.

En we hebben zoveel plezier gemaakt toen we kind waren, alleen is maar alleen.

En ik zou graag ook nog eens zwanger zijn, ook al was mijn zwangerschap niet geweldig, ik was wel graag zwanger en ik mis het enorm. Mijn bevalling was niet hoe ik het mij had ingebeeld, ik mocht Keld zelfs niet meteen zien en dat steekt nu nog. Zou graag ook natuurlijk bevallen en niet met een keizersnede.

Maar ja, zullen zien wat mijn vriend ervan denkt over een tijdje. ;)

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Wij willen er zowiezo graag 2.
    En als de jongste naar school gaat misschien een 3e.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik heb altijd geroepen dat ik wel 6 kinderen wilde....nu denk ik daar wel anders over. Ik wil ze wel dingen mee kunnen geven en dat is denk ik financieel niet mogelijk als we 6 kinderen zouden hebben..hahaha. Jeetje dan zouden we moeten verhuizen...en bus hebben ipv een auto...nee ik zou al heel blij zijn met 2 of 3...dus voor Jesper komt er hopelijk wel een broertje of zusje bij...ooit.

14. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik zeg altijd 3, vriend 2.
    Nr 1 is onderweg. En ik ga gewoon heel hard mijn vrouwelijke charmes in de strijd gooien om het naar 3 te krijgen! ;)
    Of de volgende een tweeling, haha.
    (situatie moet wel stabiel zijn natuurlijk)

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    we hebben al 2 kinderen van 12 en 10 en nu al 16 maanden aan het oefenen voor een 3 de, daar stopt het daarna ook mee.
    We hebben ook bewust gekozen, onze oudere kinderen zijn al meer zelfstandig, zo kunnen we ook dit kindje dan alle aandacht schenken, zal natuurlijk ook rot verwend worden door broer en zus ;)

16. Rosa74

Rosa74 Lid

8 aug 2007
    91
    0
    0
    Wij moeten nog het geluk krijgen de eerste te krijgen, maar het liefst zou ik er 3 hebben en mijn man 2, dat wordt dus hopelijk ooit nog een discussiepunt, maar gezien onze leeftijd (33 en 38 jaar) is dat misschien overbodig. :(

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Mm... ik zou er graag twee hebben maar je hebt niet altijd zelf te kiezen he? Ik zou graag een jaar of 4 tussen dit kindje en de volgende hebben maar tegen die tijd is mijn vriend 40 en ik 34. Hangt ook heel erg van onze economische situatie af en hoe de bevallig straks gaat dus voorlopig kijk ik nog niet te ver vooruit. Het leven kun je niet plannen en kinderen krijg je, die plan je niet, zoals mn moeder zegt ;)

18. Niet meer actief

Ik zei altijd al 1 en nu ik zwanger ben is dat gevoel alleen maar sterker geworden. Als wij naar de toekomst kijken zien we een klein knus gezinnetje voor ons met dus 1 kindje en onze lieve hondje dus eigenlijk 2 kindjes ;)

19. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb altijd gezegd: 5 vóór mijn 25ste..
    Dat lukt natuurlijk niet meer maar ik zie mezelf als zeer gelukkige vrouw met 2 schatten van kinderen.
    Of er een derde komt weten we nog niet. 't Lijkt mij super (nog steeds 5!) maar we moeten eerst even zien hoe het met mijn bekken gaat.

20. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Wauw, respect! Echt. Als ik alleen al denk aan kosten voor water, licht, gemeentelijke belastingen pfff. Wij hebben dan wel een koophuisje en doen vaak boodschappen bij de Albert Heijn (maar wel met een budget van 50 euro per week) en rijden een mini autootje en laten die zoveel mogelijk staan. Ik begrijp wel dat dat dingen zijn die nog veel minder kunnen, maar alleen al aan vaste lasten gaat bij ons 1 salaris op.

Deel Deze Pagina