Hoeveel kleding en wat geef je eraan uit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #1 Yummy, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt: 28 sep 2012
    Ik heb een leuke discussie met mijn man over de hoeveelheid kleren die onze zoon nodig heeft de komende herfst/winter en het bedrag wat "normaal" is om hier aan uit te geven. :D
    Dus ik was wel benieuwd naar hoeveel jullie uitgeven en hoeveel kleding jullie vinden dat een kleuter (ongeveer 4 jaar) nodig heeft?

Dus hoeveel spijkerbroeken, hoeveel truien, hoeveel vesten, hoeveel jassen en hoeveel shirtjes? O en schoenen/laarzen natuurlijk!

En dan ben ik (als jullie het willen vertellen) ook wel benieuwd hoeveel jullie ongeveer per seizoen uitgeven?

Ik wil namelijk morgen voor onze zoon even flink stad in. Alles is hem ongeveer te klein (op een paar truien na) dus hij heeft zo goed als alles nieuw nodig.
    Nu had ik dus een opsomming gemaakt en mijn vriend vond het belachelijk en barstte in lachen uit :D

Ik zat zelf te denken aan:
    6 spijkerbroeken
    2 "gewone" broeken
    2 trainingsbroeken (gewoon lekker voor in huis)
    een stuk of 10 truien
    een stuk of 5 longsleeves (daar heeft hij namelijk nog wel een aantal van)
    2 winterjassen en hij heeft nog een skipak.
    Stuk of 7 t-shirts
    Hij heeft nog een dik vest van Z8 (zo'n gevoerde) en ik wilde er dus nog 1 of 2 vesten bij kopen.

En ik zat dus voor het komende seizoen op een behoorlijk bedrag namelijk een paar honderd euro.. ;) (alleen qua broeken kwam ik al op €300)
    Vriend vond het belachelijk om zoveel geld uit te geven aan een kind van 4 die er over een paar maanden al niet meer in past, maar hij heeft gewoon niets meer en zowel vriend als ik hebben nou eenmaal een redelijk dure smaak. Volgens mij lijkt het alleen super veel omdat we het nu in 1x uit moeten geven en voorheen kochten we gewoon elke week / 2 weken wel iets.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#2 Popkoorn, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2012
    ehmm hoeveel ik uitgeef per seizoen.... werkelijk geen idee, ik koop gewoon steeds wat als ik denk dat er wat nodig is,

hij heeft iig zobiezo

-5 spijkerbroeken
    -3 joggingbroeken
    -7 longsleeves
    -11 shirts korte mouw
    - 4 vesten maar moet nog bijkopen
    - 3 pyjama's
    - 8 onderbroeken
    - 8 hempjes
    -7 paar sokken
    -1 paar regenlaarsjes
    - 2 paar schoenen
    - truien moet ik nog kopen heeft ie er nu nog maar 2 van,
    - 1 winterjas maar er komt er nog 1 bij
    - 1 ski broek
    - 1 ski jas

maar straks als het vriest bijv. koop ik ook malloits in zijn maat, dan gaat dat gewoon onder de spijkerbroek met buiten spelen

* broeken kosten meestal ronde 25 wat ik er aan uitgeef
    *shirts 10 tot 15 euro
    * longsleeves rond de 15
    *vesten rond de 20
    *pyjama's rond de 10
    onderbroeken 3 voor 3 euro bij de hema idem met de sokken
    *schoenen 65 euro per paar. ( schoenen moet gewoon goed wezen en zal daar ook niet op bezuinigen)
    skibroek 20 euro
    ski jas in de uitverkoop gekocht vorig jaar voor 5 euro

maar ik heb niet echt een bedrag wat ik per seizoen per kind uitgeef, wat nodig is is nodig en dat koop ik gewoon, maar soms als iets in de aanbieding is en het is leuk dan koop ik het gewoon voor "erbij"

