Hoeveel kleding hebben jullie?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shaantje, Oct 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Ben blij dat het dan toch nog meevalt :D! Zo te horen heb jij lekker veel kleren voor je zoontje, moet nu ook voor een jongetje gaan shoppen en dat vind ik al niet meer zo makkelijk :).

2. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

May 13, 2013
    185
    0
    0
    Hier ook veel kleding voor mijn prinsesje, is toch prachtig dat je ze elke keer van die leuke dingen aan kunt trekken!

Ik koop zowat elke week wel iets, heel erg...

En manlief zit nu in Amerika dus die neemt nog wat leuke dingen mee en schoenen, ik ben ook gek op schoenen. Voorheen kocht ik veel voor mezelf, nu heel veel voor mijn dochter.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik geef het toe: ik ben verslaafd! 😆
    Haar kast puilt uit en nog blijf ik kopen.
    Suuuupertriest, maar ik smokkel zelfs stiekem nieuwe koopwaar naar boven, om van het gezeur van manlief af te zijn. Shame!!
    Ik heb zelf besloten nog een winter met mijn jas te dien, 4e winter haha. Als zij er met haar inmiddels 4 jassen maar leuk bijloopt hahaha.
    Enige wat ik niet heb zijn schoenen. 1 paar is genoeg, binnen een week waren ze al kaal. Ze groeit er zo weer uit.
    Toen ze nog niet liep had ik er wel veel, maar die waren niet zo duur.
    Verder heb ik nog slippers, maar dat wordt nu te koud.

4. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vind dat je veel schoenen hebt, leuk!
    Maar je kleding vind ik eerlijk gezegd helemaal niet veel, of heb je al een foto weggehaald ?
    Voor Liv wil ik niet al teveel kopen ik heb hier zoveel dozen met nieuwe kleding staan die ze niet meer past dat ik nu wat meer oplet op hoeveel ik koop. Ze schiet erg snel door de maten heen en zat vanaf een maand of 9/10 in 86 ik hoop dat ze nu even stil staat.
    Ze ligt nu in bed maar zal morgen eens een foto maken.

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Nee, geen foto weggehaald ;). Ben blij dat er toch nog dames zijn die overvolle kasten hebben, zelfs nog meer, voor hun kinderen :D. Is gewoon fijn om ze steeds andere dingen aan te kunnen trekken. Als er een kledingstuk uit moet omdat het te klein is, dan heb ik onmiddellijk de drang om iets nieuws in de plaats te kopen. En als ik iets zie dat ik leuk vind, dan laat ik dat echt niet hangen. Soms tot ergernis van ml ;):p.

En moet toegeven dat ik nog geregeld voor de kast sta en denk "pff, ze heeft het allemaal al zoveel aangehad, heb ik niks anders :p". SHAME :D!

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113

Ik vind het ook gewoon zonde.
    Oudste wilt graag jurkjes aan maar kan niks leuks(en bwtaalbaars) vinden in haar maat.
    Zl groeit erg hard (kilo per maand ) en is zo overal uit.
    Zonde als hij dan iets maar 3 aan gehad heeft.

7. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

Jan 18, 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Nou ik heb denk ik ongeveer 10 long sleeves, 8 t-shirt, 8 broeken, 4 jasjes/vestjes. 4 trainingsbroek. Twee winterjassen, drie bliezen, 20 rompers en 6 pyjama's.

Moet zeggen dat ik heel veel krijg dus mijn kast is behoorlijk vol. Maar vind ook niet alles mooi, dus koop ondanks dat mijn kast vol is nog wel kleren. Liggen nu ook veel maten door elkaar. T shirts worden nu ook nog gedragen, met een lange mouw romper. En meneer geeft twee paar schoenen en laarsjes.

Ik heb soms merkkleding en soms zeeman. Gisteren toevallig nog een heel leuk shirt gekocht bij de zeeman.

8. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier ook echt een overvolle kast en ik gebruik ook 1 lade van de commode voor sokken, maillots en broeken. Elke week krijgt ze wel iets nieuws en ik heb dan ook besloten dat ze het hier even mee moet doen, want sommige dingen draagt ze veels te weinig omdat ik gewoon teveel heb om goed te wisselen. Haar vader heeft daarbij ook een dure merkentik en wil dat dl ook in bepaalde merken rondloopt en dan is het nog veel meer zonde als sommige dingen gewoon niet of amper gedragen worden. Hij kwam net weer met 2 (veels te) dure truien aan, tja ik had ze zelf nooit gekocht. Ik heb van de vorige maten spullen niet eens gedragen omdat je ze gewoon vergeten bent, dus ik heb nu wel een systeempje om zoveel mogelijk alles te dragen. Ik schuif gewoon alles door, net gedragen spul gaat links, ik pak nieuwe setjes rechts. Dan schuift alles door.
    Schoenen vallen hier wel mee. Ze heeft sandaaltjes, ballerina's, sportschoenen en laarsjes om bij elk outfit iets passends te hebben. Sandaaltjes en ballerina's gaan nu weg. Sportschoenen en laarsjes heb ik in een maat groter staan om de winter door te komen, dan kunnen we voor het nieuwe jaar weer kijken wat we dan weer gaan kopen qua schoenen.

9. fafa

fafa Niet meer actief

Waarom niet?

omdat de wereld -as we speak- ten onder aan het gaan is aan ons ongebreidelde consumeergedrag. We gebruiken met zn allen veel te veel energie; voor vervoer, vleesproductie en goederenproductie (waaronder kleding). Dus daarom.

