hoeveel kleding is normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dustin, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik vraag me oprecht af hoe? Of gooi je alles bij elkaar?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.694
    113
    Ik ook niet, 3-4 machines per week, allemaal een bepaalde kleur of fijnwas oid. En dan is elk kledingstuk dus ongeveer 1x/week "aan de beurt".

Mijn kinderen zijn natuurlijk nog jong, maar zeker de jongste maakt regelmatig 2-3 setjes per dag vies. Neem vandaag:
    Vanochtend poepbroek doorgelekt, alles vies (joggingbroek-longsleeve-boxer-hemd)
    (Zijn tweede) ontbijt: havermout, in zijn pyjamashirt, ook vies
    Lunch: lekker spelen in de skatebaan, laat zich op zijn kont van de schuine stukken glijden in zijn lichte spijkerbroek. Stampt onderweg in de plassen. En oh ja, kiepert nog wat druivensap over zijn shirt.
    En dan is het nog niet eens 3 uur 😜

Bovendien heeft hij altijd wat reservekleertjes in zijn tas, liggen er extra boxertjes bij de gastouder (zindelijkheidstraining) en blijft er nogal eens iets bij oma liggen.

Conclusie: ik red het niet met zes shirtjes 😉

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zeg ik ook niet hoor. Alleen dat ik 6 shirts en 4 broeken wel echt bizar vindt als je daar een keuze in hebt.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Iedere dag is toch ook niet nodig? Om de dag is zat. En dat redt je wel met een gezin, zeker als je enkel licht en donker apart wast (en niet zoals ik, tien verschillende wassen draait :eek:).

Omdat je geen/weinig waarde hecht aan kleding? Ja, die mensen bestaan echt! ;)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    En speciaal voor jullie even geteld in de kast van de jongste:
    - 6 lange broeken (jeans, 4 blauwe, 1 zwarte met glitters en 1 auberginekleurige (oid))
    - 2 lange sweatpants (waarvan een geschikt om gewoon te dragen, de andere is meer een joggingsbroek)
    - 13 rokjes
    - 24 jurkjes (11 lange mouw, 2 driekwart mouw, rest korte mouw, maar met een vestje geschikt voor najaar)
    - 12 longsleeves
    - 5 truien
    - 2 tricot blousjes
    - 20 vestjes
    - 6 winterpyjama's en 6 zomerpyjama's
    - geen idee hoeveel leggings (30+), zelfde geldt voor ondergoed en sokken

Dat is wat er in de kast ligt voor het najaar/de winter. De was is niet volledig weg gewerkt en ze moet de kleding die van haar zus geweest is voor een deel nog passen.

Dit is in mijn ogen niet normaal en absoluut meer dan nodig. Maar ik houd van (kinder)kleding en de jongste heeft daarnaast nog eens een oudere zus, dus ze 'erft' nogal eens wat (als het nog mooi is en ze het past dan). Daarnaast koop ik natuurlijk (?) nieuwe kleding en ze past kleding nogal lang, dus dan loopt het vanzelf aardig op... 'Helaas' heeft de oudste ook aardig wat, zonder oudere zus...

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier een gezin van vier, en ik maak enkel een onderscheid tussen 30, 40 en 60. Geen kleuren. Maar ik heb echt niet elke andere dag een volle wasmachine hoor.

En weinig waarde hechten aan kleren is prima. Maar eens je kind op school zit, heb je toch echt wel wat afwisseling nodig. Want de ene dag warmer dan de andere, of een keertje turnen en dus losse kleren nodig, of kleren die bij oma achterblijven en daar in de was belanden... Ik red het echt niet meer maar enkele shirts, en dat is niet omdat ik zo materieel ingesteld ben.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    #87 NiekeKris, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt: 3 okt 2016
    Met een paar spijkerbroeken (incl. die van mijn man en soms die van mijzelf) en shirtjes zit mijn machine wel vol.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kleine machine? Hier niet hoor. En sowieso zijn er niet elke dag nieuwe jeans te 'rapen' voor de was...

