hoeveel kleding is normaal?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Dustin, 4 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    En 1.76m lijkt me een mooie lengte. (y)

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ben 1.80 en ervaar het echt nooit als heel lang hoor!

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    2 winterjassen en 4 pyjama's snap ik niet helemaal, maar verder hebben we ook zoiets (en ik koop echt weinig kleding). Dl draagt ook broeken, dus wat minder jurken hier.

Dl heeft 1 winterjas, maar ik kan met vest + herfstjas indien nodig ook een winterjas samenstellen.
    Ze heeft 2 pyjama's (1 warme en een koelere) en slaapt ook regelmatig in een legging met tshirt.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Dochtertje is net 7 en is 1.28 bij 25 kg en heeft maat 34 van schoenen. Vind het niet heel extreem ofzo. Ben zelf.1.77 lang en dat is een prima lengte hoor.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zodra ze naar school gaan, vind ik twee jassen echt wel een noodzaak. Komt ze thuis met een vuile of doorweekte jas, dan krijg ik die toch echt niet gewassen en gedroogd tegen de volgende ochtend hoor.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb even gekeken en de t shirts zijn bijna de kast uit dus die tel ik niet mee.

Maar Emma heeft
    18 shirt met lange mouw
    4 vesten
    12 broeken
    4 jurken (wil ik nog wat bij)
    4 rokjes
    1 paar regenlaarzen, winterlaarzen en nu nog gymschoenen. Wil nog een paar winterschoenen erbij
    1 winterjas (misschien nog een andere erbij)
    Truien draagt ze eigenlijk nooit

Julia
    17 shirts met lange mouw
    12 broeken
    2 truien
    4 rokjes
    6 jurkjes
    2 winterjassen (nog 1 van vorig jaar)
    1 paar regenlaarzen en een paar winterlaarzen (komt nog een paar bij) en ook gympen

Ze hebben ook allebei een regenpak die uit een broek en jas bestaat en van dikke stof is, dus ook voor de koudere dagen)

Julia krijgt vaak van haar zus kleren en daarnaast nog nieuwe kleding

Ze hebben dan nog een stuk of 8 leggings en wat maillots
    Volgens mij heeft Emma 3 winterpyjama's en Julia 5 (zo handig een oudere zus ;)

(En natuurlijk sokken en ondergoed ;) )

We kopen eigenlijk nooit dure kleding. Wat we aan merk kopen is in de aanbieding of tweedehands. Hebben we het geld sowieso niet voor over)

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd, hier kunnen ze echt niet toe met 1 winterjas.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou hier wel hoor en ik heb helemaal geen voorzichtige/nette kindjes. 2 kan wel handiger zijn, maar noodzaak is het niet. Nat/vies thuis uit school, jas in de was en even voor de verwarming, volgende dag weer droog.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien, maar ik vertik het een beetje om een wasmachine op te zetten voor een jas alleen. En ik heb echt niet altijd genoeg was liggen om dan wel een machine te vullen. Bovendien staat de verwarming hier 's nachts niet op, en op die paar uurtjes is zo'n gewatteerde winterjas echt niet droog hier. Knap dat jij dat wel kan.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kan me daar niet zoveel bij voorstellen. dl heeft nooit een doorweekte jas. Ze gaat naar peuterschool, maar als het nat is blijven ze of binnen, of ze krijgen een regenjas en regenlaarzen aan.

Ik koop wel jassen die makkelijk 'af te nemen' zijn igv vlekken; ze gaan niet wekelijks (ook niet maandelijks) de was in. Maar als het moet hebben we dus een fleecegevoerde herfstjas, die met een vestje eronder ook als winterjas kan. En idd zijn de jassen meestal met 1 dag wel droog (radioatorombouw waar het op kan liggen, 's nachts staat die ook aan).

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik krijg een jas ook niet droog in een avond/nacht. Hier staat de verwarming 's nachts ook niet aan. Kan eventueel wel, maar ook dan is het meestal nog klam/vochtig en dan trek ik het ze niet aan. Ik vind twee jassen dus ook wel fijn.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Doe niet zo uit de hoogte joh. Ik zeg alleen dat ik 2 jassen geen noodzaak vind. En jassen was ik altijd apart. En hier is die wel droog in een paar uurtjes, knap he.pff. Ben het niet altijd met je eens, maar wat een trieste ondertoon zeg.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Hier krijgen ze dus geen regenjas aan en gaan ze gelukkig wel naar buiten als het nat is..daarbij moeten mijn kinderen door weer en wind lopend naar school en gebeurd het dus zeer vaak dat ze zelfs tussen de middag zo drijfnat zijn dat ze na het eten weer een droge jas aan moeten. Ik trek ze nl geen natte jas aan en op een half uurtje lukt het niet droog te krijgen.

14. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Waarom geen regenjas als ik vragen mag?

15. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja ze hebben thuis uiteraard wel regenjassen...we zouden niet zonder kunnen. Maar ik reageerde op iemand die vertelde dat ze op de peuterspeelzaal met regen regenjasjes aan doen aan de kinderen. Dat doen ze hier op de psz dus niet.
    Als zoon dan een natte jas heeft en s middags zijn zus terug naar school moet brengen heeft hij dus al een tweede jasje nodig.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat? Er was echt geen ondertoon bedoeld hoor. Jammer dat dat zo overkwam.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, hier dus ook niet. Op school hebben ze echt geen extra regenjassen. En gelukkig gaan ze wel gewoon buiten spelen als het regent. Dan is een nieuwe jas de volgende dag dus echt wel nodig.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ok, dan heb ik niks gezegd.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nee hoor ik maak me geen zorgen.
    Dochter zit op handbal en al die meiden zijn zo lang.
    Er zijn zelfs nog meiden in haar team die langer zijn.
    Ik hoop alleen dat haar voeten snel zullen stoppen met groeien maar ook daar doe je niets tegen.
    Het kind is kerngezond dus nee ik maak me geen zorgen.

20. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Handbal is inderdaad leuk om te vergelijken. :D (Basketbal waarschijnlijk ook. :D) Hier bij de F trouwens in verhouding veel kleintjes. :D Maar dat is toeval, de k ik, want vooral vanaf de E zijn de verschillen groot, zitten meiden in die echt al maat 164 of soms zelfs S nodig hebben. En bij de F ook kinderen die 152 nodig hebben van tenue, hoor.

Deel Deze Pagina