Hoeveel kleding in de kast?

Discussion in 'Mama en gezin' started by vlinder1981, Mar 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Ik ga weer teveel hebben denk ik zo.. ik heb toevallig onlangs wat t-shirts en shorts laten passen van vorige zomer (waren er een aantal die toen ruim zaten). Omdat hij niet echt veel gegroeid is (helaas, beetje meer mag wel) passen er nog een heel aantal dingen. Ik zou dus eigenlijk niet meer zoveel hoeven kopen denk ik.. en toch kijk ik geregeld al online voor de nieuwe collectie ;) Ik weet nu al dat ik nog behoorlijk wat nieuw spul zal kopen.. maar ik probeer me nog een maandje in te houden. Heb wel al een nieuwe zwembroek besteld en zo'n "cape" voor op het strand/ bij het zwembad :D

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Hier ook meestal te veel, behalve in de echte babytijd, want dan zitten ze zo kort in een maat.
    Ik koop voornamelijk merkkleding, want mijn kinderen zijn lang en heel smal gebouwd. Ik probeer zoveel mogelijk in de sale te shoppen. De kleding (soms nauwelijks gedragen) gaat naar een vriendin die het niet zo breed heeft, die is erg blij met de smalle merkkleding :).

Voor zoon heb ik een hele stapel lange broeken, voornamelijk jeans, dus die kunnen het hele jaar door. Hij is 8, dus zit inmiddels wat langer in een maat, als de stapel groot genoeg is, begin ik in de volgende maat te shoppen, ze komen dan gesorteerd op lengte onder op de stapel. Hij draagt voornamelijk broeken van retour en die koop ik alleen als ze minimaal 50 % korting zijn, want nieuw zijn ze 60 euro en dat vind ik echt te gek. Korte broeken draagt hij tot ze te strak worden (vorig jaar nog een maat 104 weggedaan, hij zit nu in broekmaat 140 :p). T-shirts, longsleeves en truien draagt hij nu meerdere jaren met de dubbele maten, dus daar heeft hij flinke stapels van.

Dochter zit nog korter in een maat, maar die heeft toch ook al best veel, ik vind het zo leuk om jurkjes te shoppen. Had ik eigenlijk niet verwacht, want ik ben niet echt een jurkjesmoeder, maar ze is zo'n tenger poppetje dat het allemaal zo superschattig staat :p... Qua zomerkleding moet er nog wel wat komen misschien, maar ze past misschien ook nog wel de korte broekjes van vorig jaar in maat 80 (ze draagt nu al maat 92-98 verder ;), en van de zomer dus 98-104), en shirtjes heb ik een poos terug een aantal van name it gekocht, ik denk dat die veel te ruim zijn, gelukkig ook al wat smallere shirtjes en een aantal jurkjes :).

3. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Uhm... teveel ;)
    Ik let echt niet op aantallen en ben redelijk jaloers op de inhoud van haar kast in vergelijking met de mijne :p

4. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,867
    5,139
    113
    Home
    ik heb alweer veel te veel haha
    en weet zeker dat er nog veeeel meer bijkomt

en het is maar net wat ik leuk vind : hema, zara z8, vingino, flo h&m, primark etc

en nog wat kleding van vorige zomer die nog wel een ronde meekunnen en ik denk ook dat het nog wel gaat passen deze zomer

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier ongeveer 6 lange broeken 3 korte broeken 2 rokjes en 2 jurkjes en een stuk of 8 lange shirts rn ook zoiets met korte mouw. Merk en merkloos door elkaar. 1 paar buitenspeelschoenen en 1 paar aangepaste schoenen 1 tussendoorjas 1 winterjas en 1 zomerjas

6. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,496
    4,332
    113
    Female
    Ik heb geen vaste aantallen of nu al van alles in huis. Ik koop kleding als ik leuke dingen tegenkom, spijkerbroeken, t-shirts en shirts met lange mouw, vesten draagt ze het hele jaar door.
    Spijkerbroeken heeft ze er altijd minimaal 3 (name it) en een tuinpak wat ook zomer en winter kan. Daarnaast nog genoeg broeken.
    Qua zomerjurken koop ik 4 duurdere sets en daarnaast hm/Ali/etc.
    Ik hou van Quapi, Jubel, ninni vi en Mim pi dit jaar en Chaos and Order vind ik erg leuk.
    Korte broeken wil ik graag 2 korte spijkerbroeken, die ik laat maken van kapotte name it broeken. En die jogging korte broekjes van de hm zijn echt fijn. Shirts komen meestal van name it.

