Wij hebben de Juniorkamer Matrix van TWF gekocht. Met ledikantmaat 70*140. Ik ben maar eens aan het kijken gegaan voor beddegoed in de maat 70*140 maar dat valt best tegen. Babydump verkoopt wel onderhoeslakens in wit en ecru in die maat, maar met de bovenlakentjes (120*150) en dekentjes valt het me wel een beetje tegen. Nu wilden we een slaapzak gaan gebruiken maar voor de zekerheid ook enkele lakentjes en dekentjes kopen, voor als de slaapzak(ken) in de was zitten of te fris zijn. Dekentje lijkt me sowieso handig. Maar de keuze is m.i. erg beperkt. Je komt al snel in het duurdere segment uit ipv de basisserie. Dat is wel jammer...ook kan je niet bij winkels terecht als de Hema, Wibra, Zeeman, etc. Iemand tips?
Babywalz heeft die maat!! En even googlen op kortingscode babywalz dan heb je vaak gratis vzkosten. Ik heb in dat formaat nooit dekens gebruikt want ze ging pas met ruim een half jaar in het ledikant.
Ik kon geen dekentjes vinden? Alleen dekbedjes? Onderhoeslaken hebben ze helaas alleen in de jersey variant en wij willen graag gewoon katoen.
Ik weet niet of je er iets aan hebt (ik heb ook geen ervaring met de maat van het bedje dat jullie hebben) maar ik zat te neuzen voor beddengoed bij bol.com en zag daar ook dekens (KEES) en lakentjes (babsana) in 120 x 150.
Het is een Duitse maat... misschien eens via ebay Duitsland (www.ebay.de) zoeken naar baumwolle spannbettlaken Wij hebben een doorgroeibedje in die maat en ik heb de overtrekken ook in Duitsland gekocht.
Ik heb even gekeken op bovengenoemde sites. Die op ebay zijn toch jersey katoen voor zover ik kon zien maar ik zal nog even rustig verder zoeken. Bij bol.com staan dekentje te koop voor 30 euro?! Dat vind ik best veel! Bij de Hema kost de 120*80 maat ook al voor 20 euro dus het zal best wel redelijk zijn. Maar wat een geld! Bol.com heeft gelukkig wel effen dekentjes die houd ik wel in gedachten! (Baby-dump had maar 4 dekentjes in 120*150: 2 van 80 euro en een roze en een grijze gestreepte van 25 euro. Komt alleen de grijs gestreepte in aanmerking... Ik ga ook maar eens even op de markt neuzen voor katoenen stof voor een dekentje(s) en lakentjes. Geen idee of het echt scheelt maar het proberen waard! Desnoods naai ik er zelf applicaties op de lakentjes! Bedankt voor het meedenken, meer tips zijn nog steeds welkom!
Prenatal heeft ook dekens maat 120*150. Kan iemand advies geven over welke maat dekens/lakens heb je nodig hebt bij ledikant 60*120 of 70*140? Wij twijfelen namelijk ook nog over welk ledikant we gaan kopen.