Hoeveel kindjes heb/wil je graag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lovely13, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb er nu 3 en nu is het ook klaar. Een stukje van mij zou ook best nog een 4e willen, maar de vele tegens zijn zo zwaarwegend dat ik weet dat het niet realistisch is. Ga genieten van rijkdom die ik heb!

2. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 4 kinderen en zijn compleet.

3. Delta

Delta Niet meer actief

Wij hebben 1 dochter en vind het goed zo, mijn vriend ook. Dus waarschijnlijk komt er geen 2e meer bij :) Voel me compleet ook.

4. carry27

carry27 Lid

9 mrt 2013
    91
    0
    6
    Zuid-holland
    Wij hebben 4 kindjes en zijn compleet.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier 3 kinderen en helemaal compleet.
    De oudste is 9 jaar(jongen)
    De middelste 7 jaar (meisje)
    De jongste is 9 maanden(meisje)

We genieten volop maar ik vind het ook erg druk moet ik zeggen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben nu één zoon en een tweede kindje op komst. En daar blijft het da ook bij. We vinden allebei twee kindjes een mooi aantal. Maar er gaat nog niet gelijk een definitieve knoop in straks hoor. Wie weet denken we er over een paar jaar wel anders over.
    (Alleen zijn straks wel alle drie onze slaapkamers 'bezet' en we hebben liever niet twee kindjes op één kamer. Dus ook praktische overwegingen spelen een rol, haha. Dan zouden we daar eerst een oplossing voor moeten hebben.)

7. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb er 1, waar ik al SUPER gelukkig mee ben, maar sowieso 1 brusje voor Beer is wel een hele grote wens.
    En als ik even heel hebberig mag zijn, zou ik misschien wel een 3e willen, maar dat is echt wel een luxe-kindje, ;)
    En meteen de laatste dan, haha.

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

De wens voor een 2e is groot, maar nu nog even van mijn meisje genieten... ze is nog zo klein :)

9. Sempje

Sempje Niet meer actief

Wij hebben 1 kindje. Ik had er het liefste 2 gewild, maar het is al een wonder dat ik 1 keer spontaan zwanger ben geworden.
    De mmm zie ik denk ik niet zitten, dus waarschijnlijk blijft het hier bij :)

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Wij hebben 2 kindjes, vooral mijn man zou er graag nog 1 of 2 willen, maar ik mag niet meer zwanger raken en buiten dat vind ik het wel prima zo.

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik kan je de hand schudden :) wij hebben 1 dochter samen en het voelt goed. Ik heb liever 1 dochter die ik financieel alles kan geven, sporten, goede school, leuke kleding, wat extra's dan dat ik 3 kinderen heb waarbij het niet kan. Ik weet dat het voor iedereen anders is (dus graag geen oordeel ;) ) en dit is voor ons de overweging.
    Wij zijn gelukkig :)

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik zou er best drie willen..
    Vriendlief zei altijd 1 :p

Na ons meisje heeft hij het al bijgesteld naar 2. Dus ik denk dat dat de middenweg gaat zijn ;)

13. Delta

Delta Niet meer actief

Nou dat heb ik dus ook, precies !!
    En het is voor iedereen anders toch? Je moet doen waar je je goed en gelukkig bij voelt inderdaad!

Ik vind het al zo ego om kinderen te krijgen, laat staan dat je niet echt goed kunt sparen voor school/rijbewijs etc. De wereld is soms al *#*#&@^&. Ik ga dr niet tot op het bot verwennen, als ze de nieuwste merk kleding wilt of nieuwste telefoon, mag ze daar best wat voor doen. Maar verder... Onze keus = onze verantwoordelijkheid.

14. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    We hebben 1 dochter. Ik wil heel graag een 2e.liever nu dan morgen ;) maar brengt voor mij gezondheid risicos mee.(herkansing op infarct) Ik wil ze nemen, maar mijn vriend (nog) niet.. hij heeft liever een kind met moeder dan 2 zonder moeder.. ook te begrijpen..

15. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    We hebben nu 1 zoontje en ik weet eerlijk gezegd nog niet of daar nog een broertje of zusje bijkomt.

Een deel van mij wil nog wel graag, maar iets in mij zegt ook dat het goed is zo.

Wie weet over een paar jaar (of niet).

16. Starling

Starling Actief lid

12 jul 2012
    253
    0
    0
    Hier is de eerste onderweg, en ik denk dat het daar bij blijft. Ik heb nooit de wens voor een groot gezin gehad, en mijn man ook niet.

Ook vond ik het traject naar deze zwangerschap toe erg zwaar, 2x mk en een ma.. Het heeft ons emotioneel gezien heel veel gekost, en we hebben totaal niet de behoefte om dat nog een keer mee te maken.

Maar je weet maar nooit, wie weet denken we daar over een jaar wel heel anders over.

17. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Wij hebben er vier en zijn compleet

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vier :D

Ik vind het trouwens opvallend dat de mensen die kiezen voor 1 die keuze verantwoorden. Ervaren jullie veel druk of onbegrip?

19. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat veel moeders met 1 kindje die zeggen dat het daar ook bij blijft! Vind het wel opvallend, in mijn omgeving krijg ik vaak te horen dat 1 kindje zielig is...

Hier ook 1 mannetje en daar blijft het wat mij betreft ook echt bij. Daarvoor 2 kindjes verloren door MA/miskraam. Bij de bevalling hellp opgelopen en daar nog dagelijks last van. Dus dat risico ga ik gewoon niet meer nemen. Ik ben ontzettend dankbaar dat we hem hebben, maar wil er wel van kunnen blijven genieten!

20. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben 3 kinderen en dat is wel goed zo. Een vierde misschien later, maar denk het haast niet. Ook vanwege praktische redenen hoor. Auto, huis etc.

Deel Deze Pagina