hoeveel kleding is normaal?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Dustin, Sep 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ja dat zou ik ook nog kunnen doen idd.
    Misschien nog wel langer dan 3 maanden, want het is tegenwoordig nog lang koud.
    2 hands doe ik niet aan:), heb ik door mijn moeder echt een hekel aan. Mijn zoon krijgt alles gewoon nieuw, maar goed ik kan het ook makkelijk betalen.

Schoenen heb ik nog niet gezien wat ik zocht, heb nu 1 paar Timberlands voor hem en mijn schoonmoeder heeft een paar Nikes gekocht voor hem, maar weet niet hoe warm die zijn in de winter.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,798
    9,314
    113
    Gelderland
    Ik heb zojuist de winterkleding van de jongste in de kast gehangen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niks bij hoef te kopen 🙄 Ik schuif de meeste dingen toch nog wel door omdat de oudste gewoon heel zuinig is.
    >40 bovenkleding excl t-shirts
    8? spijkerbroeken
    3 joggingsbroeken
    2 jassen
    4 paar schoenen excl regenlaasrjes
    3? Pyjama's mogen er nog wel een paar bij
    2 stapels ondergoed en een boel sokken.

De oudste heeft een stuk minder hoor!
    2 winterjassen
    6 spijkerbroeken
    2 nette joggings
    3/4 truien
    10 longsleeves
    3/4 pyjama's en ook 2 flinke stapels ondergoed
    2 paar schoenen.
    2 vesten

Mijn oudste mag nog wel wat shirts en broeken. Ook wil ik er nog een paar schoenen bij die ik straks in de sale koop. Mijn jongste heeft alleen zo veel omdat ik het oude met nieuw combineer;) en het is een viespeukje dus elke dag schoon aan.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hier krijgen ze elke dag schone kleren aan en ik heb ongeveer wel 12 setjes voor een kind in de kast ( vast meer...maar zeker 12)

Voor mijn dochter gaan we 4 keer per jaar haar gaderobe bekijken en aanvullen. Nu bijvoorbeeld hebben we herfst kleding gehaald. Het meeste van Persival ( vindt ze leuke kleding) dat is niet duur en dan zijn we ongeveer 250 euro kwijt. Met jas. Dit jaar was een jas niet nodig en mocht ze extra jurkjes.
    Dan heeft ze echt leuke kleding.

In december nog een keer...dan in het voorjaar en in de zomer.

Voor onze zoon haal ik alles...en dat doe ik overal een beetje. Het maakt hem namelijk nog niet heel veel uit. Als het maar praktisch is. Soms ook wel 2e hands.

Allebei 2 winterjassen ( want er moet altijd wel 1 worden gewassen in het weekend) de 2e mag 2e hands of goedkoop.

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hier hou ik helemaal niet van. Vind het altijd een beetje goedkoop ogrn, al die laagjes. Ik zie hier ook soms kinderen lopen met een korte broek aan en dan een legging eronder, brrrrr.
    Zomerkleding hoort bij de zomer en winterkleding bij de winter, niet gaan mixen dus.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    😂😂 dat filmpje van die Amerikaanse moeder. Sorry hoor, maar ik vind het gewoon zielig voor haar kind. Zo weinig kleding!! Een vlek is zo gemaakt, dan blijf je toch continu wassen, met amper iets in je kast??

Ik zal morgen eens de kleding van mijn dochter tellen, ik heb een gat in mijn hand haha.

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    oke, mijn lijstje, ik heb een paar dagen geleden al het zomerspul eruit gehaald.

5 broeken/jeans
    10 t shirts, verwacht dat ze deze eigenlijk niet meer zal gaan dragen nu het kouder wordt.
    3 rokken
    3 (winter)shorts
    7 leggings
    11 longsleeves
    6 truien (enkele past ze nu nog net, van vorige winter)
    10 vestjes
    1 giletje, zo'n bontje
    2 blousjes
    2 tuniekjes (allebei nog vrij zomers)
    9 jurken
    2 jumpsuits
    3 winterjassen (2 past ze nu nog net, 1 nieuwe)
    2 tussendoor jasjes
    15 maillots
    15 paar sokken, maar hier zitten een aantal sneakersokjes tussen, die moet ik eigenlijk wegdoen.
    1 paar bandschoenen/ballerina's
    2 paar laarsjes
    1 paar allstars
    2 zomerpyjama's, die draagt ze tot het gaat vriezer verwacht ik, ze heeft het altijd warm
    2 longsleeve pyjama's
    10 hemdjes
    tig onderbroekjes

en er is nog een rokjes van Next onderweg, ik blijf kopen :)
    Haar kledingkast hangt verder strak op kleur, dus genoeg overzicht hoor. ik vind het gewoon leuk om haar hip te kleden, denk dat dat komt omdat ik vroeger zelf een hoop 2e hands droeg en nu ben ik het aan het compenseren. :p
    Ik koop btw geen merkkleding hoor, haar kast hangt nu vol met Zara, H&M, Next, Hema en Primark.
    Vooral Zara is goed vertegenwoordigd dit seizoen, die hebben echt een mooie collectie dit jaar en ik werk er vlakbij, oeps.