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J. Heeft 5 spijkerbroeken, waarvan 1 hele nette voor verjaardag oid. Hij heeft 6 longsleeves, waarvan 2 aan de krappe kant zijn en 5 blouses, waarvan 1 aan de krappe kant is. Hij heeft 10 paar sokken vd action. 10 hemden en onderbroeken action. Hij heeft 2 paar schoenen, 1 paar voor school etc en 1 paar voor netjes. 2voorjaars jassen, allebei gekregen, oa gsus jas. 1 winterjas 2 jaar geleden in de uitverkoop bij scapino voor toen 9 euro. 1 paar laarzen. 1 paar snowboots die waren 3 euro op de markt. Ik koop alles in de uitverkoop of ik krijg het. Ben met alles zo'n 85 euro kwijt geweest. Hij heeft kleding van tik tak ( vogele) en geox en gattino.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ligt een stapel spijkerbroeken die mevrouw niet wil dragen.
    Die kopen we dus niet dit jaar.
    Dus veel maillots en leggings vrees ik.
    Jurkjes, rokjes en longsleeves...

Maar hoeveel precies... Geen idee eigenlijk.

Toevallig gister een jurk, vestje, tregging en een longsleeves gekocht voor d'r... En dan kan ze weer eventjes verder.
    Ze past ook nog de kleren van vorig jaar nog wel
    Zeker de rokjes/jurkjes van vorig jaar heeft ze alweer aangehad.
    Waren die vorig jaar nog wat lang... Nu zitten ze prima.
    Ze is niet al te veel gegroeid zegmaar.

Alleen truien en longsleeves zijn zo ongeveer allemaal te klein.
    Maar die haal ik bij 1982 als er wat leuks ligt.
    Meestal 2,50-7,50 per shirt/trui. Dus die neem ik mee als ik denk van "ha leuk!"

Maar shoptip: prijzencircus bij v&d en opruiming bij c&a.

5. Saskia78

Oh en 1 winterjas van vorig jaar nog die prima zit. Dus die krijgt ze gewoon weer aan.
    Wellicht halverwege de winter een nieuwe... Maar dat is nu in ieder geval niet nodig.
    En ze heeft d'r skijack nog... Dat verbazingwekkend genoeg ook nog steeds past.

En qua winterschoenen moeten we ook even naar de winkel nog. Ze heeft nu 2 paar sportschoenen dat nog past...
    En daar komt ongetwijfeld wel een paar laarsjes bij.
    Meisje hè... Ze moet ook iets aan onder d'r jurkjes enzo
    Al is 1 paar zo'n hoog model sportschoenen dus dat draagt ze nu ook onder d'r jurkje.

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Uhm veel en veel! Haha...

Ik heb duurdere broeken zoals vingino en retour
    maar ook goedkopere zoals h&m of name it.
    De duurdere kan hij bij mij aan of bij bezoekjes etc.
    De goedkopere voor kdv of bij oppas-oma (lees de hele dag in de tuin)
    Als de duurdere broeken wat afgedragen zijn gaan ze ook naar het kdv enz aan.

Ik heb bijna geen truien, veel te warm voor mijn zoontje. Wel veel longsleeves, denk stuk of 20/25?!

En hemden ondergoed, veel te veel...

Sokken denk wel 20 paar?!

Vestjes en blousjes vind ik niet zo, geloof 3 vestjes.

Jassen, 3! 1 van vorige jaar past nog wel, maar doe ik denk ik niet meer aan.
    1 goedkopere weer voor kdv en oma, speeltuin etc.
    en 1 duurdere.

Schoenen in de zomer wel 6 of 7 paar ivm sandalen, slipper etc.
    Voor de winter nu 4 paar.

Kosten?
    duurdere broeken bv 50/60euro
    goedkopere broeken 10-20 euro

longsleeves duurdere 40 euro
    goedkopere 5-15 euro

hemden en ondergoed, sokken vd hema

Jas van 20euro en 90 euro

Schoenen uitverkoop 60 euro en nieuwe 90 euro.
    Koop altijd goede merkschoenen, vind ik belangrijk.
    Nu twee keer vh merk HIP en Shoesme.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Koop anders nu spul waar je even mee vooruit kan en tijdens de uitverkoop kijk je verder wat hij nog nodig heeft?
    Zal in oktober ook wel beginnen denk ik?!

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Meestal denk ik zo :

7 setjes kleding per week(ze krijgen hier elke dag schone aan) plus extra voor de erge kou,of keer doorlekken of te erg vies worden.Nou is mijn oudste dochter geen truien drager dus heb 2/3 truien voor de ergste dagen en de rest longsleeve's.

