hoeveel kleding hebben jullie per seizoen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door liesbet77, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    oudste heeft denk zo'n 6 broeken, 4 jurkjes, 10 shirts korte mouw, 10 lange mouw, 4 vesten, paar truien, en paar leggings en mailloits. en 4 rokjes. ze heeft 3 winterjassen en 3 paar schoenen.+ regenlaarzen+snowboots.

zomers heeft ze wel meer dan in de winter..dan heeft ze denk 10 jurkjes,10 rokjes,meer leggings, 2 zomerjasjes, tig shirtjes en een paar sandalen,een paar van die half open schoentjes, en een paar laarsjes.

Maar ze kan ook veel dingen in de zomer aan die ze in de winter aangehad heeft, vestjes die niet zo dik zijn deed ik met een shirt langemouw eronder in de winter,en kan van de zomer prima met shirt korte mouw bv, rokjes kan ze ook wel aan, shirtjes ook.

2. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    Ik "koop" altijd kleding via marktplaats en hou van veel voor weinig geld :p
    Een doos maat die en die voor 10 euro is erg in trek bij mij :D
    En dat doe ik soms tot 1 a 3 x per maand
    Jullie snappen hoeveel kleding ik dan heb voor onze jongen
    En ook kleding dat zoonlief niet meer aan kan,sluis is met liefde door aan vrienden :D

Voor mezelf doe ik hetzelfde,maar omdat hubbie een xxxl'er kan ik dit niet doen voor hem (Jammer genoeg)
    Dus het geld dat wij "overhouden" per maand kunnen we steken in nieuwe kleren voor hem ;)

3. marilouise

marilouise Niet meer actief

hier voor zoonlief ook een behoorlijk aantal kleding ben nu bezig voor het voorjaar / zomer meneer heeft net een groeispurt gehad dus dat scheelt (denk dat het nu even wat minder wordt hij is in 10 maanden tijd bijna 15 cm gegroeid en in gewicht komt die niet zo hard aan lees: model gespierde spijker ) door zijn bouw ben ik " genoodzaakt " duurdere broeken te kopen en dit is geen noodzaak maar meer omdat ik WIL dat de broeken mooi zitten.
    als hier een keer iemand in de kast kijkt slaan ze stijl achterover maar ik was alleen maar op zaterdag / zondag (tenzij hij ziek is of wat dan ook natuurlijk ) hier in de kast momenteel met het oog op het voorjaar zomer, hij draagt nu zijn winterjas nog (de andere is al weg )

10 lange broeken all season/ voorjaar zomer
    6 korte en 3/4 broeken
    3 dunnere truien
    8 vesten all season en voorjaar/ zomer
    5 shirts korte mouw (ben nog niet klaar )
    12 shirts lange mouw
    2 mouwloze shirts (ben nog niet klaar)
    2 zomerjassen
    2 paar gympen
    1 paar kaplaarsjes
    15 setjes ondergoed (binnenkort beginnen met zindelijkheid dus er komen nog 10 broekjes bij zal zoiezo vaker wassen worden
    3 dikkere pyama's
    4 dunnere pyama's

Ik heb een sokken tik dus die heeft meneer in overvloed, zoiezo wil ik nog mooie sandalen en een mooie zomerschoen naast zijn gympen

ja ik vindt het leuk als zoonlief er mooi en leuk bijloopt maar koop veelal in de uitverkoop en 2e hands

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Dit is dochter haar kledingkast, allemaal maat 98/104.

hmmm foto doet het niet....maar tis in iedergeval een overvolle kast!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eigelijk vind ik het vrij weinig wat je hebt... daar zou ik niet genoeg aan hebben. Je hebt 4 rokjes, 5 jurkjes en 4 broeken. Dat zijn dus 13 setjes... Dus na 2 weken heb je alles al gedragen en daar moet je de hele zomer mee doen... dat is toch niet veel? Snap niet dat je man dat veel vindt... als je 2 weken op vakantie gaat heb je niet eens genoeg kleding om mee te nemen. (of je moet gaan wassen op je vakantie).
    Volgens mij heb ik voor mijn meisje nu iets van 16 jurken. En 2 rokjes en wat shirtjes en 2 broeken. Broeken draagt ze bijna niet. Ze draagt bijna altijd jurken. Maar er komt nog meer bij hoor ;)

Voor mijn zoontje heb ik wel minder. Maar toch wel 10-15 setjes zal ik op komen denk ik.

Meeste wat ik koop is ook outlet. En ik verkoop weer op marktplaats. Een jurk die voor 50 euro koop (en dat is dan outlet, nieuwe collectie zou die dan over de honderd euro zijn) levert regelmatig nog wel 30 euro op marktplaats op. Dan heb ik dus een jurk voor 20 euro. Dat is net zo veel als een jurk bij de h&m zou kosten...

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ga alleen zeggen hoeveel jurken ik al heb voor aankomende zomer 27

het past niet allemaal in haar kast zal ik maar zeggen

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mirell ben jij nu onze ubershopper geworden nu lynn dr niet meer zo veel is :D

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    weet niet of ik de ubershopper ben.....
    en wie zegt dat Lynn niet shopt:D
    stiekum mischien wel

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    27 ???!! :D haha!

10. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    jeetje wat een aantallen zeg!! Ik zie meerdere keren 3 winter jassen voorbijkomen!! Mijn dochter heeft er maar 1.... en ook maar 1 paar schoenen, (plus een paar gympies maar die zijn gekregen..) Ik had van de winter in de uitverkoop een stuk of 10 longsleeves bij gekocht en dat vond ik echt al shokking veel, in totaal heeft ze er 15 denk ik ofzo nu...en verder 6 broekjes en 2 rokjes? zoiets. Scheelt misschien ook dat ik zelf maar 1 winterjas heb, en zelf ook op dit moment maar 3 broeken en 2 rokken.... ;) (ben zwanger, maar normaliter niet veel meer) denk dat ik serieuze crisis zou krijgen als ik 3 jassen voor dl zou kopen.... :)

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Persoonlijk vind ik 2 jassen echt het minimum om de praktische reden dat je em dan nog eens kunt wassen

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben 4 winter jassen. eentje kan hij volgend jaar ook aan.
    ik ben erg onzeker bij winkelen en daarom, denk ik, koop ik teveel. hij heeft ook 3 paar schoenen, plus 2 regenlaarzen en sneeuw boots. stuk of 40 longsleeves.pfff. echt van alles veel te veel. ik weet niet eens hoeveel joggingbroekjes hij heeft.ik tel ze niet meer.ik wordt er depresief van.vooral als ik lees met hoe weinig kleding men hier doet.
    een la vol sokjes.
    ik probeer dit zomer anders te doen.

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik plaats m alleen om ff de humor hoor!
    niet om zootje comentaar;)
    hier mijn dochter met sinterklaas het kleding gebeuren is voor mij ook een hobby hoor!
    ik verkoop heeel veel op mp door
    en soms koop ik een jurk met 70% korting en betaal ik 10,00 en die jurk verkoop ik met gemak door voor 30,00
    dus ben er ook wel mee bezig....

14. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hihi, heeft ze nu voor het schoen zetten 6 laarsjes gezet? grappig!
    @sidmick, moet zeggen dat ik ook bijna nooit jassen was.....:) van de zomer moest het wel, en toen had ik dus ook een probleem... ;) misschien toch maar eentje extra kopen dit jaar...:p, voorgaande jaren had ze er trouwens wel een skipak bij, dus als ie gewassen moest worden, deed ik die aan!

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

6 zelfs 8:D

ja mama is beetje koopziek!!;)

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #36 Arevinol, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    Vorig jaar had dochter 2 jasjes, maar ze droeg er eigenlijk maar 1. Was ook een nepleren jasje, dus die werd eigenlijk nooit vies. Kon idd ook prima dus.
    Eind zomer wel 2 vestjes erbij gekocht (jasje was soms te warm), die kan ze nu ook nog aan.
    Dus nu heeft ze alweer 4 'jasjes' (passen allemaal nog) en vrees dat ik er ook nog wel een bij ga kopen (als ik wat leuks zie).

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar soms kun je op marktplaats voor heel weinig wel een gaaf jasje kopen.
    vind zomers een spijkerjas erg handig om naar kdv te laten dragen

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    #38 Lyso, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    moet zeggen dat ik niet zo'n ster ben met marktplaats. Wel bijvoorbeeld een keer een stoel ofzo, maar kleding heb ik best wel slechte ervaringen mee. Heb zelf wel eens wat geprobeert te verkopen, werd altijd een dikke teleurstelling. Dan denk ik ook al snel, laat maar. Tis ook niet dat we het geld er niet voor hebben, maar meer dat ik het nooit zo nodig vind. Zoals ik al zei, heb zelf ook geen kast vol. Mijn man deed 10 jaar met 1 een de zelfde jas, het hele jaar rond (leer) pas nu heeft hij er toevallig 2 bij, 1 van zijn werk, en een is meer een soort vest. :)
    die vind ik ook altijd er leuk! loopt ze dus ook elke zomer in tot nu toe ;)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

o dan is mijn man ook koopziek!!
    die wil echt elke winter en zomer een nieuwe jas hoor!
    na 10 jaar ben ik ook echt helemaal uitgekeken op 1 jas hoor.
    we gaan eind maart samen een dagje voor hem shoppen in haarlem bij de pall mall store nou dan is 500 euro helemaal niets)

en toen ik zwanger was kocht ik ook gewoon met grote regelmaat leuke kleding
    vond mezelf supermooi en dat benadrukte ik erg graag:D

marktplaats verkopen
    het klinkt raar maar merk kleding verkoopt super
    kijk maar eens bij kinderkleding wat te koop staat onder Bengh of Bomba wat daar op geboden word.

buitenom mp kun je ook outlet leuk scoren voor een jasje
    ik had er nu 1 van 79,00 voor 28,10 gewoon nieuw met kaartje
    als je een beetje je best doet......

maar je moet het ook leuk vinden natuurlijk om te zoekken op internet
    bij mij is het bijna een verslaving geworden

20. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    tis ook niet mijn meest favoriete hobby inderdaad! Tis net hoe mijn pet staat. :cool: Ach vind het geen probleem hoor shoppen, maar ga niet tot het gaatje zeg maar. :)

Deel Deze Pagina