Hoeveel kleding kopen voor baby? Maat 50 of al groter?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door indy90, 12 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zou beginnen met 4 setjes in maat 50, is het te weinig dan heb je zo wat bijgekocht. Mijn zoon was 3375gram bij geboorte, maar heeft maatje 50 net een week gedragen, hij is lang. Dus ik was blij dat ik maar een paar setjes gekocht had.

Voor de kindjes die veel spugen. Er zijn van die grote slabbetjes te koop, die zijn echt ideaal. Scheelt je veel was. (Mijn zoontje speelt nog wel eens met de speen van de fles als mijn man de fles in mijn afwezigheid geeft, en dan gaat er wel eens wat naast, en mijn maan gaat dan meteen het hele kind omkleden, niet alleen een schoon shirtje dus... LOL)

Ik zou ook zorgen voor extra rompertjes, die ga je nodig hebben, want soms gaat er gewoon wat naast, of iets anders gaat mis.

Ik las hier ergens wat over de HEMA kleding. Ik vind de Hema erg breed/groot vallen, en de zeeman valt wat kleiner. Mijn zoon heeft nu een broekje van de zeeman aan (maat68) en een truitje van de hema (maat 62), het truitje begint nu langzaam wat kort te worden, terwijl D 3 weken geleden op het CB 66 cm gemeten werd. Om het verschil maar aan te geven. De hema heeft wel heel veel fijne spulletjes.

Ik zou wel nog wat broekjes bijhalen. Bij zeeman en C&A heb je van die sets 2 of 3 broekjes voor een kleine prijs. En bij de hema heb je van die pakken met rompertjes erin. Ik zou zeggen, nog veel winkel plezier!!!

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Thanks voor je hulp. Heb nu 2 setjes maat 50 bijgekocht dus zit dan op 6 setjes. Dacht er nog 1 bij te halen. En dan inderdaad extra rompers 50/56 en vooral nog wat broekjes maat 56. Zeeman en c&a ben ik al paar keer geweest maar kan er niet slagen. Vooral veel broekjes met voetjes dat lijkt me zo onhandig!

3. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Haha hier ook wel bekend met dat gat. :p Het is allemaal veel te leuk! Maar vind het ook zo zonde als hij de helft niet aan heeft. Maar inderdaad dacht ik ook aan 7 setjes.

4. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    ik heb echt heeeeel veel in maat 44,50 en 56 maar dit is allemaal nog van mijn oudste :$
    Heb 2 curver boxen vol in maat 50 en 56 en dan nog een tas met maat 44. Geloof dat ik per maat zeker 14 setjes heb, als het niet meer is.
    Maar zij heeft dan ook een maand in maat 44 gezeten, en 3 maanden in maat 50 en ook zoiets in maat 56. Iets wat niet heel veel baby's hebben naar mijn idee.

Ik hoef zelf dus niets bij te kopen. Maar weet nog wel dat ik bij haar omdat ik wist dat ze wat klein was 1 rompertje in maat 44 had gekocht en 4 setjes in maat 50 en ik geloof een paar dingetjes in maat 56 gewoon omdat het zo leuk was. Dag nadat ze is geboren is mijn schoonmoeder met een lijst op pad gegaan om maat 44 bij te kopen. Dit had ook online gekund maar zij wou zou graag iets doen :)

5. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Dat is wel heel veel maar inderdaad het geluk dat je alles kan hergebruiken.

Hier zijn er ook genoeg mensen die willen shoppen als ik te weinig heb hoor. Maar ik ben nogal een control freak. :$ Dat moet allemaal precies zo en niet anders zeg maar. :oops:

Dus ik zet voor de zekerheid een online winkelmandje klaar.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    En hier bij de zeeman krijg je allemaal van die broekjes zonder voetjes. LOL. Ik zit hier wel dicht bij Maastricht. Ik vind die kruippakjes vd de C&A zo schattig. Handig of niet, ik heb er een paar. D laat zich makkelijk verschonen, dus geen probleem. Maar ik zou wel kijken voor van die grote slabbetjes, dat scheelt gewoon veel was.

indy90 vindt dit leuk.
  7. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Hahah ja herkenbaar hoor! Maar in maat 44 had ik toch niet zoveel te kiezen dus dat durfde ik wel aan. De rest van de kleertjes heb ik idd online besteld toen het toch nodig was. Kledingsmaak van mijn schoonmoeder is nogal uhh anders dan de mijne

indy90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina