Hoeveel kinderen zouden jullie willen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mpo, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ik hoop op een derde kindje, volgend jaar gaan we ervoor!!
    Manlief zou er wel 4 willen.
    Maar dat weet ik nog zo net niet haha, eerst maar kijken of de 3e wil lukken.

2. Jabinca

Jabinca Fanatiek lid

25 jul 2013
    1.440
    704
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik wens 2 kinderen al lijkt me een tweeling ook geweldig en dan zou ik er nog een 3de bij willen. Mijn man wil er graag 3.
    Laten we beginnen bij 1..

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik twijfel tussen 2 en 4, vriendlief zegt ene keer elftal! En andere keer 2/3 kids
    Nu eerst maar eens 1 :)

4. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ik hoop twee keer zwanger te mogen worden. Het liefste heb ik een groot gezin, maar ik neem dit besluit niet alleen. ML heeft het liefst twee kids. Ik heb daar gelukkig twee zwangerschappen van gemaakt, zodat ik niet klaar ben als wij een tweeling mogen verwelkomen.
    Nu eerst een cyclus op bouwen...

5. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euhm ik zou er het liefst echt gewoon 8 of 9 willen maar we bekijken het per zwangerschap/bevalling. Omdat deze niet zo goed verlopen. Omdat ik niet zwaarde mag bevallen dan 7 pond, de derde zat shocking klem toen het hoofdje heboren was. De vierde is ingeleid op de eerste dag van 38 weken en was 7 pond. De volgende dus hoogst waarschijlijk keizersnee, dus dt wachten we eerst maar eens af. Erg he maar vind het zo gezellig met ons allen!

6. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Heerlijk lijkt me dat @opnaarvijf! Lekker groot gezin :)

Lijkt me wel lastig als je kindje niet zo zwaar mag zijn! Maar gok dat je goed in de gaten gehouden wordt! Succes!

7. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    @naturel, dankjewel voor je leuke reactie, helaas krijgen we veel meer negatieve reacties dan positieve. Wordt er gewoon wel eens op straat over aangesproken met Nu stoppen jullie toch wel he......????
    Ik wordt gelukkig heel goed gecontroleerd, tegen het einde worden er steeds echo,s gemaakt om de grootte te bepalen bij de gyn. is de beeb bij 38 groter dan keizersnee. sowieso had de eerste een afwijking vrij ernstig dus we worden op alle punten steeds gecheckt. Soms wel eens jammer maar we zijn het gewent en we genieten er toch gewoon heel erg van.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    2 kindjes lijkt me mooi. Maar laat eerste deze maar eens ter wereld komen en dan zien we daarna wel hoe de zaken (oa financiën) ervoor staan en wat ons gegund is.

Poeh respect voor degenen die 4 of 5 keer zwanger zijn geweest of willen worden. Ik zie mezelf dat niet doen.

9. Ilyen

Ilyen Lid

28 feb 2011
    29
    0
    0
    Wij zouden wel graag 3 kinderen willen, maar waarschijnlijk worden dat er 2, als het ons gegund is. Lijkt ons praktisch en financieel gezien wat handiger... al lijkt het me heel raar om bij een volgende zwangerschap voor het laatst zwanger te zijn...

10. Naturel

Naturel Fanatiek lid

5 sep 2013
    1.544
    267
    83
    Noord-Holland
    Ja het is jammer dat sommige erg veel vooroordelen hebben.. Het belangrijkste is dat jullie er gelukkig mee zijn toch!? Ik vind het altijd wel wat hebben zo'n groot gezin. :) Hoewel het vroeger vaker voor kwam, wordt het nu heel erg gek gevonden..
    Fijn dat jullie tussen de controles door nog kunnen genieten! Het blijft elke keer een bijzondere ervaring om zwanger te zijn lijkt me.

11. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Oh mijn tekst is weg drukte per ongeluk op het verkeerde knopje.

