hoeveel kleding heeft jouw peuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jalea, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik kom er nu opeens achter hoeveel kleren een peuter vies kan maken :) onze oudste was blijkbaar een heel net kindje, want hij kon met gemak 2 dagen dezelfde kleren aan. terwijl hij gewoon tijdens de maaltijden een slab om krijgt en de mouwen omhoog, meer niet.
    maar nu meneer lopen kan, rennen, en opeens het heerlijk vind om vies te worden, gaan er heel wat kleren in de was! voorheen was ieder stofje vies en wilde hij niet vies worden, nu opeens wel :)
    ik vraag me dan ook af, hoeveel broeken, truien en shirts hebben jullie peuters? een hele kast vol?

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja bijna wel ja. Nu ben ik wel een extreem geval zoals ik vaker van mensen hoor, maar Jelina heeft nu 6 winterjassen, een stuk of 25 broeken, 50 shirts of zo, en dan een hele berg vesten, jurkjes, bodywarmers ed.

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
  4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    oh dus... dan zal ik maar niet zeggen hoe weinig er hier in de kast ligt :) toch grijp ik zelden mis... maar zoals al gezegd, mijn mannetje was wel extreem netjes, vrees dat het nu ook aanzienlijk meer gaat worden

5. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Minimaal 7 stelletjes en 1 jas hebben ze hier. En gewoon 1 paar schoenen en een paar crocs of laarzen om buiten mee te spelen. Gebruik hier ook vaak een oude jas voor buiten spelen of een oude trui. Als ik minder stelletjes kleding heb kom ik niet uit met wassen. Probeer namelijk altijd 's nachts te wassen en op zaterdag i v m goedkope stroom. ;) Succes met de kleertjes.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ohhh jeeee ik zal maar niet vertellen hoeveel kleren Iman heeft :oops: en schoenen :oops:

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    2 winterjassen (1 gekregen 1 gekocht) 1 paar schoenen.
    10 rompers +-
    8 broeken +-
    12 shirtjes/truien +-

Heb zelf kleren gekocht en ook krijg ik wat van een neefje.
    Ik vind dit zelf meer als genoeg.
    Je kunt ook overdrijven vind ik.
    Het leven is al duur genoeg, zonde van je geld want zolang kunnen ze de kleren niet aan.
    Anders ga je alleen maar voor je kind werken en dat is naar mijn mening niet helemaal de bedoeling.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier vrij bescheiden en de helft tweedehands. Ik denk zo'n 6 broeken, 4 t shirts, 4 longsleeves, 4 truitjes, 1 blousje en 1 winterjas, 1 paar schoenen, 1 paar slofjes, 10 paar sokjes, 10 set rompers/ondergoed.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    3 winterjassen (allemaal gekregen)
    1 gekregen van mijn ouders (was afgesproken)
    1 gekregen van mijn vriendin was van haar zoon geweest en is dus een speeljas voor buiten
    en 1 gekregen van mijn schoonmoeder omdat die vond dat hij toch ook op zijn minst een merkjas moest hebben :evil:

2 gewateerde broeken gekregen van mijn schoonmoeder (ben benieuwd of het dit winter dan eindelijk zo koud wordt dat hij ze aan kan)
    5 spijkerbroeken
    stuk of 10 shirts met lange mouwen waarvan 1 zelf gekocht, 2 gebruikten gekregen van mijn vriendin en de rest gekregen van mijn schoonmoeder.
    10 t shirts op 4 na allemaal gekregen van mijn schoonmoeder (ja ze zijn nu zo lekker in de aanbieding, muts het wordt winter :rolleyes: )
    20 korte broeken waarvan ongeveer 15 gekregen van mijn schoonmoeder (nu maar hopen dat ze volgend jaar nog passen :rolleyes: )
    2 colberts, we hadden zelf een leuke gekocht maar mijn schoonmoeder vond het nodig om hem er nog 1 te geven.
    4 overhemden, vind ik zo leuk staan dus hup mijn schoonmoeder kwam er meteen weer met 2 aanzetten.
    3 paar schoenen (allemaal gekregen van mijn schoonmoeder :( )
    15 paar sokken (wederom gekregen van mijn schoonmoeder)
    7 onderbroeken en 4 hemden (wederom gekregen van mijn schoonmoeder)

Zoals jullie zien haalt mijn schoonmoeder bijna alles, dit tot onze grote frustratie.
    2 jaar lang proberen we het haar op een nette manier duidelijk te maken dat het leuk is om zo af en toe wat te krijgen maar niet elke week (ja ze komt elke week met nieuwe kleding aan zetten).
    2 jaar lang trok ze zich er dus geen zier van aan, resultaat is dus nu een overvolle kast met kleding die ik zelf niet heb uitgezocht. Niet dat het geen leuke kleding is hoor maar het is gewoon te veel, te vaak.

