Hoeveel kindjes hebben jullie of zouden jullie willen hebben?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Jeda80, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Wij hebben er vrij lang over gedaan om überhaupt zwanger te worden en nu t gelukt is krijgen we er meteen 2. Ik zou er hierna toch nog wel eentje bij willen als het ons gegund is mijn man zegt het bij 2 te willen houden. Tot nu toe is dat met weinig dingen nog gelukt meestal kan ik hem wel overhalen😂😂 dus wie weet. Als hij echt niet zou willen zou ik dat natuurlijk respecteren

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Nu zwanger van de 2e maar ik zou zeker hierna nog wel een kindje willen.
    Heb altijd 4 kindjes gewild maar mijn vriend wilt er echt maar 2.
    Ik vind 3 dus een mooie middenweg alleen hij nog niet ;)

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had nooit de behoefte om moeder te worden, maar na een 1e onverwachtse zwangerschappen zijn wij nu compleet met 3 kinderen (past nog prima in een gewone auto, simpel rijtjeshuis met zolder ed).

4. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Zwanger van de derde en mijn verstand zegt dat we het hier ook bij moeten laten. Het lijkt me mega onpraktisch in de auto met 4 kinderen maar ik zeg nooit nooit! (Dat doet m'n man wel).

5. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Zwanger van nr. 2 en willen het hier ook bij laten. We voelen ons heel erg gezegend met twee gezonde kindjes en in onze ogen kunnen we nu altijd de aandacht goed verdelen, zowel emotioneel als financieel.

6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Nu zwanger van de eerste, hadden het er altijd over drie in totaal maar ik met nu (38 weken) betwijfel ik of we doelbewust voor een tweede zouden willen gaan. Energiehuishouding is de hele zwangerschap al echt een drama (behalve voor die kleine, die heeft energie voor 10)

Indien het zich voordoet is t uiteraard welkom, zou het nooit afbreken om zo'n reden.

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Haha mochten wij nog voor een derde gaan denk ik dat wij beiden flauw zouden vallen als het een tweeling zou zijn. Wij hebben nu al een halve tweeling en dat is even genoeg.

8. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Nu zwanger van de tweede. Wij denken het bij 2 te houden. Ik beleef m'n zwangerschap nu al in "laatste keer" modus (er vanuit gaande dat alles goed blijft gaan)en dat voelt ook normaal.

Alleen 100% sluiten zou ik nooit. Wie weet wat we over een paar jaar nog denken en vinden. En zo ziet mijn man het ook exact.

9. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hier altijd gezegd, in eerste instantie eer door mijn vriend, drie kinderen te willen. Nu twee keer een te vroeg geboren kindje gekregen, en daardoor veel mensen die zeggen 'laat het hier maar bij', maar ik kan dat gewoon echt nog noet zeggen. Zou wel een beetje bang zijn voor de reacties om ons heen. Een volgend moment denk ik ook weer dat we gezegend zijn met twee knullen, maar het blijft kriebelen, al zou het nu echt te vroeg zijn. De tijd zal het ons leren..

10. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ik wilde altijd 4 kindjes, maar mijn eerste zwangerschap was dankzij ernstige BI een drama. Nog 2 jr moeten herstellen en revalideren. We hadden gaandeweg ons erbij neergelegd dat het misschien bij 1 kindje zou blijven. Mijn man wilde dit absoluut niet nog eens meemaken.
    Toen raakt ik dit jr zwanger, geheel onverwachts! Ik wisselde van pil en de kans was erg klein om zw te raken. Alsof het zo moest wezen...
    Nu zijn we er dolgelukkig mee :) de hele zwangerschap is 1 grote roze wolk !! Alles gaat super goed, erg dankbaar hiervoor.
    Zelfs mijn man heeft het nu weleens over een evt 3e haha dus ik denk dat die er ook nog wel komt. Maar zover kijken we niet meer vooruit, dat hebben we afgeleerd

11. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Wij krijgen ons 2de kind en dit vind ik genoeg. Het heeft ook even geduurd voor ik er klaar voor was. Ik wilde graag zelf meer dan 1 kind en vond het ook belangrijk dat mijn kind voelt hoe het is om een zus te hebben. Zelf kom ik uit een groter gezin en ik heb dat als een troost ervaren.

12. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Toen ik nog geen kinderen had, wilde ik er wel 6. Na twee zwangerschappen met héél veel overgeven, wilden we het bij twee houden. En nu toch een derde verrassing! Maar aangezien ik nu ook alweer vier weken in de ziektewet zit ivm heel veel overgeven, is dit écht de laatste!

13. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier wilde ik er 2, nog steeds. manlief wil er graag nog een bij, maar dat gaat niet gebeuren :)

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    We hebben 1 dochter, en daar blijft het bij. Wij hebben nooit de wens voor meerdere kinderen gehad. Nu nog steeds niet.

15. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Ik wou er altijd 4. Ondertussen is dit omgeslagen naar 3. Ben momenteel zwanger van nummer 3 en ook helemaal Het gevoel dat het hierna compleet is.

16. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik wilde er altijd 2. Mijn vriend wel 4 (komt zelf uit gezin van 6 kids en ik met 3 kids). Echter ziet hij nu ook wat voor een impact een zwangerschap heeft (vooral als het misgaat) en is al blij als wij 2 kindjes op de achterbank hebben :D. Hij sluit een 3e niet uit in de toekomst. Ik inmiddels ook niet, maar niet zo vlug er achter aan 🙂

17. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde er 3 en mijn vriend 2. We hebben er nu 3 en dat is ook genoeg.

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

3, mijn man wil er 4. We zullen zien: mocht er al een vierde komen dan pas over een paar jaar

19. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij zijn nu bezig voor een tweede en zoals we er nu in staan zou dat ook genoeg zijn. Maar goed, je weet nooit hoe het gaat lopen natuurlijk :p

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Man 2, mij maakte het niet zoveel uit eerst. Nr3 wilde ik heel graag nog. Duurde even voor man ook zo ver was, dat zou dan echt de laatste zijn....
    Ik ga er nu maar vanuit dat dit wel de laatste is ;)

Deel Deze Pagina