Uiteraard ben ik vrouw en heb ik meestal meer maar goed dat is een eigenschap ;)Ongeveer het dubbele meer.

9. Saskia78

Whehehehe kun je dat manlief even uitleggen hier? Dat ik daar ECHT niks aan kan doen!

Hier ook weer discussie... Mooie trui van mexx gekocht voor 30€
    Vind ik een prima prijs en ik draag graag mexx... Die pasvorm komt blijkbaar het dichtst in de buurt van mijn lijf want het zit altijd goed.
    (Truien en blouses dan... Broeken en rokjes zijn duidelijk niet mijn model)
    Hoop gemopper en zijn truien zijn ook maar10€.....
    Dus ik mopperde terug dat damestruien die er fatsoenlijk uit zien nou eenmaal stuk duurder zijn dan herentruien voor over je overhemd... Nou daar werden we het toch niet helemaal over eens. :D

Zo gaat dat dus ook met kinderkleding... Ik vind 20€ voor een jurkje prima... Hij kijkt dan naar de hoeveelheid stof/werk die er in zit en zegt... Tja ik ben niet gek!
    (Waar hij ergens natuurlijk wel een punt heeft... Want als ik een jurkje voor mezelf koop zijn die ook meestal 20€ en ik ben veeeeeeeeeel groter :) )
    Maar goed, ik wil dat m'n kind er leuk bij loopt en als dat dan 20€ voor een jurkje kost vind ik dat dat prima kan.
    (En als ik dan zie wat iedereen hier uitgeeft... Dan voel ik me met m'n 20€-jurkje nou niet echt iemand die bakken met geld uitgeeft aan kleding voor mezelf danwel dochterlief :) )

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Waarom? Ik heb juist zin om zijn hele kast lekker weer vol te hebben :D

We zijn het alleen niet eens over de bedragen die we daaraan uit gaan geven. Mijn man koopt zonder blikken of blozen vesten van €180 en hij koopt zeker eens per maand of 2 maanden schoenen van rond de €200, maar voor de kinderen vindt hij bijna alles te duur. Hij wil voor een spijkerbroek maximaal €30 uitgeven voor onze zoon, terwijl ik eigenlijk €50 al een koopje vind :)
    Het is ook niet dat we het geld niet hebben, maar hij vindt dat kinderen er toch geen waarde aan hechten en alles wordt toch vies en gaat stuk :D dus het hoeft niet zo duur. En 3 winterjassen vind ie ook overdreven want (ik citeer) "hij draagt er toch maar 1 per keer en over 3 maanden is het te klein".

En nu zei ik dus dat €50 voor een broek gewoon een gemiddelde prijs is en dat kon hij zich niet voorstellen. Toen hij vroeg hoeveel broeken een kleuter nodig heeft antwoordde ik een stuk of 10 en dat vond ie dus al helemaal absurd want dat zou dan betekenen dat een kind voor €500 euro aan broeken in zijn kast heeft. ;) En toen ging ik ook even twijfelen of mijn €50 voor een broek dan wel zo normaal/gemiddeld is.

11. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier dus ook dat soort discussies. Alleen hier dus het verschil dat mijn man echt ontzettend dure kleding koopt. Alleen doet hij dit met het argument "ik draag het langer en ik hecht er waarde aan". ;)
    Hij zou ook nooit zeuren als ik iets duurs koop (want heel eerlijk loop ik ook niet in de goedkoopste kleding) dus vind ik kinderkleding ook niet snel duur. Maar mijn man dus wel, hij vindt de prijzen voor kinderkleding echt belachelijk.

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Saskia...Gewoon zeggen dat het een aangeboren eigenschap is.Een vrouw moet zorgen dus ook voor de kinderen.Stel je voor dat je dat niet doet en je kind daardoor in de blote kont naar school moet;) want tja wie de eigenschap zorgen niet heeft weet ook niet hoe wassen in zijn werk gaat :p

13. Saskia78

Nahja.. Soms heeft hij wel een punt... :)
    Zag gister spijkerbroek mt110 voor 70€ hangen.
    Dan denk ik.. Tja.. Het is maar een spijkerbroek.. En dan geef ik daar echt geen 70€ aan uit.
    Maar jurkjes zijn nou eenmaal altijd minimaal 20€ ofzo
    Nou is ze toevallig gek op de jurkjes van frendz (c&a-merk) dus dat komt dan wel goed uit.. Maar ik ga niet elk dubbeltje omdraaien voor kleding als dat niet nodig is.

