Wanneer kwam bij jullie de wens voor een tweede kindje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Eendje86, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Het onderwerp zegt het al...
    Wanneer wilde jullie graag een tweede? En hoelang duurde het voordat je in verwachting was?

DL is bijna 2 en het kriebelt.... Maar ergens denk ik nog even wachten is misschien ook wel fijn zodat ze wat ouder is...

2. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Hier kwamen de kriebels voor een 2e al vrijwel meteen na de geboorte. Toen onze dochter 7 maand was, zijn we ervoor gegaan en ik was meteen zwanger. Er zit 16 maanden verschil tussen onze dochters. Inmiddels is onze jongste 9,5 maand en ben ik pril zwanger van de 3e.

3. RoosTim

RoosTim Lid

22 nov 2014
    31
    1
    8
    NULL
    NULL
    Toen ons kindje 2 werd. Na de 4e maand zwanger,mooi leeftijdsverschil ze kunnen al een hoop zelf als ze bijna 3 zijn. Maar als ze iets ouder zijn hebben ze ook veel aan elkaar:)

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Net na haar eerste verjaardag was ik er klaar voor, mijn man wilde al wel eerder. Bij de 3e ronde was het raak, al was de eerste ronde volgens mij al een beetje zinloos

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.034
    2.838
    113
    Nu, ze is 5 :D En er zijn nog vele hobbels te nemen dus zal, als t ons gegeven is, nog wel even duren.

Maar dat ik er soms heel even voorzichtig weer aan dacht is zo vanaf dat ze 3-4 was ofzo, alleen dan dacht ik ook nog heel vaak snel weer: neuh toch maar niet!

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Kriebels kwamen al toen oudste 9 maanden was, maar toen om praktische redenen gewacht (was gewoon geen goed moment). Toen hij 15 mnd was, waren de omstandigheden verbeterd en zijn we er voor gegaan. Meteen zwanger, dus nu schelen ze 2 jaar (en 4 dgn :p).

Bij de 3e juist langere tijd geen kriebels, maar een gevoel van 'nu nog even niet!'. Tot ik ongepland zwanger raakte ;)... Vreselijk verdrietig toen het miskraam werd, wilde niets anders dan meteen weer zwanger worden. Om praktische redenen nog een half jaartje gewacht, daarna ervoor gegaan. Weer meteen zwanger. Dus dik 4 jaar tussen middelste en jongste.

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij zijn begonnen de maand nadat ons zoontje 2 werd. En het was de tweede ronde raam. Nu 22 weken zwanger.

Tot bijna 2 geen kriebels overigens. Daarna wel en er voor gegaan.

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Net na de eerste verjaardag van onze zoon. Dag erna had ik een positieve test, maar vier sagen later helaas een miskraam. Sindsdien verlangen naar een tweede!

9. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Toen de eerste geboren werd ongeveer... ;) Weet het niet precies maar wel heel snel, niet voor dat moment meteen hoor, maar ik wist heel snel dat ik heel graag een broertje of zusje voor hem zou willen, de wens voor een tweede was eigenlijk ook groter dan voor de eerste...

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Eh in de kraamdagen.....
    Nooit ac gebruikt, maar door de bv bleef mijn menstruatie 6 maanden weg. Meteen weer zwanger geworden.
    Bij elk kraambed waarschuwt de vk dat bv geen ac is, want de eisprong komt eerder dan de eerste menstruatie 😁 daar is onze tweede dochter het levende bewijs van.

11. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Na anderhalf jaar. Toen een paar maanden inregelen van medicatie. Daarna 18 maanden koeten wachten en mbv hormoonbehandelingen zwanger. Ze schelen 3 jaar en 8 maanden.

12. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Poeh. Toen mijn dochtertje ruim 2,5 jaar was begon het een beetje te kriebelen. Ook omdat ik weet dat het niet meteen vanzelfsprekend is dat je zwanger wordt stopte ik met de pil rond die tijd ervabuitgaande dat ik zwanger zou worden rond haar 3 jaar.

Nu ben ik zwanger en uitgerekend als mijn dochter 3 jaar en 7 maanden is. Prima 😊 ik zei altijd dat ik een tweede wil als mn dochter bijna naar de basisschool gaat haha.

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij hebben altijd gezegd er minimaal 2,5 jaar tussen te willen. Dus zo'n 3 maanden voor zoontje zn 2e verjaardag ervoor gegaan. Ronde 2 zwanger. Nu dus uitgerekend in Juni :) en wij hebben dan 2 jaar en 7/8 maanden er tussen zitten.
    Ik vind het een mooi leeftijdsverschil. Zoontje is al zelfstandig. Is ook al zindelijk. Dus ideaal allemaal ;)

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn man wilde al heel graag toen onze dochter een maand of 5/6 was ik nog niet een hadden eigenlijk net samen besloten om dan nog tot augustus 2017 te wachten met proberen. Maar goed zoals mijn handtekening laat zien is dat dus niet helemaal het geval geworden. Ik ben er wel super blij mee dat ik weer zwanger ben maar was behoorlijk onverwachts.

15. Belle22

Belle22 Bekend lid

22 jan 2015
    653
    210
    43
    Vrouw
    Na ongeveer 1,5 jaar. Na 20 maanden begonnen we met proberen zwanger te worden en gelijk raak😊

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gelijk :p
    Alleen mijn vriend niet.
    Met 10 maanden was hij er ook klaar voor en ik was gelijk zwanger in de eerste ronde.

17. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik wist al direct dat er ooit een tweede zpu komen. Toen de eerste een maand of 10 was begon het te kriebelen maar toen ze ongeveer een jaar was zijn die kriebels ook even weg geweest. Vond het toen heerlijk om mijn eigen lichaam terug te hebben (na 9 maanden zwangerschap en 8 maanden bv en alle hormonen weer op de rit). Toen dl 15 maanden was kwamen de kriebels weer maar ivm nieuw werk afgesproken met mijn man om tot de zomer te wachten. In juni, in ronde 1 direct positieve test. Onze dochters schelen nu 2,5 jaar.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Na een jaar ongeveer, zoon was voor mij toen echt baby af en kon lopen en begon steeds meer dingen te doen.
    Echter omdat ik net een nieuwe baan had hebben wij nog ruim een halfjaar gewacht en toen was ik (net zoals bij mijn zoon) in 1 keer zwanger.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij zijn nu weer begonnen met icsi voor een broertje of zusje voor onze dochter. Eerder was ik er echt nog niet aan toe ik vond de icsi erg heftig.
    Nu zijn we er wel weer klaar voor om nieuwe icsi te proberen. We hebben lekker 4 jaar vollop genoten van onze dochter. 2 kinderen dicht op elkaar hebben we noot gewild dit is prima zo

20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    ik heb er precies 2 jaar tussen zitten
    toen mijn zoontje 1 werd gingen we voor de 2e

Deel Deze Pagina