hoeveel kleding is normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dustin, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Geen idee wat er hier in de kast hangt, maar het is absoluut meer dan nodig is om te overleven.

Ik houd van kinderkleding en zeker de jongste past dingen zo verschrikkelijk lang dat ze inmiddels van drie jaar oid dingen in de kast heeft liggen. Ze is inmiddels natuurlijk wel een stuk ouder, dus dan koop ik er toch weer wat bij ed. En ze heeft ook nog dingen van de oudste. Alles bij elkaar wordt het dan dus best veel.

Oudste is ook uit veel gegroeid, maar ik heb vorig jaar in de sale al het eea gekocht. In oktober oid gaat alle zomerkleding uit de kast en dan gaan we eens kijken wat ze nog voor nieuws nodig heeft. Maar ws past ze dat dan volgend jaar nog en dan koop ik ook weer wat nieuws erbij en dan heeft ze dus weer een stuk meer dan nodig. ;)

2. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. ik denk dat ik het bij deze lijstjes houd. misschien iets te veel maar dat vind ik beter dan te weinig. onze dochter draagt ook liever geen broeken vandaar dat er veel jurken en leggings op het lijstje staat. overigens koop ik veel verschillende kleding. van primark tot merkkleding dus echt veel geef ik er niet aan uit. :)

3. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat zielig..
    Zoals Buffy het zegt je hebt heel veel goedkope alternatieven, en als je daarvoor niet hebt dan heb je op elke vlooienmarkt kinderkleding voor 20 cent per stuk.
    Ik zou liever zelf niet erbij lopen dan mijn kind als een zwerver naar school laten gaan.

Ik ben weer andere uiterste, hebben kleding in de kast vaak staan die nooit gedragen wordt.
    Vind bloesjes leuk om te kopen, maar zo onhandig bij een zeer actieve dreumes.

3 spijkerbroeken
    10 speelbroeken, jogging broek
    7 korte broeken
    15 t-shirts
    4 polo's
    10 longsleeves
    5 pyjama
    15 paar sokken
    20 onderhemden
    20 onderbroeken
    2 zomerjassen
    3 vesten
    2 paar schoenen
    Sandaaltjes

Ben nog niet begonnen met winteraankoop, ben beetje bang voor zijn maat.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Even geteld.

Oudste:
    12 jurkjes met lange mouw
    5 jurkjes met korte mouw
    8 jurkjes zonder mouw
    15 vestjes (die er al drie jaar in hangen en die ze zelden of nooit draagt...)
    10 longsleeves (die er al twee jaar in hangen en die ze zelden of nooit draagt...)
    14 t-shirts korte mouw (de ze ook al zelden draagt)
    5 singletjes
    15 rokjes (waarvan het merendeel er ok al drie jaar inhangt...)
    3 korte broeken, 2 spijkerbroeken en 4 soort nette joggingsbroeken

Leggings, ondergoed en sokken zal ik maar niets eens tellen (sokken heeft ze sowieso veel, vind het fijn als het kleurt met de kleding :eek:). Pyjama's heeft ze er een stuk of 6, variërend van velours tot korte broek en shirt met korte mouwen.

