Turkish Airlines 'baby' vraagje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Nahla2013, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Hai!

Ik zit met 2 vraagjes... Misschien heeft iemand hier op zp daar ervaring mee?

Ik vlieg volgende week voor het eerst met een 'baby' naar Istanbul (met Turkish Airlines dus).
    Nu vraag me ik me af of je de wandelwagen als ruimbagage moet inchecken of dat je je wandelwagen tot de gate kan meenemen?
    (Ik weet dat KLM alleen paraplu buggy's accepteert of een buggy die onder je stoel past. Ik heb een Easywalker, vrij groot en zwaar dus)

De gate van Turkish Airlines op Schiphol is namelijk een heeeel eindje lopen, met een slaperig en jengelend kind is dat echt geen doen.

M'n tweede vraagje, ik mag 30 kg aan (ruim)bagage meenemen, m'n dochter 10 kg. Is dit voor mijn dochter alleen cabine babage of ruimbagage?

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Vraag 1: Je kan je wandelwagen meenemen tot aan de gate lieverd!

Vraag 2: Ruimbagage.

😘😘

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Thnx schat! Ik heb net maar Turkish Airlines gebeld en het in m'n 'beste' Turks gevraagd haha. Ik was even vergeten dat het ook in het Engels kon :)

Blij dat ik bij Turkish Airlines heb geboekt. KLM is echt een drama met een kind en wandelwagens. Een buggy in Istanbul is echt een no go.

Omdat ik om 18:00 vlieg, is het ook wel zo fijn dat ze een 'baby meal' aan boord krijgt.
    Nu maar hopen dat ze stoel naast me vrij is en dat ze daarop kan slapen.

4. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Hoe oud is je kindje? Ik vlieg meestal alleen grote afstanden en dan kan je een verzoek indienen voor een baby bedje. Misschien dan turkish airlines dat ook heeft?
    Geen idee hoe het met de wagen zit. Persoonlijk nooit problemen ervaren met KLM en de wagen, maar ze hebben vaak ook wagens met zitjes voor kinderen na de controle.

Fijne vlucht!

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ze is bijna 20 maanden, maar ik moet haar op schoot houden.
    Ik heb ook nooit problemen gehad met KLM, maar Turkisch Airlines vliegt veel comfortabeler. Zo'n bedje klinkt wel aantrekkelijk. Ik ga het vragen.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Het staat gewoon op de site uitgelegd: Turkish Airlines - Transport of Special Equipment - turkishairlines.com

Meenemen tot aan de gate dus, maar hij gaat daarna wel bij de koffers in het ruim. Ik zou zorgen voor een goede reistas.

Als je met KLM of een andere maatschappij vliegt is het ook niet zo'n drama hoor als je de kinderwagen moet inchecken. Gewoon verpakken in een PramPack (speciale tas voor de kinderwagen), en je dochter daarna in een draagzak meenemen of op een Trunki koffertje.

Een speciaal babybedje (bassinet) is bij de meeste maatschappijen tot ca 6 maanden, en alleen op intercontinentale lange vluchten. Bij 20 maanden gaat dat echt niet meer passen.

2. De 10 kg voor je kind is ruimbagage. Voor jezelf én voor je kindje mag je 8 kg handbagage meenemen, 2 stuks dus. Staat gewoon allemaal op de site, heel makkelijk te vinden:

Turkish Airlines - Cabin Baggage - turkishairlines.com

Hier staan nog handige handbagagetips: Meenemen in de handbagage [checklist]

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik vind Turkish Airlines helemaal niet comfortabel, met z'n allen in een klein vliegtuig gepropt. Het personeel is onvriendelijk en het vliegveld van Istanboel een groot drama als je moet overstappen(lange rit met de bus van en naar de gate etc) Ik probeer Turkish Airlines zoveel mogelijk te vermijden maar er zijn niet veel maatschappijen die naar Jeddah vliegen. De laatste vluchten heb ik gemaakt met Lufthansa en dat was stukken beter.

8. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Nou vergeleken met andere maatschappijen is turkish airlines super hoor! Ruimer vind ik, en je krijgt eten/drinken. Vooral water, dat kost normaal bij transavia ofzo 3 euro!

Maar nahla2013, heeft E echt 10 kg bagage? Ik dacht dat kinderen ook 30 kg hadden? We betalen toch een hele ticket dus waarom niet. Maar ik ga het ook navragen. Waar kan je dat terugvinden?
    Wij vliegen ook eerst naar istanbul en daarna naar antalya.

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Maar ik zie het al, Jou dochter is nig geen 2 jaar, ze heeft geen eigen stoel toch?
    Eslina is 28 maanden en heeft een eigen stoel dus ze heeft gewoon recht op 30 kg

10. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Transavia is een chartermaatschappij. Turkish Airlines een lijnmaatschappij. Dan krijg je gewoon eten en drinken. Net als bij KLM etc.
    Qua buggy, die moesten wij elke keer bij het vliegtuig afgeven en werd ook weer teruggelegd naast het vliegtuig na de landing.
    Kinderen van twee jaar en ouder hebben recht op 30kg bij Turkish. Baby's hebben 10kg. Wij verdeelden die 10kg gewoon over alle koffers zeg maar.

11. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ow ja dat is idd een goed idee. Normaal mag je volgens mij niet over de 32 kg heen per koffer. Buggy indd bij de vliegtuig afgeven, bij allemaal is het zo, beter hoor dan een kind sjouwen.

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Dit zegt voldoende ⬇️
    Turkish Airline is beste Airline gekozen van Europa 2014.

*krijgt gelijk trek in die lekkere eten van Turkish Airline 😋😂*

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.201
    10.808
    113
    Al heb ik ook weleens meegemaakt bij een Turkse prijsvechter dat de bij de gate afgegeven buggy er dus niet was tijdens de overstap of bij aankomst, die was alsnog in het ruim verdwenen...

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Het probleem is dat bijv op het vliegveld van Istanboel geen gates zijn voor bepaalde vluchten maar je moet dan met een bus echt naar het vliegtuig en dan met de trap naar boven. Het vervelende is dat je alsnog met buggy en kind moet zeulen. De laatste keer dat wij van Istanboel naar Amsterdam vlogen moesten we met een bus naar het vliegtuig. Buggy inklappen, bus in, drie kinderen, veel handbagage etc. Dit heb ik al teveel meegemaakt op Istanboel. Voor het vliegtuig naar Jeddah moet je altijd met een bus vanwege "beleid". Voor mij, met drie kinderen, een reden om niet meer met Turkish Airlines via Istanboel te vliegen. Al mogen ze dan nog European Airliner of the year zijn.

15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Bij KLM krijg je ook gewoon eten/drinken...:)

16. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Dan krijg je gewoon een cheeseburger ofzo toch? Ik ben 1x geweest met klm. Bij thy krijg je uitgebreid eten en drinken, cake etc.

17. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Oke maar dit heeft niks met Turkish Airlines te maken, meer met de Airport van Istanbul. Turkish Airlines is gewoon een (luxe) vliegtuig die heen en weer vliegt, maar goed ik snap je wel hoor.

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Eten van Turkish Airlines 😋😋😋
    Smaakt altijd héérlijk! 😋😂

19. LiLaa

LiLaa VIP lid