Dat wordt nog wat als ze later perse merkkleding wil gaan dragen... :D
    (En dat gaat gebeuren... Daar durf ik nu alvast m'n salaris om te verwedden...)

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat er hier in de kast ligt voor de herfst/winter voor mijn 5-jarige

6 spijkerbroeken (3 gratis gekregen en 3 a 15-20 euro, hema past gewoon goed)
    1 jogingbroek (10 euro)
    15-20 shirts met lange mouwen/dunne vesten/blouses (5 gekregen, 10a15 gekocht voor 5-15 euro)
    korte mouw shirts van de zomer (5 euro per stuk)
    2 winterjassen (die van vorige jaar, toen 45 euro, en nieuwe van 19 euro)
    2 paar schoenen (15-30 euro, komt nog wel een 3e paar warmere winterschoenen bij a 30 euro)
    truien (teveel gekregen, dus niks gekocht, oudste draagt ze eigenlijk nooit)

ondergoed, sokken etc gaan veel langer mee. Maar vaak hema spul..

Hier en daar koop ik wel eens iets duurders, zoals een paar schoenen van 50 euro, of een broek van 30, maar dat is echt niet elke maand. Het liefst ga ik dan door de Sale van de WE-Kids. Of ik koop een merkbroek van een kennis, of op een kledingbeurs.

En hij loopt er verder prima verzorgd bij, het gekregen spul is door max 1 kindje gedragen en goed onderhouden. En kleding die goed zit kan ik gewoon bij de hema, h&m kopen. Schoenen van de van Haren zitten ook goed. De keer dat ik duurdere had, gingen ze ook na 2a3 maand kapot, en dat vind ik gewoon zonde van het geld. En ze moeten in de herfst/winter vaker drogen met onze plassenstamper, dus dan wil ik wel 3 paar hebben liggen. Om dezelfde reden wil ik minimaal 2 winterjassen. (misschien koop ik er nog eentje a 10-tje op de kledingbeurs)

15. Saskia78

Mja toevallig hier verder een zeer metro-ingestelde man hoor.
    Kan heel goed wassen en schoonmaken en stoort zich veel eerder aan rommeltjes en dergelijke dan ik.
    Wat dat betreft.... :)

Alleen hij vindt gewoon dat alles bizar duur wordt de laatste jaren. En eerlijk is eerlijk... Het wordt er inderdaad niet goedkoper op.
    Dat ben ik nog wel met hem eens.. Maar je moet toch wat aan hè :)

16. Saskia78

@deepfreeze: ik moet inderdaad nog wel even laarzen halen... Dan leven d'r gewone schoenen ook meteen weer wat langer :)

17. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Dat is ook absoluut zo!

Hebben jullie trouwens tips waar de spijkerbroeken een mooie pasvorm hebben voor smalle kindjes (jongen) én enigszins betaalbaar zijn? H&M zit hier trouwens echt niet mooi..

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Yummy, de hema? Daar haal ik de smal-fit voor mij oudste.
    En ik heb een vast adresje voor 2e hands s.Oliver broeken. Dit passen heel mooi, maar wel te duur nieuw..

19. Popkoorn

nja ik vind 50 euro voor een broek ook veel hoor,

ik vind zelf dat ze WE hele leuke jongensbroeken heeft en haal daar dan ook meestal de broeken voor onze zoon, kosten gemiddeld 25 a 30 euro

winterjassen vind ik 2 genoeg, 1 voor wanneer de ander vies is,

we hebben er nog een ski jas naast dus we kunnen altijd die er nog bij pakken als ze beiden vies zijn.

20. Popkoorn

h&m zit onze zoon echt verschrikkelijk !

de WE heeft leuke spijkerbroeken, ze hebben regular fit en slim fit, mijn zoontje heeft smalle lange beentjes en zit prachtig in slim fit

Deel Deze Pagina