Bij de jongste is het, denk ik, vergelijkbaar. Al heeft die wat minder jurkjes met lange mouw in de kast hangen op dit moment. Ik moet binnenkort de dozen met 104 en 110 even uitzoeken om te kijken wat ze past.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    OMG wat hebben sommigen veel kleding.
    Wat moet je er allemaal mee haha.
    Ik koop alleen kleding wanneer ze het nodig hebben en wanneer ik iets leuks zie.
    Hier lopen ze met gemak 2 dagen achter elkaar met dezelfde broek want dat doe ik namelijk zelf ook.
    10 jurken zag ik voorbij komen met 10 leggings wow.
    Ik ga dus ook echt geen lijstjes maken met wat nodig is en in welke getallen.
    Hier moet de oudste straks hoognodig nieuwe kleding voor de herfst/winter en dan gaat die mee winkelen en dan zien we wel wat we kunnen scoren en alles wat we niet kunnen vinden of tekort komen dat komt dan later wel weer.
    Ik vind zoveel kleding ook heel erg onoverzichtelijk.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter van vier kan echt geen twee dagen dezelfde kleren aan. Ze speelt te hard op school... En ik ga ook niet elke dag wassen. Dus heb je vanzelf wat meer nodig.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon kan sowieso niet 2 keer het zelfde aan, de hele broek is zwart als hij weer thuis komt , Mijn dochter kan weleens de broek legging of rok een extra aan maar ik doe altijd de volgende iets verwisselen, bijv zelfde legging en rok ander shirt of een broek maar wel het hetzelfde shirt of wel de legging maar dan een jurk erbij, jongste twee moeten ook echt wel elke dag schone kleren aan, zelden dat die wat schoon houden

Lijstjes maken doe ik overigens ook niet, ik koop ook wat nodig is.... Maar ook wat niet nodig is gewoon omdat het kan en omdat leuk is en we er van genieten om een broek van 20 euro te krijgen voor 2,50 😇

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik koop lang niet altijd wanneer ik iets leuks zie, want dan zou er veeeeeel meer hier in de kast hangen. :D En nodig, tja, wat is nodig? Met drie jurkjes, drie leggings, drie onderbroeken en drie paar sokken pp zouden ze het in theorie ook redden (zelfs met van alles twee zou het moeten lukken), maar ik geloof niet dat we daar gelukkiger van zouden worden...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik krijg nog weleens kleding en ik koop ook gemakkelijk wat op (rommel)markten of bij de kringloop. Gevolg: Ze hebben beiden een uitpuilende kast.
    Soms ook nodig: Vorig jaar viel onze dochter 3 maillots in de week stuk.. dan is het fijn als je er wat meer hebt liggen in de herfst/winter ;) .
    Kleding die -omdat ze zoveel hebben- nog goed is en niet meer past, gaat ook gewoon weer door naar familie/vrienden/kringloop. Prima zo.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
  11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ga niet tellen maar zeker meer dan 2 keer dan wat op je lijst staat.
    niet dat ik dat bewust zo hebt of zo.

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik heb voor 1.5-2 weken kleding! Hier wordt alleen in t weekend gewassen dus mijn zoon heeft genoeg voor een week en dan nog reserve. (Broeken, shirts, vesten, rompers, sokken) Verder stuk of 4 pyjama's, 2 paar schoenen, paar laarzen en paar pantoffels, 2 jasjes, badjas en 2 petjes

Koop regelmatig kleding op rommelmarkt of MP, krijg deel van m'n schoonzusje en koop af en toe paar wat duurdere echt mooie dingen

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    geen idee hoeveel de oudste van wat heeft maar iig veel!
    ik zie regelmatig dingen waarvan ik denk oh ja die had ze ook nog..
    de jongste heeft eigenlijk juist weer net te weinig.
    maar ik had op een betere zomer gehoopt dus ze heeft vooral korte mouw en korte broekjes..

14. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ik zorg dat ik 6 a 7 setjes heb voor school en dan nog wat nets voor verjaardagen etc. In de loop van t seizoen komt er altijd nog wel iets bij, maar niet veel. Ook wat combinatie-dingen. Soms kan een vest nog wel een keer aan, maar dan met een ander shirt eronder.

