De titel zegt het al; onze zoon is vorige week vrijdag in de speeltuin erg hard op zijn neus gevallen. Flinke bloedneus en zijn neus was ook wat dikker dan normaal. Nu ontdekte ik vanmorgen ineens een geel/groenige blauwe plek in zijn overgang van ooghoek en neusrug zeg maar! Ik kan niets anders bedenken als dat dit van de valpartij in de speeltuin heen komt... Maar dan na bijna een week? Moet ik hier iets mee of?
Kan heel goed, vaak zakken blauwe plekken naar beneden in het gezicht en kan dus heel goed nog van de val komen. Zal ook vanzelf wel wegtrekken
Nou dat bedoel ik dus... Ik wist wel dat blauwe plekken kunnen zakken, maar kunnen ze ook omhoog gaan dan???
Ik heb wel eens mn enkel verstuikt met een grote blauwe plek. Die kroop naar mn voet en omhoog mn been op. Dus ja, omhoog kan ook
Mijn zoontje heeft 2 weken geleden een botsing gehad met een ander jongetje ( koppies tegen elkaar). In eerste instantie had hij een flinke blauwe plek op zijn jukbeen, maar de dagen erna trok het helemaal door richting zijn neus en zelfs aan de andere kant van zijn neus ( hij zag eruit of hij zwaar mishandeld was)! Nu, 2 weken later, is het aan de kant waar de botsing is geweest, nog steeds groen/ geel. Ik ga er dus vanuit dat de plek bij jouw zoon ook echt door het incident in de speeltuin is gekomen. Mijn derde zoon heeft het ook eens gehad ( botsing op het schoolplein met het achterhoofd van een klasgenoot) en daar ben ik toen mee naar de huisarts geweest, omdat ik bang was dat zijn neus of jukbeen gebroken was. Gelukkig was dit niet het geval, terwijl het toch een enorme klap was geweest. Kinderen blijken heel flexibel te zijn
Ja kan. Ook als je het niet eerder hebt gezien. Dat is vrijwel zeker van val. Geel / groen valt ook gewoon meer op als rood / paars/ blauwig. En zeker als het omhoog kruipt.
Ja! Mijn eigen neus is twee keer gebroken geweest door een harde klap erop (ik zat als meisje op taekwondo ) en beide keren trok de blauwe plek omhoog richting mijn ooghoeken en werd het geel/groen. Sterkte voor K!