We kunnen het betalen, ik ben dol op mooie kleren en shoppen, maar ik beperk mezelf toch tot het hoogstnodige. (Okee, af en toe koop ik eens iets wat niet strikt nodig is... i'm only human ;))

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    In de eerste instantie lijkt het veel, maar als ik jouw foto vergroot lijkt het mee te vallen. Volgens mij zit er veel zomergoed/zomerse kleding tussen.

De schoenen vind ik wel erg veel, maar ik heb dan ook geen schoenentic. Wij kopengemiddeld twee paar goede schoenen per persoon per seizoen (man, dochter en ik) en dat vind ik wel de max. Dochter krijgt er nog wel snowboots (in de winter), regenlaarzen, pantoffels en slippers (in de zomer) bij.

Maar ik mag officieel niet meedoen met dit topic. Mijn dochter is 5,5 jaar en valt niet meer onder baby/dreumes. ;)

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83

Wat is je budget per jurkje? En welke maat zoek je?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,541
    3,057
    113
    Ze wilt echt nog van die meisje-meisje jurken.
    Je ziet nu veel van die sweatjurken maar die vind ik (en zij )niks. Zijn net te lange truien ;)

Ze heeft maat 134-140 ,dat is het lastige
    Veel loopt tot 128 wat ze leuk vind.

Budget, zo goedkoop mogelijk haha :)
    Max 25 /30

13. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik vind het wel meevallen hoor ;) Hou zelf ook van shoppen :D.

Even gokken hoor..
    Oudste (3,5 jaar)
    - 15 longsleeves
    - 12 jurkjes/tuniekjes
    - 8 rokjes
    - 3 spijkerbroeken
    - 3 treggings
    - 3 joggingbroeken
    - 20 leggings
    - 15 maillots
    - 5 bolero's/nette vestjes
    - 3 singlets

- 1 nette winterjas
    - 1 winterjas
    - 1 nette tussen jas
    - 1 tussenjas/vest
    - 3 vesten
    - 1 nette zomerjas
    - 1 bodywarmer

- 1 paar sneakers
    - 1 paar laarzen
    - 1 paar regenlaarzen
    - 1 paar snowboots

Jongste dochter (ruim 1):
    - 22 longsleeves
    - 10 jurkjes
    - 10 rokjes
    - 1 hotpants
    - 3 spijkerbroeken
    - 2 treggings
    - 2 joggingbroeken
    - 25 leggings
    - 12 maillots
    - 6 bolero's

- 1 nette winterjas
    - 1 nette zomerjas
    - 1 zomerjas
    - 2 vesten
    - 1 bodywarmer

- 1 paar sneakers
    - 1 paar laarzen
    - 1 paar regenlaarzen
    - 1 paar snowboots

shirts korte mouw heb ik vandeweek allemaal uit de kast gehaald. Longsleever er onder doe ik toch nooit. Jurkjes zijn ook allemaal winter-draagbaar (bij sommige vind ik een longsleeve daar juist wel mooi onder (of bolero er over) dus die wel meegeteld.

Je hebt wel heel veel schoenen :D Ik vind 2 paar wel genoeg, maar die kosten dan ook 50 (sneakers) en 100 (laarsjes) per set...

(edit: broeken vergeten :) Ze dragen ze hier dan ook amper...)

14. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Van die zwierjurken? Ja, die wil mijn dochter ook, maar ik zie ze bijna nergens in haar maat (128). Misschien op de site van jolamode? Heb je al gekeken bij B&L? Of POMPdeLUX?

Sorry TS: voor je topicvervuiling. :)

15. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

Jul 29, 2013
    2,180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn jongste is 4 maanden en groeit zo snel. Ik wil niet al te veel kopen om te voorkomen dat het te weinig gedragen wordt... Maar ik ben nu gestart met fruit en groente & merk dat ik shirtjes te kort kom. Die dame gaat voortdurend op haar mouwen zitten sabbelen zodat daar van die mooie vlekken inkomen... Ik had (gokje) 10 longsleeves die nu goed passen, maar heb er afgelopen week een aantal bijgekocht

16. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,911
    113
    Female
    Hier ongeveer hetzelfde voor zoontje (11 maanden). Jasje en slofjes erbij en klaar.

Ik koop kleding altijd als het nodig is en af en toe als ik gewoon wat zie. Koop nooit wat ver van te voren, omdat ik dat gewoon lastig vind met de maat. Nu heb ik bijv. nog geen winterjas gekocht, omdat ik twijfel of hij in 74 of 80 de winter doorgaat.
    Man zei laatst nog dat zoontje meer kleren nodig heeft, dus direct de winkel ingegaan en een aantal setjes gekocht. Van zulke opmerkingen moet je natuurlijk direct profiteren :D

17. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hahahaha, wat maakt het uit? Toegeven aan je man, des te eerder ben je er vanaf! Mijn man zegt het ook dagelijks maar aan de andere kant zegt ie ook bijna dagelijks dat ze zulke leuke kleding aan heeft haha! Dus daar gooi ik het dan maar op.. Ach en zolang het kan, toch?

Ik heb mijn items nooit geteld maar denk dat dl's kast minstens net zo vol ligt als jouw dochter haar kast hahaha!
    En heb voor haar 8 paar schoenen in de huidige maat..
    Best erg maar ze ziet er altijd leuk uit :)

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Een slab van het merk SillyBillyz is San handiger en goedkoper. Je hebt ze met en zonder mouw. Ideale slabbetjes!

19. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Kan je helemaal gelijk geven :D. Ml zeurt er dikwijls over, maar vindt ook altijd dat dl er goed uitziet. En dan stopt het zeuren weer voor een tijdje :p.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Dit is de kast van Liv, dus ik vind die van jouw echt meevallen.
    Het lijkt veel maar valt best mee zijn veel 3 a 4 Delige setjes

Share This Page