Maar hoeveel.... tja, waarschijnlijk te veel, maar niet overdreven veel (meer ;))

Ik heb nu één quapi jurk gekocht, één paar Toms en 3 t-shirt van name it.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

May 13, 2013
    973
    160
    43
    Hier schandalig veel, ook merk want dochter is smal. Ik vind het ook een soort hobby en dochter is netjes met haar kleding. Ze houdt erg van haar jurkjes dus daar heb ik er denk stuk of 15 van. Lange broeken denk 8 a 10 en dan nog 15 t shirts, paar truien, veel vestjes leggings enz. O ja en ik heb een schoenen fetisj. Ze groeit ook niet hard dus we doen er lang mee. Nu 2,5 en zit net in maat 86 ;) ook maar 10 kg

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    ik heb veel te veel voor de kinderen, ik ben dol op kleding kopen,

voor mijn derde koop ik heel weinig omdat ik echt super veel heb van haar zus, ik heb drie jaar lang 2 kinderen gehad en in die tijd kocht ik echt veel, mijn derde heeft nu zeker 25 broeken in de kast en een shirt of 30 en tig jurkjes haha, zoveel hebben de anderen dan weer niet, ik ben wel wat minder gaan kopen puur omdat ik voor vier niet zo veel kan kopen en dat ook niet nodig is, het is puur een hobby om geld uit te geven haha,

maar ze hebben allemaal zeker 10 broeken 12 shirts 8 vesten en 10 longsleeves ( denk wel meer ) de meiden hebben zeker nog 10 jurkjes en 10 rokjes

ik koop alles in de sale, merk kleding krijgen ze ook als het leuk in de sale is ( minimaal 75% korting) maar ik koop ook van te voren

zo heb ik vorig jaar in april 10 truien gekocht voor 10 euro bij de tuunte outlet en 6 spijkerbroeken voor mijn dochter van 6 voor 2,50 per stuk bij de terstar,, en voor mijn zoon 6 spijkerbroeken van 2,50 per stuk bij de c&a winterjassen voor 7,50 per stuk bij de tuunte en c&a en terstal

vandaag met de kinderen toevallig even langs de tuunte outlet gegaan en er hingen zelfs al zomer items ...zijn wel resten van de zomer partij van 2016... nu 75% korting, korte broeken voor jongens en meiden tshirts badkleding vestjes jurkjes en rokjes.... ik had nu 4 kinderen bij me dus niet echt de tijd gehad om te kijken maar maandag is hij weer open dus ik ga maandag geld uit geven ben ik bang haha, paar kort broeken en shirtjes voor elk kind op zijn minst ;)

9. Cloud9

Cloud9 Bekend lid

Nov 17, 2016
    564
    307
    63
    Cloud 9
    Ik koop toch eigenlijk ook wel te veel, ik vind dan ook echt alles zo leuk :)
    Mijn dochter draagt wel ook merk (juist omdat haar dit net iets beter zit dan de C&A en H&M). Daarbij koop ik tijdens de sale wel al de helft van haar garderobe een seizoen voorruit (kan de maat altijd redelijk goed inschatten). De andere helft koop ik bij het uitkomen van de nieuwe collectie. Leggings en basic shirtjes (voor ergens onder) koop ik dan wel weer bij de H&M en Zeeman omdat ik die wel heel prettig vind voor erbij (en een stuk beter voor mijn portemonnee).

Voor aankomend voorjaar/zomer heeft ze het volgende:
    19 jurkjes
    3 setjes (rokje, shirtje)
    4 bolero's/vestjes
    Voldoende leggings bij alles (die slijten echt dus daarvan een overvloed)
    2 losse rokjes die met allerlei shirtjes te combineren zijn.
    10 t-shirts
    5 spijkerbroeken
    1 Spijkerjasje
    2 Zomerjasjes (waarvan 1 oude van vorige zomer, daarmee kan ze niet de hele zomer door)
    2 Paar ballerina's
    2 Paar sandalen
    2 Paar laarsjes (nog van het winter, voor koudere dagen)
    2 Paar gympen
    Regenlaarsjes en klompjes

Op school slijt ze schoenen dus heb tegen ieder net paar een goedkoper paar voor naar school. Dit zijn schoenen gekocht in de outlet die dan niet al te duur zijn. Afgelopen winter op school alleen al 2 paar laarzen versleten (neuzen echt gewoon er door), dus voor school goedkopere schoenen.
    De sandalen zijn van vorig seizoen en dus echt voor een habbekrats gekocht :D

10. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Wij hebben vorige week al wat zomerkleding geshopt. Zoon heeft nu in ieder geval 7 complete setjes shirt/korte broek (korte broeken past hij nog van vorig jaar dus alleen shirts bijgekocht) en nog wat losse shirts.
    Dochter heeft ook 7 setjes gekregen en die Had nog 3 jurkjes in de kast die ze pastte.
    Ik Was nog net geen €100 kwijt voor hun samen. Hebben geshopt bij h&m en primark. Er komt gedurende het voorjaar en de zomer vast nog wel wat bij maar voor de eerste goede zonnestralen zijn We in ieder geval vast voorzien!

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Maar je kunt toch ook weer veel gebruiken voor een jonger zusje? Dus dan zou een outfit minstens 4 keer gedragen kunnen worden :D

12. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,289
    17,172
    113
    Dat wisselt erg per kind. En seizoen. Ik heb 2 tantes met kindjes in dezelfde leeftijd/iets ouder. De ene x word er meer doorgeschoven dan de andere x.
    D meiden hebben wel veel meer dan oudste zoon maar dat komt dus vooral door tante die 3 meiden achter elkaar heeft die net iets ouder zijn dan mijn oudste meid. Daar krijg ik meer kleding van dan van tante met 1 zoon (sowieso slijten jongens meer ;) )

13. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Teveel haha! Ben een beetje koopverslaafd als het gaat om kleding voor mijn kinderen. Mensen zeggen altijd: handig 3 jongens dan kun je de kleding mooi doorschuiven. Heel soms gaat dat nog met spijkerbroeken (als er nog geen gat in zit op de knieën) maar met shirts dan ben ik er na een seizoen ook wel weer op uitgekeken.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja maar vind het ook leuk om eigen kleren te kopen voor ze. Sommige dingen schuif ik wel door hoor, maar heel veel ook niet.

15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,029
    113
    Overijssel
    Mijn zoon gaat nu echt naar kledingmaat 104. Heb op dit moment:
    2x longsleeve name it (zgan van MP)
    5x longsleeve chaos and order ( 1x volle pond betaald en de rest aanbieding)

Stuk of 10 hemden en stuk of 15 boxershorts van de Hema.
    Inmiddels net klaar en heb 6 slim fit jeans van name it van MP en 2x nieuw waarvan 1 miskoop.
    2 paar Bunnies die de helft van de prijs waren godzijdank!
    2x nieuwe winterjas van MP

Is dit nu veel of weinig? ;)

(De boxershorts heb ik al 1,5! Jaar,die kont groeit niet echt blijkbaar ;))

16. tuc

tuc Niet meer actief

7 longsleeves en 6 broeken is naar mijn maatstaven weinig.

17. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,711
    4,029
    113
    Overijssel
    Ben nog steeds aan het MP aan het afstruinen voor goede slim fit broekjes :D maar betaal gemiddeld incl. verzenden wel 15 euro en als ik me bedenk hoeveel alle kleding bij elkaar wel niet kost.... Per keer lijkt het niet veel.
    Mijn zoontje is erg smal dus moet ook echt slim fit shirts hebben en het moet er natuurlijk ook nog leuk uit zien ;)
    Ik kan het wel redelijk betalen maar het is geen bodemloze put.

Maar ik koop geregeld wat,meestal wel een paar keer per maand.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik tel dus echt niet de kleding van mijn kinderen.
    Gisteren toevallig het eea besteld bij de H&M webshop om straks niet mis te grijpen als het ineens hoogzomer is maar tellen nee...
    Ik koop alleen kleding wanneer het nodig is en ze hoeven van mij niet persé een bepaald aantal kledingstukken te hebben.
    Is er iets nodig dan kopen we dat er gewoon bij.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zie ergens 19 jurkjes staan, wat moet een kind in godsnaam met 19 jurkjes vraag ik me af ??
    Mag hopen dat het heel mooi weer zal worden haha

20. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Ik heb nu voor de zomer 6 setjes voor dochter. Dit is merkkleding (mim pi, Ninni vi en z8).

Daarnaast heeft ze nog 2 spijkerbroeken.

Verder nog wat losse stukken van h&m.

Dit vind ik genoeg. Ik draai bijna dagelijks een was, dus ik grijp eigenlijk nooit mis.

Share This Page