Bezoekje gyneacoloog+ vraagje

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tania, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wat vanmogen begon als een bezoekje aan de huisarts omdat ik last van mn buik had, eindigde in een middagje bij de gyneacoloog. Ik had al eerder op dezelfde plek anderhalve week buikpijn gehad en nu dus alweer een week.
    Ik kon meteen door naar het ziekenhuis voor een inwendige echo en bloedprikken. Gelukkig zag alles er goed uit en was er ook niks in mn bloed te vinden. Waarschijnlijk is mn buikvlies geirriteerd door de stofjes die vrij kunnen komen bij een (aankomende) eisprong.
    Nou ja dat zal dan wel, ik was allang blij dat er op de inwendige echo niks bijzonders te zien was omdat ik me daar nog wle is zorgen over maak ivm een operatie van vroeger en het verleden van mn moeder en oma.

Ik was alleen verbaasd over iets wat de (assistent) gyneacoloog zei. Ik zei namelijk dat ik volgende week mn eisprong moet krijgen maar volgens haar krijgt elke vrouw 10-14 dagen na de eerste dag van de menstruatie een eisprong en duurt alleen de periode daarna langer(mn cyclussen zijn vrij lang, zie onderschrift). Volgens mij is mijn eisprong altijd later, ik krijg dan altijd vruchtbaar slijm en moet onwijs veel plassen maar volgens haar kon dat dus eigenlijk niet. Hebben meer mensen dit wel eens gehoord van de gyneacoloog? Voor mijn gevoel klopt het namelijk helemaal niet.

Nou ja ik moet nu vooral veel pijnstillers nemen en als ik over een maand of 2-3 nog niet zwanger ben mag ik bellen voor een afspraak en gaan ze me verder onderzoeken (we zijn sinds september 08 bezig).

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Volgens mij is het precies andersom: de periode voor je eisprong kan langer of korter zijn, als je eenmaal je eisprong hebt gehad is de periode redelijk vast rond de 14 dagen. Als ik het goed heb onthouden hoor! Dan zou jij dus ook gelijk hebben ipv de gynaecoloog...

3. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ja dat dacht ik dus ook, dat het zo was. Maar zij was er zo van overtuigd dat het andersom was dat ik helemaal ga twijfelen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je periode tot je eisprong kan langer of korter zijn, dat is niet standaard twee weken. De een heeft later de eisprong dan de ander. De periode tussen je eisprong en ongi (luteale fase) hoeft ook niet perse twee weken te zijn. Dat kan varieren tussen de 10 en 18 dagen.

5. Happyme

Happyme Actief lid

May 6, 2008
    375
    0
    0
    Wat Jippie zegt inderdaad. De luteale fase (fase na de eisprong) is inderdaad zo rond de 14 dagen gemiddeld maar dus tussen de 10-18 dagen. Korter kan ook maar dat zou je wel moeten melden bij de HA als een zwangerschap uitblijft (er is zo'n 8 dagen nodig voor een innesteling). De fase tot de eisprong kan varieren van 10 tot wel 25 dagen (als is meer dan 22 dagen wel aan de lange kant). Een reguliere cyclus is tussen de 28 en 35 dagen.

6. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Bij mij duurt het ook langer dan 14 dagen hoor, voordat ik een eisprong heb. Heb een cyclus van 31-35 en m'n ei verschilt per keer. Is bij de 2 zwangerschappen steeds heel laat geweest trouwens. Rond de 22 dagen.

Share This Page