Ik had het meeste in 56 gekocht, achteraf goed ingeschat want maat 50 kon ie maar 1 week aan...maar wel heel veel gewassen die eerste week doordat ik niet zoveel had. Ik weet niet hoe je 3 dagenmet 1 setje zou kunnen doen? Hier gingen er vaak 3 setjes op 1 dag door, met spuitluiers en spuug gaat t heel hard. Ik merk ook veel verschil tussen merken, sommige dingen vallen erg groot plus broekjes kan ie veel langer aan van een kleine maat ipv shirtjes en pakjes. Dat buikje wordt gewoon snel dik. Na 2-3 weken had ie ook al dingen aan van 62, nu na 6 weken bijna alleen 62 behalve broekjes. Wij hebben dan zeker een snelle groeier want hij was maar 3115 en 53 cm is dan wel lang maar niet mega lang..
Ik denk dat ze er vanuit gaan dat je elke dag wast en dat je ook van alles krijgt van de kraam visite. Maar goed als de eerste kraamvisite komt ben je misschien ook een week of misschien wel meer verder (op de directe familie na misschien). De eerste dagen moet je toch doorkomen lijkt mij? In het begin ben je nog een beetje onhandig lijkt mij (vooral bij de eerste) en heb je nog wel eens een ongelukje. Vraag het anders eens aan de verloskundige waarom ze deze aantallen op de lijst hebben staan? Want als ze er vanuit gaan dat je veel krijgt en je hebt weinig familie/vrienden of ze wonen ver weg Kleertjes bijkopen kan natuurlijk wel altijd, al lijkt me dat ook niet 1 van de dingen waar je hoofd naar staat als je net bevallen bent... Gelukkig kreeg ik van mijn tante al een pakje toen ze een paar weken geleden op bezoek kwam en met mijn verjaardag kreeg ik een romper en sokjes. Natuurlijk kan ik de verleiding niet weerstaan en heb ik inmiddels ook al 4 pakjes gekocht (1x 50, 1x56 en 2x 50/56). Gelukkig vieren we Sinterklaas erg uitgebreid en heb ik ook allerlei spul voor de kleine gevraagd: rompers, kleertjes, sokjes, etc.
Ik had 1 pakje maar 50 en een stuk of 10 setjes maat 56 en daar kom ik prima mee uit, ik was 2 keer per week en heb een pakje meestal een hele dag aan tenzij er natuurlijk een berg melk overheen is gegaan. 'S nachts in een slaapzakje en dan houd hij wel het truitje aan. Setje maat 50 maar een keer aangehad, meer voor de vorm dat we t niet helemaal voor niets hadden gekocht haha. Meneer was bij zijn geboorte al 54 cm en past nu bijna niets meer in die maat, rompers maat 62 zijn nu prima. Blijft dus lastig te zeggen wat je nodig hebt, er zitten grote vschillen tussen de kindjes qua lengte maar ook qua spugen en hoe vaak je ze dus schone kleding aan moet doen.
Nou geen idee waar jullie je kleertjes halen maar die kleine uk van mij was 3600gram bij de geboorte en is nu bijna 3 weken. Maat 56 is écht nog veeel te groot, behalve noppies! Ik had niet heel veel maar ben wel wat bij gaan halen want tot nu toe zit ukkie echt nog prima in maat 50. Ik vind het trouwens heerlijk om te shoppen dus geen probleem hier om lekker nog wat in te slaan. Wat betreft badje (hartstikke off topic) is 3x pw echt genoeg. Is idd helemaal niet goed voor het tere babyhuidje. Dag- en nachtpakjes doe ik niet aan. Dat aan en uitkleden is helemaal niet fijn voor je ukkie maar ik zorg dus wel voor lekkere kleding en fijne stofjes. Geen spikerbroekjes hier dus, die gebruik ik pas vanaf maat 68 ongeveer... Ook ik vind dat echt niet elke dag een ander pakje aan hoeft als er niet gespuugd wordt.
Volgens mij is het zo verschillend per situatie. Mijn zoontje is nu tien weken. Wij hebben heel veel gekregen. Bij z'n geboorte bleek ie toch kleiner en lichter dan verwacht (49cm en 3310gr). Eerste pakje was maat 50 (Merk Feetje) en we hebben in de kraamweek door m'n schoonmoeder wat maat 50 laten halen. Hij krijgt sowieso dagelijks schone kleren aan. Hij is best een zweterig kindje en daarbij vind ik het ook gewoon leuk. Overdag moet ik hem ook regelmatig verschonen. Hij heeft echte borstvoedingsluiers (is spuitpoep ) dus dat gaat wel eens mis, haha. Plus af en toe spugen. Maar ik vind het ook gewoon te leuk om af en toe wat nieuws te kopen. Dus ik zou zorgen voor wat setjes. Zelf vind ik het fijn te kunnen combineren. Dus lekkere broekjes van de Hema met wat shirtjes. Zo kun je soms gewoon alleen een nieuw broekje aandoen als deze vies is en andersom. En dan zodra je naar buiten kunt jezelf blij maken met wat shopplezier.
ik had 3 setjes maat 50, m,aar was echt veel te weinig een volgende keer zou ik er zeker wel 6 halen. ze heeft er ruim 2 maanden in gepast!