Hoeveel kinderen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SuzykeQ, 6 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wij hebben nu 1 zoon en zouden (later) graag nog een kindje willen.

Ervoor laten? Mijn vrijheid ;) haha
    Financieel vindt ik het belangrijk om alles makkelijk te kunnen betalen en dus geld over houden einde vd salarismaand.
    Ik ben een controlefreak en ik zou er niet tegen kunnen als ik zie dat ik BV. Nog een week moet en nog maar 20 euro over heb..
    Dit zal voor iedereen anders zijn, het belangrijkste is dat je alle basisdingen kan betalen voeding/luiers/kleding en een hoop liefde geven :D

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Respect dat je schrijft voor degene die iets te kiezen hebben:)

Ik wil er echt wel 3 of 4,maar als wij er eentje krijgen ben ik de gelukkigste mens ter wereld! Ik zou het wel heel fijn vinden als ie gezond is want ziek zijn is afschuwelijk weet ik helaas uit ervaring.

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij houden het bij twee.
    Ik wil graag de kinderen financieel ook alle ruimte geven en dat is met 2 makkelijk te doen.
    Verder ben ik straks ook wel klaar met zwanger zijn hahaha
    geniet nog heerlijk van deze zwangerschap maar daarna is het wel over.

4. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    het liefst zou ik er 3 willen maar we hebben daarvoor een te klein huis met te weinig slaapkamers dus het worden er wss maar twee. vind het belangrijk dat kinderen hun eigen kamertje hebben.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wij hebben er 3.

In mijn hart is er nog wel plek voor 10 meer, maar niet in mijn huis en portemonnee, helaas.

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik wou ff zeggen heel veel succes in januari met je ivf! Hoop dat je ook snel mama word !

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Wij wilde altijd graag 3 of 4 kindjes. Helaas ging t niet zo makkelijk. Dit was onze laatste ICSI poging en dan zou t ophouden voor ons. Ik had zowieso besloten dat ik noooit meer de mmm in zou gaan voor nog een kindje omdat ik het gewoon hartstikke zwaar vond en er depressief van werd 3 jaar lang hormonen en alles en dat wou k mn kindje niet aandoen.

en toen... Was ik zwanger van een tweeling :D het allergrootste geluk dat ik me maar kon wensen! Hier blijven het dus bij 2 (hopelijk gezonde) kindjes! Vind t wel erg jammer dat ik maar 1x een zwangerschap mee maak .. Weet nu al dat ik de schopjes enz ga missen hihi

8. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik zou eigenlijk graag ooit nog voor een derde gaan, maar mijn man wilt dat absoluut niet.

Nu moet ik zeggen dat ik bij een derde wel twijfelde over de kosten die later komen. Studiekosten, etc.

9. Judith1983

11 nov 2013
    36
    0
    6
    Hier was ik heel gelukkig in mijn eentje met mijn 2 kids. Tot ik mijn huidige partner tegenkwam en de wens kwam voor nog een kindje. We kregen een prachtige dochter die we helaas na 2 dagen moesten laten gaan, en nu net weer papa en mama geworden van weer een dochter.
    En nu kriebelt het alweer :)
    Maar weet dat het nu niet verstandig is, qua financiën, maar ook wat betreft de spanning, emoties en stress die weer een zwangerschap met zich meebrengt. Dus voor nu houden we het bij dit prachtige stel en wie weet wat de toekomst nog brengt :)

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben op een tweede kindje.
    Heeeel misschien een derde maar verwacht het niet...

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Twee meiden hebben we en ik ben daar dol blij mee.
    Er komt absoluut geen kind meer bij, omdat ik daar helemaal geen behoefte aan heb en mijn man ook niet.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lichamelijk gezien en qua leeftijd is het verstandig het bij één kind te houden, ben al zo dankbaar dat hij ons gegund is....

13. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik ' wilde' er altijd 5. Ergens wil ik dat nog steeds. Maar het lijkt me wat realistischer om het per kind te bekijken. Ik ben al enorm blij en dankbaar als we deze derde ook weer in goede gezondheid mogen krijgen. Voor nu denk ik: na deze ben ik even klaar... Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik aan mijn laatste zwangerschap bezig ben. Wellicht over een paar jaar nog gezellig een nakomertje:)

Mijn man weet trouwens vrijwel zeker hierna klaar te zijn. Hij ziet de hectiek van kleine kids meer als een belasting dan ik. Ik vind het heerlijk. We zijn er dus nog niet helemaal uit. Hoeft ook niet, eerst maar eens dit wonder uitbroeden:D

14. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Mijn man en ik willen graag 3 kindjes als het ons gegund is.
    We hebben nu 1 zoontje en zijn bezig voor een tweede

15. Koon

Koon Niet meer actief

Wij hebben nu 1 kindje. Ik heb altijd gezegd dat ik er best 3 of 4, of misschien wel 5 zou willen.
    Meer dan 3 is sowieso financieel uitgesloten. Maar voor een 3e zullen we al flinke gesprekken moeten voeren denk ik.
    Echter, sinds ik moeder ben van ons zoontje, weet ik ook niet zo zeker meer of ik wel een groot gezin zou willen.
    We hebben een gezond en makkelijk kind en kunnen hem alles geven wat hij nodig heeft (zowel materieel als immaterieel!).
    Kinderen worden absoluut niet slechter als ze spullen en aandacht moeten delen, daar ben ik van overtuigd, maar ik geniet er zo van om nu alles aan ons mannetje te geven en met hem bezig te zijn. Ik heb momenteel ook geen babykriebels en mijn vriend ook niet. Ik kan me ook bijna niet voorstellen ooit net zo veel te kunnen houden van een tweede kindje, al weet ik dat dat vanzelf gaat. Zo lang er geen babykriebels zijn, komt er geen tweede. Geen idee hoe lang dat gaat duren. Kan volgende week zijn, maar ook pas over 5 jaar. Wij zijn nog jong (31 en 27), dus hebben wat dat betreft tijd genoeg.

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Heel stiekem wil ik nog een derde, maar helaas houden we het bij twee. Ten eerste vinden we het nu al te druk met de kleintjes, en ten tweede heeft mijn man liever dat ik werk. Hij wil absoluut geen derde erbij :(

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik wilde eigenlijk helemaal geen kinderen haha. Maar goed, het begon toch te kriebelen :p Na de eerste wilde ik heul graag een 2e. Na de 2e wilde ik ook wel een 3e maar wilde toch wat langer wachten. Sowieso dat de oudste naar school ging. Nu dus zwanger van de 3e en als mini geboren wordt is de oudste bijna 5 en de jongste bijna 3, mooie leeftijden vind ik.

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wij hebben 2 gezonde jongens van 3 jaar en 1, 5. Ik zou graag over een jaar of 2, 5/3 nog een kindje willen maar mn vriend heeft gezegd dat hij daar dan nog wel overna moet denken, maar hij staat er wel achter. We zien wel, het lijkt me fantastisch nog een x zo'n wonder meemaken en op laten groeien!

19. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Natuurlijk moet het je gegund zijn en is het voor velen niet vanzelfsprekend om kindjes te krijgen, hier dacht ik 'vroeger' niet overna en riep toen altijd ik "wil" 4 kindjes!
    Mijn man 3.
    We hebben nu 3 kindjes, 1 die helaas niet meer bij ons is en 2 in onze armen.
    Voor mij voelt het nog niet compleet, nog 2 van die kindjes zou een droom van mij zijn! Mijn man heel graag nog 1 kleintje erbij ..
    We wachten af!

20. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Wij hebben een prachtige dochter.
    Ik ben heel blij met haar. Bij mij rammelt het niet meer. Misschien over een paar jaar, maar wat mij betreft is de kans groot dat ze enigst kind blijft.

Deel Deze Pagina