Hoeveel kinderen willen jullie, en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door Milla, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Mmm volgens mij doen wij iets dan echt niet goed, want zo luxe leven wij niet. Ik hou dan ook al sinds we samen zijn een kasboek bij. Maar 1 salaris is gewoon al op aan vaste lasten (800 euro hypotheek, 150 nuon, 16 water, 50 per week voor boodschappen en 1x per jaar honderden euro's aan gemeentebelasting). Daar komt dan natuurlijk nog per persoon eigen verzekeringen bij wat ook ruim 100 euro pp is (daar is dus de zorgtoeslag al af). Misschien is het grootste probleem bij ons dan de hypotheek, het is maar een klein huisje (90 m2) maar wel in Haarlem wat geen goedkope stad is om te wonen. Ben verder echt geen verwend kreng ofzo hoor haha, mijn ouders hebben het ook nooit breed gehad (vader huisschilder, moeder huismoeder).

Ik vind het echt interessant om te lezen hoe jullie het doen, thanks!

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    800 euro hypotheek :confused: ja daar ligt zowiezo een probleem dan idd!

Thnx 4 het respect, het is met tijden zwaar maar na mijn studie zitten we een stuk ruimer natuurlijk en daar kijken we naar uit!

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als het ons gegund is willen we heel graag 3 kindjes. Ik heb zelf 1 broer en had heel graag nog een broer(tje) of zus(je) gewild. Mijn vriend heeft 1 zus en zegt hetzelfde. En 4 lijkt me weer zoveel.
    We zien wel wat de toekomst ons brengt!

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Wij willen graag 3 kindjes :) passen ze allemaal achterin de auto grapje.

Mijn ouders hebben 5 kinderen maar zelf vind ik dat teveel maar wel super gezellig. Want het is altijd lekker druk soms net een soapserie met liefdesverdriet en alle andere problemen.

Maar de band die ik heb met mijn broers en zussen is zo sterk. We gaan vaak met zijn 5-en uit en iedereen vind het zo tof dat we met zijn allen uitgaan.

Financieel hebben we het nu goed en ik denk met 3kindjes ook. Mijn man verdient goed en ik werk nog niet maar misschien als we meer kindjes hebben dat ik dan wel 2 dagen ga werken.

Ik bewaar kleertjes voor de volgende, kamer, wagen enz. Kamers hebben we wel genoeg.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik ken mensen met een hypotheek van over de 1000 euro! voor een gewoon rijtjeshuis...
    misschien liggen de prijzen hier wat hoger.

wij blijven voorlopig nog lekker huren, en profiteren van de huurtoeslag en wat proberen op te bouwen, we gaan pas kopen als we financieel ECHT sterk staan.

mn vriend wil wel 5 kinderen, ik vind 3 persoonlijk wel genoeg :)

6. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Wij hebben ons vorig jaar ook gekocht en inderdaad de huizenprijzen zijn erg hoog, voordeel is wel dat we een hypotheek hebben rentevast voor 20 jaar, dus voorlopig gaat dat in ieder geval niet stijgen :D. En Haarlem is ook gewoon heel duur om iets te kopen. Maar zou hier niet meer weg willen! Heb 2 jaar ongelukkig in Amstelveen gezeten en dat nooit meer!

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik wilde er altijd 3 en m´n mannetje wilde er 2 maar na de echo van deze beeb heeft hij zich opeens bedacht dat ie toch wat meer kinderen wil maar ik vind 3 genoeg :D maar de derde willen we pas over een jaar of 5 omdat ik het wel leuk vind als de kinderen wat groter zijn en dan een jonger broertje of zusje hebben en zelf er wat meer van snappen en beter erbij kunnen worden betrokken.

8. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    twee kindjes en als het goed is komt die wens ook uit.

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nou voorlopig houden we het bij ons mannetje.
    Ik wil hem eerst lekker de aandacht geven en ik moet zelf en mn man eigelijk ook nog flink bij komen van de bevalling.

Nee dus voorlopig even niet, zie he twel over een paar jaar wat we willen

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Voorlopig eerst maar eens een... Maar hoor wel veel van mensen die net een eerste hebben en het altijd daar bij wilden houden, dat ze nu een tweede willen..

11. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0

Je leeft naar wat je hebt! Al zou iemand per maand 7000 euro verdienen dan is het voor diegene ook "weinig" omdat het toch opgaat. Die heeft dan een duur huis dure auto's enz enz, dus heb je meer uitgave! Je zegt dat je met 1 inkomen al je vaste lasten kan betalen, dan hou je toch 1 inkomen over om uit te geven in je huishouden! Vind dat niet weinig hoor :) Wij doen het ook met 1 inkomen, en het gaat prima! Maar zoals ik al zei, je leeft naar wat je bezit! ;)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dit had ik kunnen schrijven :D
    En ik vind het ook niet zielig...ik heb zelf 1 broer waar ik nooit echt een band mee heb gehad, en die ik nu ook niet meer zie, dus ja.... Maar ik heb zat andere mensen om me heen waar ik wel veel liefde mee deel. Die liefde hoeft dus niet altijd van een broer of zus te komen.

Maar goed...eerst maar eens uberhaupt zwanger zien te worden :)

13. Female

Female Niet meer actief

Hoe vreselijk hard je na zo'n bevalling roept: "aan mijn lijf heeeel lang geen pololaise",
    En hoe hard het nu al weer kriebelt :)
    Zelf de vooruitzichten naar zwangerschap, echo's enz...
    We wachten nog wel even, over een paar maandjes gaan we eerst verhuizen ;)

Ik zou erg graag 3 kindjes willen, maar realiseer me goed dat je dat eigenlijk nooit van te voren weet/ kunt zeggen. Misschien komt er iets tussen, loopt het anders, blijft het bij 2. of het worden er 6 haha...

Mijn man wilde graag 2 kindjes, maar na Kynan zegt hij al steeds dat eentje meer hem ook erg leuk zou vinden. Hij vind alles zo leuk dat het hem er volgens mij niet uitmaakt hoeveel het er zijn :)

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wij hopen dat we nog een keer zwanger mogen raken en ik denk dat we het dan bij 1 kindje willen houden zodat we hem/haar ook financieel alles kunnen geven.

15. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    onzewens was altijd om 2 kinderen te nemen.
    en inderdaad we hebben er nu 2.
    maar ben nu zwanger van nr 3.
    deze is niet gepland omdat mijn nuvaring gebroken bleek te zijn in de vagina en ik er pas achter kwam toen ik hem moest verwijderen ivm de stop week.
    en hier blijft het nu bij en natuurlijk na de bevalling hier geen nuvaring meer

16. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Misschien mag ik dit niet zeggen en hebben wij het ook niet voor het kiezen.

Maar het lijkt me ontzettend leuk om ook een zoontje te krijgen. Daarom zou ik de volgende zwangerschap willen weten met de 20 weken echo of het een Jongen of Meisje word.

Ook wil ik graag bevallen en dat het een verassing is. Dat lijkt mij een super ervaring.

Dan zitten we al op 3 ;)

Misschien krijgen we helemaal geen kinderen meer en misschien gaan we wel door totdat we ook een zoontje krijgen, dat hebben we het niet voor het zeggen dus wie weet hoeveel kinderen we krijgen hihi ;)

Wij willen er minimaal 2

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Toen ik klein was heb ik altijd geroepen dat ik er 6 wil. En het liefst zou ik er nu ng steeds 6 willen :) maar dat vind vriendlief toch echt een beetje teveel daarom als het allemaal mag lukken gaan we voor de 4.

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Ik heb altijd vier geroepen maar mijn man wil er echt maar twee. Al hopen we echt dat er eerst eentje mag komen.. :D

19. Niet meer actief

als het kan zouden we heel graag 2 willen.. ook om de reden dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen.. dat je er niet alleen voor staat als je ouders overlijden of andere situaties.. dat je oom/tante kan worden... en ik wil haar heel graag een volle broer/zus geven omdat ik zelf alleen halve zussen/broer heb ;)

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Mijn partner en ik komen allebei uit een gezin met 3 kinderen en dat is ons beide nooit echt helemaal bevallen (vooral mij niet). Met 3 is er -is onze ervaring althans- altijd wel 1tje alleen, omdat de andere 2 'alleen met elkaar' willen spelen en de 3e er niet bij willen hebben.

We willen allebei dan ook graag 2 kindjes (4 vinden we weer teveel). De eerste is in elk geval onderweg nu!

Deel Deze Pagina