Hoeveel kindjes zouden jullie graag willen hebben?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ariel3, 19 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik wilde er altijd 2, een jongen en een meisje.
    Dat heb ik nu, dus nu ist (ook doordat het me afgeraden word door VK) klaar.
    Ergens vind ik het jammer, want ik had er nog wel 1 gewild, maar ja, niet slim..

2. mjansen

mjansen Lid

11 apr 2009
    10
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo, als we kindjes mogen krijgen zouden we wel graag een groot gezin willen. 3 of 4 kinderen.

xx

3. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    We hebben nu een dochtertje en ik zou graag nog een 2de kindje krijgen als het ons gegeven is want dat weet je natuurlijk nooit . Maar of dat dan de laatste zal zijn weet ik niet hangt helemaal van de situatie af maar nu denk ik dat 2 voldoende is.

4. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    wij wilden er voorheen 3maar zijn nu al blij als 1 ons gegunt is!

liefs snippie

5. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn man en ik zouden allebei zeker 3 kindjes en misschien zelfs 4 willen 'krijgen'...
    Aangezien we allebei weinig familie hebben, willen we dat zelf graag anders.. wij missen dat wel. We zijn nu bezig voor nr. 2! En hopen dat het ons gegund is...
    Ik zou het liefst ook nog willen adopteren maar dat is financieel niet echt te doen, ik zit eraan te denken om over een paar jaar pleegkindjes op te vangen.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Als het ons gegund is graag een gezin met 2 kinderen.

Eerst maar zwanger zien te raken van de eerste.

7. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Wij hebben een dochter van 20 maanden en hopen dat er voor haar nog een brusje bij mag komen.
    Tot een paar maanden geleden was ik er zeker van dat we compleet waren, maar nu was daar toch het gevoel voor een tweede kindje. We hopen binnenkort weer zwanger te mogen zijn.
    Mocht dit ons gegeven worden dan zijn we echt compleet.

8. laney12445

31 mrt 2008
    89
    0
    0
    Wij willen graag 4-5 kinderen. Hopelijk is dit mogelijk in de toekomst. Zijn nu bezig voor de eerste, wat al lang duurt. Financieel lukt dit hopelijk wel, indien onze plannen goed lopen.

Wij willen vooral zo veel kinderen omdat wij een grote basis belangrijk vinden. Zijn opgegroeid in een grote familie en willen dit dan ook zo behouden omdat we weten hoe fijn het is om zo veel familie om je heen te hebben. EN broertjes of zusjes zijn natuurlijk extra speciaal.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

we beginnen maar eens met 1 kindje, zelf kom ik uit een groot gezin en dat zou ik mijn kindje ook gunnen, maar eerst maar eens zien hoe alles loopt.
    dus we doen er geen uitspraken over, we bekijken het wel per keer. misschien zeggen we na onze eerste wel dat we compleet zijn.

10. gemke

gemke Niet meer actief

wij zijn nu voor nr 5 bezig

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou zelf het liefst drie kindjes willen hebben. Mijn man is er nog niet helemaal uit. Niet alleen om het "aantal" zeg maar, maar ook omdat een zwangerschap en een bevalling een enorme aanslag op mijn gezondheid is en hij zich daar ernstige zorgen om maakt. Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor. ALS we nog voor een derde kindje gaan zal dat pas zjn als Klein Meisje een jaar of vier is. Dan heeft mijn lichaam nu de kans om goed te herstellen en dan gaan de meiden naar school overdag zodat ik het iets rustiger aan kan doen.

12. Mecha

Mecha Niet meer actief

haha grappig ... dit forum

ja ik zou heel graag 1 klein wondertje willen.
    Ten eerste wil ik jong moeder zijn.. ben nog steeds geen mamma dus een tweede dan zou ik al zo jong niet meer zijn.. jammer..