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Geen idee of we een kleine machine hebben, hij wast en daar gaat het om. ;)

Als je een beperkt aantal broeken hebt en elke dag schone kleding aantrekt, dan is het wel handig om dezelfde kleur broeken te hebben (volgens mij schreef iemand ook 4 jeans en 2 andere broeken), daar ging ik dus vanuit. ;) Net als dat ik er van uit ga dat je 's winters vooral donkere longsleeves zult hebben en die er dan dus ook bij kunnen. Het gaat mij erom dat het prima mogelijk is zónder élke dag te hoeven wassen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Elke dag een was doordat man bijna elke dag sport en dus 2 keer onder de douche gaat, zoontje sport 4-5 keer per week, dochter en ik 2 keer, dan gaat het wel hard.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Ja, hier dus wel veel kleding maar voor de jongens eigenlijk nog nooit 2 winterjassen gehad en ook nog nooit gemist eigenlijk. Zo vaak was ik die niet en als ik dat doe in de avond en even op de verwarring, geen probleem. Al koop ik dit jaar wel wat extra als afwisseling .

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik heb een smeerpoets, winterjas gaat iedere week wel in de was. ( winterjas dient volgens zoon ook als zakdoek annex slabber annex handdoek)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier ook altijd twee winterjassen. Ze moeten regelmatig in de was, mijn zoon speelt veel buiten en let niet altijd op zijn kleren.
    Daarnaast vind ik het ook fijn als ze een droge jas hebben na een hoosbui, spelen in de sneeuw etc.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.817
    113
    Oh, gek eigenlijk, ik heb het werkelijk nog nooit gemist.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Nou, hier niet hoor. Alle broeken en leggings zijn te klein geworden. Shirts ook. Ik moet even flink shoppen. Wat erg! :D

16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Hier ook altijd twee winterjassen en twee paar schoenen (minstens). Als mijn dochter haar winterjassen van vorig jaar nog past, heeft ze er drie. Ik had namelijk al een nieuwe gekocht.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Broeken weigeren ze hier te dragen (ik dwing ze alleen als ze naar de kinderboerderij of het bos gaan ;)) en leggings zijn in een maat groter allemaal te wijd, dus dan maar lange sokken/laarzen erbij oid. :D Zag alleen dat bij de jongste zo wat alle blauwe leggings een gat in hun knie hebben...maar geen V&D meer, dus wel een probleem. :eek:

Hier allebei minstens twee winterjassen. De jongste nog een jas die ik twee jaar terug voor haar kocht (en ze dus al twee winters draagt) en een jas van vorig jaar. Daarnaast heeft ze nog twee jassen die van de oudste zijn geweest (de andere twee in maat 92 die nog net pasten heb ik weg gegeven), waarvan een met bijpassende skibroek. De oudste heeft een jas van vorig jaar en een nieuwe jas. En voor haar heb ik ook nog een skipak liggen dat ik een jaar of drie geleden bij de H&M kocht voor 5 euro. :D Ze komen de winter wel door. ;)

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Nu is het niet veel. Bijna haar hele garderobe moet vernieuwd worden.

Wat ik zeker weet:

1 winterjas (wil er 1 bij)
    1 paar sneakers, 1 paar laarsjes en 1 paar slofjes (regenlaarsjes en sneeuwlaarsjes wacht ik nog even af, er komt vast nog wel wat bij)
    4 spijkerbroeken in 104 en 4 in 110 (zakken letterlijk nog van haar kont af maar eigenlijk heeft ze 110 nodig qua lengte)
    10 longsleeves (mag nog bij)
    Vesten te veel
    truien 2 (genoeg ze draagt liever vesten)
    3 jurken die winter geschikt zijn
    ondergoed en sokken geen idee hoeveel maar ze zit nooit zonder dus meer als genoeg.
    verder nog 1 paar regenlaarzen en huisschoentjes op school

19. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik heb twee winterjassen en twee tussenjassen voor mijn zoon.
    En kan nog een jas aan van vorig jaar.
    Vind het gewoon leuk om af trle wisselen en niet altijd de zelfde jaa an te doen zelfde met schoenen.
    Wil altijd een zwart/grijs paar en zoiiezo blauw en stel laarsjes.
    Pa

20. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij ook :)

Vooral broeken want die droeg ze vorig jaar nauwelijks en nu met skateboarden moet ze van mij een broek aan.
    En gezien ze dat elke dag doet :)

Verder draagt ze geen truien.. warmste is een longsleeve.
    En ik denk dat ze een beetje klaar is met jurkjes komende winter.
    Liefst draagt ze van die zomerjurkjes zonder frutsels. Lekker zacht en makkelijk.
    Ook in de winter.. maar niet op dr skateboard dus :)

Deel Deze Pagina