Ben vandaag toch beetje geschrokken kreeg, vandaag mailtje van de juffrouw en zag dus dat de klas van mijn zoontje momenteel uit 38 kindjes bestaat....
Ja... Zijn wel twee juffen maar op verschillende dagen.. Dus 1 voor de klas? Ik begrijp wel dat t einde van schooljaar is, maar wel erg veel..
groep 1 en 2 bij elkaar...36 kleuters! 1 echte juf en dagelijks een stagiair of onderwijsassistente erbij.
Zoon zit met 28 kinderen in een groep, in de leeftijd van 4 tot en met 7 jaar. Met 4 groepen (en 4-5 leerkrachten) vormen ze samen een unit van ongeveer 100 kinderen (ook 4-7 jaar), waarmee ze in een soort dwarsdoorsnedes hun programma's doen, samengesteld op niveau en belangstelling. 38 kleuters in één groep met één juf (tegelijk) vind ik extreem veel. Petje af voor de juf die daar een leuke dag mee weet te organiseren!
Ja nogal..ze kwam er in januari als 30e bij en dat vond ik al veel. Daarna zijn er dus nog 6 bijgekomen.
ik lees/schrijf even met jullie mee.Onze zoon gaat morgen voor z'n eerste wenochtend. Ik laat nog even horen hoeveel het er bij hem zijn.
Er is toch een maximum aantal kleuters dat bij één juf mag? En zodra het meer wordt, moet er iemand voor de klas bij. Dacht dat de grens bij 28 of 30 lag, maar weet dat niet zeker. Oh, na een korte google-actie lijkt het er toch op dat er geen wettelijk maximum is, al kan een school zelf wel normen opstellen.
18 in groep 1/2. Hebben ze 2 klassen van met beiden een juf en assistent, plus soms ook nog een stagiaire. Na de doorstroming komend jaar van veel oudere kindjes naar groep 3, wordt het waarschijnlijk 1 klas van weer rond de 16-20 kindjes. Vind die kleinere klassen erg fijn is zo toch iets meer aandacht voor ieder kindje als dat het dubbele aantal rondloopt.
hier combinatie 1/2 en op dit moment 35 kinderen en 2 juffen en 1 stageloper , maar 1 juf is ook 2 dagen in de andere overvolle kleuterklas ,maar die hebben 5 juffen verdeeld over de week .
Bij onze toekomstige school loopt het op tot maximaal 30 leerlingen aan het einde van het schooljaar. We beginnen dus veel kleiner.
hier beginnen we normaal ook veel kleiner , alleen waren het nu te weinig kindjes om 3 kleuterklassen te vullen , vandaar nu 2 hele grote klassen