Weet je al of je een jongen of een meid krijgt? Wij wilden het geslacht niet weten, dus hadden alleen kleertjes in neutrale of unisex kleuren gekocht. Dus ook in maat 62 en 68. Maar als je kindje er eenmaal is, wil je echt geen neutrale kleertjes meer! De eerste weken misschien wel, maar daarna niet meer. Dan wil je die schattige meisjeskleertjes of stoere jongensdingetjes. Je gaat een kindje van 2-3 maanden geen cremekleurig pakje meer aantrekken. Dus heel veel kleertjes zijn hier amper gedragen. Ik trok ze haar een enkele keer aan, omdat het anders zo sneu was dat het nooit gedragen was. Maar eigenlijk vond ik dat helemaal niet zo leuk. Dus zeker niks meer bij kopen als je alleen neutrale kleertjes hebt. Je krijgt straks zoveel leuke kleertjes of je koopt ze zelf, dus voor nu heb je genoeg.
Misschien krijg je wel een heel kleintje en kun je alsnog gaan shoppen . Ik had niet veel in maatje 50/56 gekocht, maar voor de zekerheid toch ook 1 setje in maatje 50 voor als hij echt klein zou zijn. Daar zwom hij zelfs nog in, want hij was veel lichter dan verwacht. We hebben dus nog kleertjes maat 44 en klein vallende maat 50 bij moeten halen en daar heeft ie een hele maand ingepast. Hij is nu 4 maanden en zit nog steeds in maatje 56. Verschilt dus enorm per kindje.
Precies!!! Ik had een aantal setjes kleding maatje 50 en 56, en ook heel veel rompertjes in die maat. Maar ons mannetje spuugt niet, en heeft tot nu toe maar 1x gehad dat z'n luier lekte, dus ik hoef niet steeds te verschonen. Terwijl ik laatst bij ons buurjongetje op visite was, en die binnen 1 uur tijd 2x omgekleed moest worden ivm spugen/lekkende luier... Daarnaast groeit onze spruit als kool en heeft 4 weekjes in maatje 50 gepast, en 4 weekjes in 56 (heeft nu 62 en is 11 weekjes), dus sommige kleertjes heeft hij amper 2x aangehad... Ik denk dat je dus genoeg op voorraad hebt, en je even af moet wachten op je kindje, en anders heb je nog snel wat bijgehaald!! succes
Ik had ongeveer 5 setjes in maat 56 en een stuk of 10 in maat 62 en vanaf maat 68 had ik meer (maar toen was het ook zomer, dan heb ik sowieso meestal meer, merk ik). J. spuugde ook best veel en had ook veel vieze luiers, maar je wast dan toch al veel. Je wilt een broek of romper met poepvlek erin echt geen dag laten liggen, dan krijg je het nooit meer schoon, ik tenminste niet... Voor de baby nu ga ik ook weer voor een stuk of 5 setjes in maat 56 en een stuk of 10 in maat 62. Mocht de baby 'klein' geschat worden of bij de geboorte 'klein' blijken te zijn, dan zal ik dus nog wat in maat 50 bij moeten (laten) halen. Maar als ze op haar zus lijkt, dan past ze meteen in 56, dus dat risico loop ik dan maar, vind het zonde om tig setjes ongebruikt weg te kunnen doen.