Verder heb ik een best actief leven en wil het graag minder maken maar niet totaal opgeven. ik ben best gehecht aan me vrijheid en met 1 kleine donder is het toch allemaal makkelijker te combineren ben ik van mening.. theoretisch dan hihi in de praktijk loopt het vast weer anders ;)

maar goed 1tje dus..

13. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik kom uit een gezin van 4 kinderen dus ik heb altijd gezegd tegen mijn vriend minimaal 2. Hij wilt er 1, maar ik heb gezegd, twee of geen haha.. nu er PCO bij mij is geconstateerd en ik niet zo makkelijk zwanger kan raken op de natuurlijke manier, ben ik al blij met 1, als het maar gezond en wel is!! Daarna zien wel...
    Financieel maak ik me niet zo druk, we hebben beide een goede baan en sparen veel. Ook als we straks een kleintje hebben, blijven we sparen voor later, miss niet zo veel maar dat komt ook wel weer goed. Mijn ouders hebben het ook niet breed gehad en ik ben ook niks tekort gekomen!!

14. brechje

brechje Actief lid

21 apr 2009
    341
    0
    0
    Dit hebben wij precies hetzelfde.
    Wij hebben ook best een actief leven en willen dat eigenlijk niet opgeven.
    Toch willen we heel graag kinderen en hebben daarom een heel bewust besluit
    genomen om 1 kindje te nemen.
    We hebben alle voor en tegens op papier gezet en met 1 kindje is het voor ons
    heel makkelijk alles te combineren.

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik dacht altijd dat ik 2 kindjes wilde, maar nu ik Thijmen heb vind ik het eigenlijk wel goed zo, het voelt nu gewoon af. Het heeft lang geduurd voor hij kwam (6 jaar ongeveer) en de zwangerschap en bevalling waren superzwaar ook vond ik het eerste jaar behoorlijk heftig. Al met al redenen om het hier bij te laten :)

16. anamie

anamie Lid

20 apr 2009
    82
    0
    0
    hoi,
    ik heb al 2 jongens en heb altijd gezegd dat ik 3 kindjes wilde.
    nu zijn we aan het klussen voor een derde kindje.
    mijn 2 jongens komen uit een eerder huwelijk en nu gaan we proberen of we nog een kleintje van ons samen kunnen krijgen.
    dus mijn wens komt hopelijk uit.
    mijn jongens zijn nu 13 en 10.

17. naliey

naliey VIP lid

25 mei 2008
    6.701
    0
    36
    Vrouw
    Een lieve moeder en vrouw zijn en zo nu en dan tek
    Delft
    wij twijfelen nog...zoiezo hopen we eerst dat we 1 kindje krijgen...
    maar het liefst 2 of 3...
    als het lukt om 1 kindje te krijgen en verder niet dan zijn wij natuurlijk ook super gelukkig...
    maar het lijkt me niet zo leuk om als enigs kindje (zonder broers en/of zussen) op te groeien..
    maar dat is ieder voor zich natuurlijk ;)
    ik heb 1 zusje, veel ruzie gehad maar ben blij dat we zussen zijn hoor...

18. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Tja lastige vraag. Mijn man en ik zijn daar eigenlijk nog niet over uit, ik wil daar eigenlijk ook niet teveel over nadenken, we moeten eerst maar eens zien dat we zwanger worden en dat we daar een gezond kindje uit krijgen. 'First things first' zeg maar.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wil heel graag een groot gezin ... mn man eigenlijk ook, maar hij vindt zichzelf al bijna te oud (we schelen 12 jaar). Ik hoop dus dat we nog twee kindjes zullen krijgen (maar 3 of 4 zou ik helemaal te gek vinden :D)

20. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik zou er dolgraag 4 willen hebben, mijn vriend wil er 3, dus we zijn er nog niet helemaal uit, we zien wel. Eerst maar eens kijken of we het geluk mogen hebben om een kindje te kunnen krijgen [-o< , we zitten nu in ronde 3 voor ons eerste kindje.

Deel Deze Pagina