Vanaf welke termijn kochten jullie wat dingetjes voor jullie (evt tweede/derde) kind? Kleertjes of knuffeltje ofzo? Ik merk dat ik nog niet echt durf.. (Ruim 10 weken)
Ik heb een paar dingetjes gekocht na de termijnecho (muziekdoosje, knuffeltje, wikkeldeken etc), en gericht op geslacht (kleertjes) na de 20 weken echo.
Ik ben nu 27 weken en heb onlangs wat kleertjes gekocht. Ben er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig. Voor mijn gevoel is het nog zo ver weg voordat de kleine er is. En ik heb natuurlijk al heel veel spullen van de eerste, dus hoef ook niet veel te halen (zelfde geslacht).
Paar kleine dingetjes zoals een mutsje en 2 broekjes, badcape en was kussenhoes. Verder wachten we tot 12 dec dan weten we het geslacht Kamertje van de 1ste vindt ik nu niet meer leuk dus er komen nieuwe meubels gister gezien bij prenatal, kinderwagen is op was al vrij snel slecht merk mutsy slider, maar die kopen we 2de hands.
Met een week of 7 de duo kinderwagen gekocht. Ik wist dat het makkelijk nog mis kon gaan maar ik had alle vertrouwen omdat we samen heel vruchtbaar zijn. Vanaf het begin van de zwangerschap ben ik de kleding van mijn oudste (nu 12mnd) nieuw unisex gaan kopen zover dat kon. Toen ik wist dat we weer een jongen zouden krijgen ben ik dingen gaan kopen voor de oudste die langer mee gaan en beter van kwaliteit zijn. Pampers ben ik gelijk gaan kopen als ze 50 procent korting hadden. 3x maat 1 en 4x maat 2. Na de 20 weken echo het geboortepakje gekocht, bedje, identieke knuffeltjes, thermometer, wat extra nieuwe kleding in de maten waarin ik aan de krappe kant zit etc. Van de week 2 troeteltjes gekocht voor de kleine. Nu zo'n 23 weken zwanger en ik heb de hele tijd het gevoel dat ik heel veel vergeet te kopen.
Ik heb zelf unisex pakje gekocht voor bij de geboorte toen ik net paar weken zwanger was.. En van mijn beste vriendin ook 1 gekregen.. Verder heb ik dit keer netjes gewacht op wat het werdt en dat was met 15 wk wisten we het.. En vanaf toen ben ik rustig dingentjes gaan kopen en ook kijken Heb nog veel van mijn 1e en beide zelfde geslacht dus de "grote" aankopen hoefde we niet alleen de kleertjes en knuffeltjes en flessen etc heb ik nu nieuw gekocht... En nu ben ik gek van sterren en donkerblauw en bij de 1e was het alles van wit/zwart van tijgertje.. Dus heb ook beide verschillende thema's...
Haha ik kan spulletjes met sterretjes ook niet laten liggen Alleen zijn ze hier zo vlot op elkaar dat ik nog steeds het zelfde thema leuk vind
Hier de eerste dingen vanaf een week of 14 en vanaf de geslachtsbepaling met 16 steeds meer. Een wieg hebben we na de 20 weken gekocht en nu (23 weken) gaan we de rest langzaam kopen! Veel plezier alvast..
Ik heb hier direct na de 20 weken echo alle spullen van dochter uitgewassen en uitgezocht, we krijgen namelijk weer een meisje. Ik heb pas twee weken geleden eens op mijn gemak rondgekeken voor wat nieuwe kleertjes voor de kleine. Niet omdat ik eerder durfde, maar we hebben eerst de spullen voor de kamer gekocht en tja, kost toch weer geld he.