hoeveel kleding is normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dustin, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn dochter heeft 1 paar goede schoenen. En misschien krijgt ze er nog 1 paar bij.
    In de zomer had ze daarnaast nog sandalen.
    Natuurlijk heeft ze ook klompjes (soort crocs), slippers (die ze nooit aanheeft), regenlaarzen en gymschoenen voor binnen, maar die tel ik allemaal niet mee als schoenen.
    De schoenen van vorig jaar past ze echt niet meer.

Ze zit nu nog alleen op zwemles, dus heft nog geen andere sportschoenen.

Ik keek echt naar "gewone" schoenen en dacht dat er bedoeld werd dat er kinderen waren die echt 4 paar schoenen hadden waarop ze zeg maar ook naar school konden. En dat vond ik wel heel erg veel.
    Maar als je sportschoenen, klompies en regenlaarzen mee gaat tellen, tja dan zit je natuurlijk zo op 4 paar.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik heb hier regelmatig 2 pyjama's in d was zitten hoor..

Ik vind 2 pyjama's wel heel erg weinig

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier gaan ze echt op sneakers naar school hoor! In mijn ogen zijn sportschoenen die je casual gebruikt ook gewone schoenen.
    Regenlaarzen tel ik niet mee (volgens mij passen die niet meer)

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier ook wel wel zeker 4 paar

In de zomer hebben ze allemaal sowieso 2 paar sandalen een paar slippers 2 paar sneakers

In de winter hebben de meiden sowieso 2 paar laarzen ( geen regenlaarsjes;)) en twee paar goede sneakers daarnaast nog regenlaarsjes en snowboots

De jongens hebben sowieso 2 paar sneakers en daarnaast nog een makkelijke sportschoen ofzo en regenlaarzen en snow boots.

Ik heb zelf ook niet maar 1 of 2 paar schoenen in de kast zijn ik wissel zelf ook af met wat ik leuk en handig vind bij de kleding die ik op dat moment draag, dan kan ik niet tegen de kinderen zeggen nee jij maar 1 paar.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als het aan mijn dochters ligt ook, daarom gewoon opgeruimd. ;) :D

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Deedee1, die van mij hebben dus drie/vier paar zonder Crocs, slippers, sportschoenen en regenlaarzen, want daarop gaan ze niet naar school. Op hun sandalen, gympen en sneakers wel. Ik vind dat niet veel. Twee paar is voor mij minimaal, als er een paar nat is, kunnen ze tenminste droge schoenen aan.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Hier moeten ze om de dag een schone aan. je draagt je pyama langer dan je kleding en dat verschoon je toch ook dagelijks?! Hier ook minimaal 5 pyama's

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik koop daar tegenwoordig altijd hetzelfde aantal van, nl 18 onderbroeken per kind en 15 paar sokken (hoog), 4 paar huissokken en 10 paar sneakersokken. Dat schaf je in 1x aan als ze gegroeit zijn. Vandaar dat ik dat exact weet

9. tuc

tuc Niet meer actief

Echt 4 broeken en 6 shirts...dat vind ik bizar weinig. Maar idd iedereen kiest zelf. Jij vindt het vast idioot wat er hier in de kast hangt.

Ik ben tuc en ik heb een shopverslaving😂.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Mijn zoon heeft ook maar 3 paar "gewone" schoenen (en dan inderdaad nog spotschoenen, slippers, regenlaarzen, snowboots) maar met een meisje is dat anders.
    Dochter heeft 3 paar laarzen om te combineren met rokjes/jurkjes (normaal 2 paar maar nog paar extra gekregen van opa) 1 paar sneakers die ze draagt met broeken en 1 paar "gewone" dichte veterschoenen. 9 en d
    Wellicht wat veel maar 2 paar vind ik iig het minimale wat een kind nodig heeft hoor. Al is het maar voor de afwisseling ivm de voetjes

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik ben sidmick en we delen dezelfde verslaving :D:D:D:D ( de wasmachine zou hier wel een maand stil kunnen staan en dan nog is de kast niet leeg)

De meeste van jullie moeten wel iedere dag wassen en strijken dan anders red je het nooit niet?
    De "regel" hier is dat ik minimaal 2 weken door moet kunnen komen zonder te wassen.
    En hier gaat iedere dag alles in de was, gewoon omdat het vies is na een dag

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Als je met jij mij bedoeld: nee, ik heb meer dan de meesten hier, vrees ik. Maar het is onzin om te zeggen dat dat is wat normaal is. En dat was de vraag van het topic. ;)

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    En met vier shirts en vier broeken kun je toch om de dag (of zelfs om de twee dagen) wassen en ze toch iedere dag schone kleren aantrekken...?

14. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ik ben blij dat ik niet de enige ben. Afgelopen zomervakantie heb ik voor ruim 2,5 week kleding uit de kasten gehaald om mee te nemen en je kon niet zien dat er iets uit was🙊

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar wie heeft er elke dag een volle wasmachine klaar staan? En waarom zou je (tenzij het niet anders kan natuurlijk) je kind elke week met exact dezelfde kleren naar school sturen?

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat heb ik dus ook, idd tenzij het niet anders kan.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Genoeg kleren, meer dan genoeg zelfs haha, maar zeker elke dag 1 of zelfs 2 volle wasmachines hoor. Dus dat is hier geen excuus.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dat ben ik met je eens. Hier shopverslaafd, maar dat wil niet zeggen dat het normaal en bovendien nodig is.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

Genoeg kleren geen Tijd om dagelijks te wassen en strijken

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Mee eens!
    Maar ik vind dus persoonlijk kleding voor 2 weken en 2 paar schoenen en 2 jassen (winter) wel het minimale.

Deel Deze Pagina