Uiteindelijk is 2 weken geleden de bom gebarsten en heeft mij man haar duidelijk gemaakt dat ze niets meer mag geven voor de komende 6 maanden (uitgezonderd een sinterklaascadeautje) en dat ze dan 1 ding mag geven.
    Alles wat ze toch geeft zullen wij haar terug geven en niet meer accepteren. Tot nu toe (en het gaat dus al 2 weken goed) heeft ze niets meer meegenomen.

Zo en dan nu de lijst met kleding die we zelf hebben gehaald.

1 trui
    2 overhemden
    2 spijkerbroeken
    1 tshirt met lange mouwen (voor onder al die gekregen tshirts)

Groetjes Anita

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wow die schoonmoeder... hihi ik zou daar zenuwachtig van worden! hopelijk heeft je schoonmoeder een beetje leuke smaak?! de mijne heeft echt een stijl die haaks staat op die van ons (lees: alles wat goedkoop is vind zij mooi, wánt het is goedkoop... nu hoeft ze van mij echt geen kapitaal uit te geven aan een tshirtje van mexx oid hoor, maar het zou wel leuk zijn als ze even kijkt naar wat wij kopen voor onze zoon en dan denkt goh dus dát vinden ze leuk. en dat is gewoon te koop bij de hema en H&M)

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    De meeste dingen zijn wel mijn smaak maar het is gewoon niet leuk want als wij ergens lopen en zien wat leuks dan is er altijd zoiets van , ja laat maar hangen want hij heeft al zoveel.

Ik voel me er erg opgelaten onder, het irriteerd en als ze aankomt dat heb je al meteen zoiets van : oh nee komt ze weer aan met tasjes.
    Op een gegeven moment kun je er ook niet meer dankbaar voor zijn.

Daarbij vind ik het niet nodig dat mijn kind elke week een cadeautje krijgt van oma, dan gaat hij straks met een lang gezicht zitten omdat ze een keertje niet wat bij zich heeft.
    Of nog erger als hij het van ons niet krijgt meteen naar oma rennen omdat die het wel voor hem koopt.

Groetjes anita

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    gelijk heb je hoor, het kan ook té zijn!

13. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Word nieuwsgierig. ;)

14. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
  15. sweetangel100

:D zal morgen een foto maken van haar kast, ok?

Ik heb bij haar dezelfde schoenen tik als voor mezelf, ze heeft schoenen in alle soorten en kleuren, voor bij elke outfit een ander paar :oops:

Ze heeft vast 15 broekjes, als het niet meer is, om over ondergoed, pyamas en shirtjes maar te zwijgen :oops:

Jasjes idem, ze heeft nu al 4 winterjassen...

Mijn tante zei laatst: heeft ze ook wel eens hetzelfde aan, of gooi je de kleren na 1 keer dragen weg :)

Tsja mama heeft een kooptic... 8)

16. sweetangel100

Dat is een mening idd Mensi... Iman heeft veel merkkleren, die ik erna weer doorverkoop. Ik vind het niet zonde van mijn geld, en werk ook echt niet alleen voor Iman's kleren.

17. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    veelste veel. :)
    Hoop gekregen. ;)
    Maar heb z'n broekjes al uit de commode moeten halen omdat zijn rompers, t-shirts, truien vesten en ondergoed er niet meer in paste, hihi.
    Alles wat te klein is gaat trouwens weer terug naar de gene van wat ik het heb gekregen...

18. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Hier idem. Nu heb ik voor jelina ook veel kleren op mp en rommelmarkten gekocht hoor. Dure kleren heb ik nog nooit nieuw gekocht. Schoenen is een ander verhaal, die moeten nieuw zijn. Maar daarin val ik volgens mij wel mee, ze heeft 2 paar crocs 1 paar puma's en 3 paar laarsjes voor de winter.

19. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik wacht op de foto ;)

20. sweetangel100

Komt eraan, ze ligt nu te slapen, dus kan nu geen foto maken gaan haha