Hoeveel kleding hebben jullie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hoop ook zo een mooie garderobe bijeen te krijgen voor zl. Vind het zo anders shoppen als voor dl. Momenteel nog maar amper iets gevonden dat ik leuk vind, goed voor de portemonnee, maar hoop toch nog véél te kunnen scoren. Wil niet dat ze denken dat zl moet onderdoen :p.

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier geen hekel aan shoppen maar ik vind het zonde van mijn geld

de kleren kast die te zien is vind ik dus overdreven Veel. Zoveel hebben de jongens samen net denk ik

3. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Zullen we een klein beetje ruilen? :p ik ben jaloers als ik al die mooie combinaties zie, bijvoorbeeld hier op het forum. Het zit gewoon niet in mij, kom niet verder dan een shirt en een joggingbroek en als ik al een combinatie hebt gevonden, heb ik deze letterlijk gekopieerd van de paspop in de winkel :)

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Is goed :D, ml zal het helemaal niet erg vinden als ik wat minder met kopen ;)!

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik moet min vaak inhouden maar als ik eenmaal wat wil zoek ik hele wereld voor dat en goedkoopste aanbieding etc.
    Ik kan het niet loslaten vaak of moet ik gewoon echt gewoon niet kopen en vergeten.
    Want volgens mij moet ze veel hebben want dat past daar niet en dat hier en ze heeft het koud/warm en hier en daar hihi.
    Maar goed eerlijk is eerlijk ze heeft gewoon overvolle kast sommige dingen heeft ze zelds nooit gedragen hangt nog kaartje op.
    Ik verkoop ook veel weer omdat dus echt ooit gekocht maar toen was het leuk maar als ze aanheeft toch minder leuk omdat ze verl leukere heeft etc.

6. tuc

tuc Niet meer actief

voor zoon heb ik 12 broekjes, 10 longsleeves, 3 dikke sweaters, 5 overhemdjes, nog een stel t shirtjes voor eronder, 2 paar schoenen, 2 winterjassen, 3 pyama's en veul sokken haha.

voor dochter wel wat meer:

3 broeken
    5 rokjes
    12 jurkjes
    10 longsleeves
    veel leggings en maillots
    2 blazers
    8 vestjes
    nu 2 paar sneakers, komt nog een paar sneakers en een paar laarzen bij.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38

Ik heb ook zoiets voor onze zoon:

5 broeken
    5/6 long sleeve shirts
    6 short sleeve shirts
    3 vesten
    4 pyjama's
    3 slaapzakken
    5 rompers korte mouw
    5 rompers lange mouw
    sokken
    slofjes

Ik vind het zonde om te veel kleertjes te hebben waar hij zo snel uitgroeit, dus probeer mij enigszins in te houden. Denk overigens dat je voor een meid sneller koopt, omdat je daarmee eindeloos kunt combineren: jurk, rok, broek, stoer, lief etc. etc. Met een jochie ben je met alleen een broek en shirt al klaar:D Soms een keer afwisselen met een pullover of vest, maar dat is dan wel haha;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Komt vanzelf. Ik moest na een meisje ook heeeeeel erg wennen aan jongenskleding.Is helemaal goed gekomen :D

9. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Heerlijk toch een volle kast :D! Ik winkel ook graag voor dochterlief en ben ook dol op schoentjes en assecoires! Mijn dochter is nu bijna 13 maanden en draagt 68 en langzaam 74 dus die twee maten hangen dan ook in de kast. Hier een fotootje van haar kast. Helaas momenteel een beetje rommelig!

Bekijk bijlage 422067

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Leggins en broeken heeft ze in maat 74 de rest 80, beentjes zijn kort van stuk ;)

Maat 86 heb ik eigenlijk zo goed als niet, zij is met haar 1 jaar amper 70 cm lang maat 86 is dus echt te groot,

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
  12. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wow wat heeft iedereen veel...Heb voor DL bv maar 1 paar schoenen (in zomer teva's, in winter regen en/of sneeuwlaarsjes erbij). Ik heb gelukkig veel gekregen tot nu toe (dl bijna 2,5), maar is nu toch echt wel toe aan paar nieuwe dingen. Wat zijn leuke online shops (wat naar de stad toe komt er tegenwoordig niet meer zoveel van, met nog een kleine van 11 mnd...)???

13. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Herkenbaar, hier ook een flinke kast inhoud.. En als je het kan, waarom niet? Ik word er ook ontzettend blij van te shoppen voor mijn meisje, daar in tegen word mijn eigen kast steeds leger :)

14. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar DL haar kledingkast is goed gevuld.. Van de zomer eigenlijk een beetje teveel dus probeer me in te houden voor de winter.. Nu moet ik erbij zeggen dat ze met haar geboorte ook wel aardig wat voor de zomer had gekregen wat uiteindelijk niet paste of wat niet mijn smaak is.
    Ik vind het allemaal veel te leuk en ook mijn zus moeder en schoonmoeder vinden het moeilijk zich in te houden :) zolang het kan is het prima toch.
    Ik koop niet vaak dure dingen dat scheelt misschien ook wel.
    Maar ook hier kan het dus wel wat minder :D maar dat zeggen we natuurlijk niet ;)

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik streef naar 10 setjes in elke maat. Nu zit hij in maat 74/80. Als 80 echt goed gaat passen, gaat maat 74 in 1x weg. Nu heeft hij dus iets meer om uit te kiezen. In maat 68 had hij belachelijk veel shirts en sommige heeft hij maar een paar keer aan gehad. Dus eigenlijk best zonde... Ik vind kleren kopen voor de kleintjes ook leuk, hoor!

Mijn dochter van 3,5 jaar heeft meer, maar die krijgt ook veel van vriendinnen met oudere dochters.

16. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Haha, hier helemaal hetzelfde, ikzelf schiet er helemaal over. Maar niet dat ik het erg vind :D.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113

Vergeleken met de meesten hier, hebben wij ook niet "veel". Mannetje zit nu net tussen twee maten in, dus lastig met kopen, vooral nu het winter wordt en het nog steeds prachtig weer is :D. Hij draagt dus nog steeds T-shirts met een lange mouw romper eronder, maar het begint nu wel wat krapjes te worden. Het groeien gaat snel, nu ook in de breedte, ik vind het daarom zonde om veel te kopen als hij het uiteindelijk maar een paar keer kan dragen.
    Verder denk ik inderdaad ook dat je voor een meisje sneller koopt. Kijk maar eens naar het aanbod in de winkels, voor meisjes is er echt veel meer. De gemiddelde v&d verkoopt voor meisjes ook benetton en Desigual. Voor jongens niet. En ook bij H&M is er doorgans veel minder voor jongens.
    Qua schoenen vind ik het wel heel overdreven. Op de creche trekken ze meteen alles aan de voetjes uit en in huis heeft hij alleen maar sokjes aan.
    Maat goed, hier wordt dan ook nog niet gelopen.

18. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hadden van maat 56 en 62 erg veel en hij heeft de helft niet aangehad dus daar hebben we van geleerd.
    Nu iets van 8 setjes maat 68 en 10 maat 74.
    Onze zoon groeit super snel dus vind het zonde van het geld.
    En idd voor meisjes is er superveel te koop voor jongens iets minder.

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Als wat er in de kast hangt allemaal past op dit moment vind ik het niet zo veel. Alleen de schoenen wel!
    Hier heeft zoontje (het is hier nog warm dus zomerweer):
    7 rompers
    13 t-shirts korte mouw
    7 korte broeken
    5 lange broeken (maar te groot dus ook goed voor winter)
    5 truien
    10 shirtjes lange mouw
    1 paar sandalen
    1 paar namaak crocs
    2 paar gewone schoentjes
    1 paar sportschoenen

20. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik heb een 3 deurskast. Het hangedeelte is 2 deurs met plank er boven. Dat ligt helemaal vol. En de laatste deur zijn 4 planken. Daarvan ook 2 vol met kleding en eentje met sokken en pyjama's.Vind de hoeveelheid dus nog best meevallen.

Deel Deze Pagina