15. Koon

Koon Niet meer actief

#35 Koon, 5 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2016
    Mijn zoon heeft nu voor de herfst/winter (ongeveer, heb het niet geteld)

- 8 broeken
    - 8 truien
    - 8 longsleeves
    - 4 basic t-shirts
    - 3 blousen
    - 10 paar sokken
    - 15 onderbroeken
    - 10 hemden, maar ik weet niet of die allemaal nog passen
    - 1 winterjas + sjaal/handschoenen/muts
    - 1 paar goede leren schoenen
    - 1 paar regenlaarzen
    - 5 pyjama's, maar ik weet niet hoeveel er nog goed passen
    - 2 joggingbroeken

Nog kopen
    - 2 vesten
    - 1 paar sneakers

En dan zal er nog e.e.a bijkomen mezelf kennende ;)

Edit: bovenstaande is lang niet allemaal nieuw aangeschaft voor deze winter. Er is nog redelijk veel wat hij past van vorig jaar.

16. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ik heb nu samen met mijn man het lijstje doorgenomen en er gaan 3 jurken, 2 jongenstruien en 2 pyjama's van het lijstje af.

ze hebben dan allebei ongeveer 9 setjes kleding. dat lijkt me best redelijk.

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.698
    113
    Nee ik vind het zeker niet teveel!
    Wat me wel opvalt:
    Wil je geen maillots of panty's voor je dochter? Ik vind leggings onder een jurkje prima in het voor- en naseizoen met blote voeten in ballerina's, maar als het kouder wordt vind ik een legging met sokken niet mooi.
    Misschien kan je met minder jurkjes toe als je mooie nette vestjes koopt, dan kunnen sommige zomerjurkjes waarschijnlijk nog wel even mee.
    Ik zou zelfs voor 2 setjes handschoenen/sjaals/mutsen gaan, die dingen blijven altijd liggen op school/bij de gastouder of bso/bij oma/in de auto. Zo sneu als je dan niks extra hebt thuis!

Ik zie dat je snoeit in de pyjama's. Ik vind 3-4 wel het minimum. Als je er 1 in de was hebt en ze plassen/spugen/knoeien/whatever op de andere, dan zit je al. Ik was de meeste wassen 1x/week en doe maximaal 3 nachten met een pyjama. Dus ook daar wordt 2 al erg krap!

18. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips daar kan ik wel wat mee :)

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nou dat vind ik echt niet normaal hoor!!
    Misschien eens met de juf bespreken? Misschien dat die er wat mee kan, want dit is gewoon zielig.

Heb net even snel in de kast van mijn zoon gespiekt en daar lagen 8 (spijker)broeken, er zit nog wat in de was, dan heeft hij nog 3 joggingbroeken, 1 pantalon van zijn pak en een rits korte broeken.
    Blouses, longsleeves, truien en t shirts zijn er te veel. Het past vaak niet eens in zijn kast.
    Dan ook nog een aantal vesten, stropdassen en strikjes. 8 paar hoeden en 2 paar zonnebrillen geloof ik...:)

20. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

#40 Dweeb, 5 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2016
    Ben ook druk bezig voor mijn dochter om de wintergarderobe aan te schaffen (van vorig jaar past helaas niets meer).

Tot nu toe hebben we:

10 jurkjes (waarvan twee met bijpassende legging, voor de rest moet ik maillots kopen)
    Vestje (draagt ze niet zo veel)
    Drie setjes bestaande uit rokje+trui+legging/maillot
    Twee spijkerbroeken
    5 truien
    15 basic longsleeves (is vaak makkelijke ergens mee te combineren of onder een trui als het echt heel koud wordt).
    14 setjes ondergoed
    2 nachthempjes
    Regenlaarzen

Moet nog hebben / is in bestelling:

3 a 4 jurkjes
    2 winterjassen
    2 dikke warme pyjama's
    Kniekousjes
    Maillots
    Muts + shawl
    Gympen
    Laarsjes

Dit is het lijstje alleen voor het najaar / winter (zomer dus niet meegenomen).
    Het is denk ik best veel maar ik houd van kleding (dus ook voor mijn dochter) en ik wil gewoon niet iedere avond wassen en op het moment dat iets in de ochtend echt al heel vies is krijgt ze echt schone goed aan. Dus dan is het wel fijn als je wat extra's in de kast hebt liggen.

Deel Deze Pagina