Net zoals onze kinderen, heb ik ook veel te veel kleding en schoenen. Zoveel dat ik de aantallen echt niet weet. Dit weekend weer alles uitgemest en gesorteerd en heel veel weg gedaan maar de kasten lijken niet leger Ik alleen heb 2 grote 3-Deurs kasten van 2.45m hoog, 1 voor lente/zomer kleding en 1 voor herfst/winter. Daarnaast nog een grote hoge ladekast voor ondergoed/sokken/panty’s/Pyjama’s/huispakken en een losse kast op zolder voor de winterjassen en skikleding. Daarin hebben we ook ons beddengoed liggen. Dan heb ik voor mijn schoenen op zolder een hoge schoenenkast voor alleen de pumps en nette haksandalen (schat 40 paar), en een kast voor de enkellaarsjes, boots, sneakers, hoge laarzen (ook ongeveer 40 paar) En in de hal in een kastje staan momenteel alle casual slippers en platte sandaaltjes (15 paar) En ik draag nagenoeg alles. We groeien door deze kleding/schoenverslaving bijna uit ons huis. Dat we 2 dochters hebben helpt niet mee...... Ik ben oprecht jaloers op mensen die de capsule wardrobe wijze gebruiken en daardoor rust en overzicht hebben in hun kast .
Haha, precies! Ik denk bij alle bovenstaande berichten over uitpuilende of wandvullende kasten en zolders/schuren vol kleding alleen maar: "OMG, ik zou knettergek worden van zoveel spullen!" Ik ben echt flink aan het minimaliseren in huis en ik ervaar zoveel rust daardoor. Heb ooit, jaren terug, een kleurenanalyse gedaan, waar ik nog steeds profijt van heb. Met de kleding die ik in mijn kast heb liggen ben ik dan ook écht blij. Het combineert gemakkelijk met elkaar, en ik krijg regelmatig complimenten dat een kleur me zo goed staat. En het maakt het shoppen echt zoveel gemakkelijker, hele kledingrekken kan ik overslaan, omdat ik weet dat de kleur me weinig goed zal doen. Ik kan het iedereen aanraden!
Ik heb momenteel echt dramatisch weinig. Ik ben van maatje 34 naar 38 gegaan en heel veel past dus niet meer. Daarnaast ben ik zo slecht in mode/combineren en koop standaard het verkeerde. Ik zou echt iemand moeten hebben die me hierbij helpt. En helaas heb ik het geld er ook niet voor (over) om in 1x een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen.
Ik heb het andersom. Van 46/48 naar 38/40 gegaan en ik moest (en soms nog) echt iemand meenemen. Ik ben niet slecht in mode maar als het aan mij ligt kom ik nog met 46 thuis en zegt m’n man (en toentertijd m’n ex), ‘ga maar even terug om 4 maten kleiner te halen.’ In m’n hoofd ben ik nog steeds dik vaak.
Nav dit topic gister voor 500 euro besteld. Vind het heel lastig om in mijn maat leuke kleding te vinden, dus dan laat ik het er maar bij. Vaak zijn het toch soepjurken in maatje meer en dat maakt mij alleen maar dikker. Hoop dus dat ik veel van de kleding kan houden, maar betwijfel het..
Ik heb opzich niet heel veel kleding. Maar wel leuke items. Ik koop ook wel veel tweede hands. Luxe merken vaak. Kost dan bijna niks en de kwaliteit is geweldig. Mijn favoriete tweede hands aankoop is een cashmere jurk. Mijn dochter heeft wel 3 kasten vol. Zij kleed zich soms ook wel 3 keer per dag om in een andere outfit. Voor school een outfit, dan thuis iets anders aan...en gaat ze daarna weer skeeleren dan weer een andere outfit.
Nee die ken ik niet, maar draag eigenlijk nooit jurken moet ik zeggen. Vaak ook a-lijn en dat staat me niet. Ga wel even kijken.
Weinig Ik koop haast nooit iets voor mezelf. Probeer tegenwoordig wel af en toe iets nieuws te kopen, maar vind voor mezelf al gauw iets te duur terwijl ik dat voor de kinderen wel zou uitgeven.
Ja dat is hier ook zo. De kasten van de kinderen hangen vol met (merk)kleding en voor mijzelf vind ik alles te duur.
Dat herken ik zo goed. Voor de kinderen koop ik ook geen extreem dure stuks (ben ik te gierig voor) maar ik klik en bestel wel. Vior mijzelf is dat wat anders . Klikken en online mandjes vullen en zo laten. Maar ik vind shoppen alles behalve leuk. Ik heb eigenlijk wat ik moet hebben van kledij en heb ook geen behoefte aan kasten vol.
teveel.... Nu de baby eraan komt is de kledingkamer naar zolder verplaatst en heb ik flink moeten huishouden om alles een plekje te geven dus is ook een hoop in zakken naar leger des heils gegaan. Maar ik denk dat dit wel een goede benadering is 40 paar schoenen 30-40 jurken 10-15 lange broeken/jeans 20 a 30 T-shirt 20 mouwloze shirts 15 vestjes colbertjes 15 truien 15 rokken 5 huispakken
ik kocht pas een broek van 40 euro en een trui die ook 40 euro koste. Stond twijfelt aan de kassa maar mijn moeder zei haal die pinpas nou maar tevoorschijn jij verdiend dit. heb het gekocht hoor en ben er ontzettend blij mee. Maar voor de kinderen had ik dit veel makkelijker gekocht
Wow! Ik heb: 4 lange broeken 3 jurkjes (allemaal zomer) 1 rok (zomer) 3 korte broeken (zomer) 4 truien 1 jeansjasje 5 T-shirts 8 hemdjes (voor onder trui en T-shirt) 3 paar schoenen 2 paar badslippers