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn kinderen (3 jongens) hebben ongeveer het volgende:

4-5 broeken
    2 joggingsbroeken
    5-7 longsleeves
    3 truien/vesten
    1 of 2 overhemden voor netjes
    1 pyjama die ze nooit dragen
    2 setjes sportkleding (korte broek/shirt)
    2 zwembroeken, omdat ze op zwemmen zitten
    genoeg ondergoed (geen idee hoeveel, maar ze zitten nooit zonder)
    bijna genoeg sokken (die zijn nog wel eens op als ik te lang wacht met was opvouwen).
    Winterjas: moet ik nog even nakijken of dat allemaal nog past en heel is voor de komende winter. Ze dragen nu nog hun zomerjassen.

De jongste heeft wel iets meer kleren, want die krijgt alles wat nog over is van de oudste twee en soms ook wat nieuws erbij.

Ze hebben dus niet zo vreselijk veel kleren, maar het is wel genoeg in elk geval.

8. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik vind dat wel leuk staan, vooral met een polo-shirt.

9. tuc

tuc Niet meer actief

dat filmpje vind ik echt heel erg hoor. Ze heeft amper wat en dan zijn het nog shirts met legging waar moeder volgens mij een rokje onder vergeten is:(. Wat een armzalige bedoening daar.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Ik vind het voor een meisje wel leuk, een korte jeans met een legging of maillot. Helemaal niet armoedig maar stoer en een beetje eigenwijs 😊
    Het is zelfs voor volwassen vrouwen een tijdje mode geweest, 2 jaar terug ofzo?
    Ik heb zelfs weleens een winters feestsetje voor de oudste gehad (als setje gekocht) met een soort pofbroekje en een maillot. Stond haar (toen grote baby) leuk!

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Helemaal mee eens!

12. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Zielig voor een klein meisje? Denk je dat een kind daar om geeft? Ik denk dat het toch vooral de ouders zijn die het zielig vinden en de norm leggen voor de kinderen. Uiteindelijk willen kinderen toch gewoon lekker spelen in kleren die makkelijk zitten.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,173
    35,838
    113
    Dat vind ik ook leuk! Nou wel met een wat dikkere short of jeanshort, niet met een echt zomerbroekje ofzo

14. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik heb 2 korte broekjes van wolmix gekocht, dat draagt ze met een maillot. Korte jeans in de winter vind ik niks

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,178
    10,718
    113
    Dat dochtertje is vier, nou echt wel dat mijn dochter van 4 heel bewust met haar kleding bezig is hoor!
    En die moeder geeft zelf ook aan dat ze voorheen discussies had met haar dochter over kleding. Dus die dochter geeft er blijkbaar wel om. Haar mening komt niet aan bod in de video 🙄

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Mijn oudste dochter heeft ook een kort broekje wat echt een winterbroekje is, voor over een maillot dus bv. Zomers draagt ze dat broekje dus juist niet, veel te dik.

17. tuc

tuc Niet meer actief

ze zegt in de video notabene dat haar dochter het heerlijk vindt om haar kleding uit te zoeken.
    Maar moeder heeft geen zin in de discussie, dus koopt 4 setjes en dochter heeft pech. Ja dat vind ik zielig ja.

18. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Waarom is het zielig voor het kind?
    Moeder verteld ook duidelijk in het filmpje dat ze dit heeft bedacht om de strijd van iedere morgen mbt wat er gedragen moet worden te doorbreken.
    Ik vind er niks zieligs aan.
    Als ik naar mijn eigen kinderen kijk dan hebben die ook geen kast vol met kleding.
    Niet omdat ik het niet kan betalen of het ze niet gunt maar meer omdat ik het volstrekt onnodig vind om 10 spijkerbroeken, 10 truien, 5 jassen etc te hebben.
    Doorgaans hebben ze toch kleding die ze het prettigst vinden dragen en ook het meest zullen aantrekken.
    Ik koop liever nieuwe kleding wanneer ze het echt nodig hebben als dat ik het enkel en alleen maar koop voor de heb.
    Niks zieligs aan hoor.
    Geluk hangt echt niet af van een volle kledingkast en iedere dag van de week een ander setje aantrekken.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,192
    16,523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Uit 4 setjes kun je anders prima kiezen.
    Ik raak al overprikkeld als ik voor mezelf uit 4 setjes moet kiezen.
    Moet je nagaan wat het voor een 4 jarige doet.
    Veel kinderen zijn nu eenmaal gebaat bij overzicht en misschien geldt dat ook wel voor dit meisje.
    Als je iedere morgen met een gillend kind staat wat helemaal overprikkeld raakt omdat ze niet kan kiezen dan vind ik deze oplossing juist heel goed.
    Het is juist zielig als zo'n kind helemaal over haar toeren moet raken over een onbenullig iets als een setje kleding wat ze niet kan kiezen omdat het teveel is waar ze uit moet kiezen.

20. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Ik vind de nadruk leggen op wat lekker zit en wat echt belangrijk is, veel beter.

Ik kocht vroeger ook veel, maar dat is meer iets wat in mij zat dan dat ik mijn kind daar een plezier mee deed. Hoe meer focus je daar als ouder op legt, hoe belangrijker uiterlijk wordt. Zonde vind ik. Kinderen moeten gewoon functionele kleding aan en spelen.

Share This Page