Maargoed mijn man wilde er altijd 4, maar nu vind hij 3 wel genoeg.
    Ik wilde er altijd 3, maar wil er nu toch wel 4.
    Dus de vraag is of de toekomst ons nog een vierde beebje gunt als mijn man nog van gedachte veranderd.
    Maar mijn man is oh zo bang voor een tweeling en ik denk dat dat 1 van de redenen is dat hem tegenhoudt en daarnaast onze voorgeschiedenis en de nageschiedenis na de bevallingen en de meiden die toch wel nu al ruim 2 jaar onze nachtrust erg verstoren, vooral die van mij.
    Opzich wel lief natuurlijk, want dat houdt in dat mijn man zich toch wel zorgen máakt om mij.

Dus we zullen zien wat de toekomst ons brengt, maar ik sta open voor nog een kindje maar wel heb ik voor mezelf afgesproken tot mijn 35ste wil ik er voor gaan als mijn man groen lich geeft en daarna niet meer dus heb nog 3 jaar, dus dat zou theoretisch gezien moeten lukken als ik naar het verrleden kijk.

Dus ik wach lekkerop groen licht. Zo ben ik mijn ei ook weer even kwijt hihi

Xxx joyceo

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik hoop dat we in totaal 3 kindjes mogen krijgen! Zie het al helemaal voor me lekker met z'n allen aan tafel ;)))
    Voor nu 1 heerlijke dochter, helaas ging het rondom haar geboorte niet goed en heeft zij nu meerdere beperkingen en heb ik geen kraam tijd gehad met haar. Dus ik hoop heel erg dat de volgende keer wel te mogen mee maken! Vond het zwanger zijn ook heerlijk, zo bijzonder! Mijn man zei vroeger altijd dat hij er 4 wilde, nu is 3 ook wel genoeg voor hem :)

13. @ Opnaarvijf, hier hetzelfde, ze mogen niet te groot zijn, oudste zat ook klem.. Jongste kwam spontaan en die had een goed formaat voor mijn lichaam :)
    Hier een wens voor 4 levende kinderen, maar mijn man vindt 2 levende al genoeg, hopelijk worden het er zeker wel 3 levende. Heb er nu 2 thuis en 1 in de hemel.

14. Opnaarvijf

Opnaarvijf Actief lid

16 sep 2013
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    @babyengel paniek he als de baby vastzit, er zijn ook bijna geen opties op dat moment en dat maakt het eng. Wat verschrikkelijk dat je een kindje verloren hebt.Ik heb je gewoon geen woorden voor. Ik hoop natuurlijk dat het bij je man ook opnieuw gaat kriebelen!

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    3:)

16. Kittie

Kittie Actief lid

30 sep 2013
    107
    0
    0
    Ik riep altijd 2, maar ben nu net zwanger van een eerste en vind het allemaal erg spannend.
    Nu denk eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt, want met 1 zou ik me al zo gezegend voelen.

17. Manyi

Manyi Bekend lid

3 feb 2013
    528
    0
    16
    -
    Omgeving Nijmegen
    Wij 1 ik zou er graag 2 willen maar mijn man niet, met 1 ben ik ook blij hoor :)

18. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Toen ik (eindelijk) zwanger was van onze tweeling vond ik 2 voldoende. Helaas hebben we totaal onverwacht afscheid moeten nemen van 1 van de 2. Dus nu vol goede moed opnieuw de mmm in voor kindje nr. 3

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Wij hebben er eentje en gaan nu voor nummertje 2.

Vroeger wilde ik altijd 3 of 4 kinderen, liefst vlot op elkaar. Daar ben ik wel wat op terug gekomen. Nummer 2 is welkom, dochtertje is straks 1,5 dus minimaal 2 jaar ertussen, ik hoop niet meer dan 3 jaar.

Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij twee kindjes zou willen. Bij mij is er nog wel een optie voor een derde, maar wel afhankelijk van hoe het met nummer twee gaat, dus dat eerst maar afwachten!

20. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Wij wilden er graag twee, maar met deze proestkont hebben we onze handen meer dan vol. :) De laatste tijd begint het heel hard te kriebelen, maar soms vraag ik me af hoe andere ouders dat doen met zoveel kinderen? Ik heb er in elk geval heel veel respect voor gekregen!

Deel Deze Pagina