Iedere vakantie is het hier weer hetzelfde: ik neem veeeeeel te veel kleding mee. Zowel voor mijzelf als voor mijn zoontje (2,5 jaar). Nu ben ik wel benieuwd hoeveel kleding jullie mee zouden nemen voor jezelf en je peuter als jullie 2 weken naar de Spaanse kust zouden gaan (in een huisje, wasmachine aanwezig). Ik wil namelijk dit jaar niet teveel meenemen maar ook niet te weinig haha.
wij gaan toevallig ook naar de spaanse kust , op de camping is wasmachine aanwezig ik heb besloten dat ik daar maar eens gebruik van ga maken, ik neem voor de kleine ongeveer 14 shirtjes mee waaronder hemdjes 2 lange mouwen en gewoon wat korte mouwen dan 2 lange broeken die kort zijn te maken en 5 korte broeken verder 2 joggingpakken voor hem nou rompers een stuk of 8 en hydrofielen ow ja en 2 nette stelletjes en 2 dunne vestjes plus pyama,s 2 om 2 voor mezelf 2 korte broeken 3 rokjes 2 jurkjes en een stuk of 6 shirtjes en voor manlief ook een stuk of 8 shirtjes en een stuk of 4 korte broeken voor onszelf vertrekken we vanhier altijd in lange kleding met lange mouewen en er gaat een vest mee verder nemen wij eigenlijk noot veel meer warme kleding mee , en nog zal je zien dat ik veel te veel mee heb. maar we hebben gezegd we willen de achterbank van de auto leeg en overeind houden en het liefst alles onder het zeiltje ben benieuwd! alleen heen hoor !!!
Ik vind acht shirts wel erg veel. Of trekt je man elke dag een schoon shirt aan? Ik neem meestal een stuk of vier mee, je kunt ze tussendoor immers gewoon wassen?! En vijf korte broeken is ook best veel. Dan neem je nog veel meer mee dan wij, terwijl wij ook altijd helemaal afgeladen zijn en veel te veel bij ons hebben!
Mijn vriend lacht altijd om mijn hoeveelheid kleren maar neemt zelf minstens 14 shirts mee, stuk of 8 broeken en 3 zwemshorts. Als ik schat had ik vorige vakantie: 4 bikini's, 8 jurkjes, 8 korte broekjes, 2 langere broeken, 10 shirts, 4 paar slippers, 1 paar pumps, 1 paar sportieve schoenen, 1 trui en 2 vesten. Voor mijn zoontje: 10 broeken, 15 shirts, 2 paar schoenen, sandalen en 2 truien en 3 zwembroeken. En uiteraard voor iedereen dagelijks schoon ondergoed. Maar we lopen dus altijd te proppen qua koffers en nemen altijd nog meer kleding mee terug waardoor we vaak ruimte gebrek hebben haha.
haha dat zijn al meer spullen dan ik in me kast heb...... hier voor onszelf, 2 lang 2 kort voor mij nog en jurkje. en dan 3 shirts. voor de kids wel wat meer maar die zijn jah ook kleinder dus makkelijk weg te stoppen. was meestal ook wel wat maar ook hier altidj alles onder het zeiltje hoor wil wel zicht hebben en niet zo volgeladen zijn zoals je al die autos altidj ziet. leuk hier altijd goed.
8 shirts voor manlief is wel nodig hij zweet best wel snel, en draagt als het warm is elke dag eenschoon shirt. moet ook zeggen vorig jaar had ik 8 shirts voor 16 dagen zal nu weer zoiets zijn en heb niet gewassen hij heeft ze daar immers een paar uurtjesaan en dan weer zonder maar wij doen wel altijd veel op vakantie en dan wil ik echt niet dat hij met ontbloot bovenlijf over de markt ofzo loopt. maar ondanks alles hebben we wel altijd maar 1 grote tas kleding waar alles inzit
Voor iedere dag schoon ondergoed en een schoon shirt. Rokje en broeken reken ik 2 dagen voor. Zwemkleding reken ik ook 2 dagen (spoel ik altijd uit) Verder nog een stuk of wat jurkjes voor mezelf waar ik even inschiet op weg naar strand (meestal 1 per 4 dagen ofzo) Voor dochter heb ik wel voor iedere dag een schoon set. Ik ben steeds minder mee gaan nemen. Vroeger had ik voor ons alleen voor dagelijk een geheel schoon set en dan nog extra bij maar ik ben daar wat makkelijker in geworden
Voor Esmee neem ik voor elke dag schoon ondergoed mee en 5 jurkjes en 2 warme setjes. Voor mijzelf neem ik 4 hempdjes, 2 rokjes 2 jurkjes en een warm setje mee. En 2 bikini's Voor vriendlief neem ik 4 korte broeken 2 zwemshorts en 5 polo's mee. We gaan naar Gran Canaria en zullen voornamenlijk bij het zwembad / strand te vinde zijn en dan heb je toch geen kleren aan!
Als er een wasmachine is zou ik voor iedereen hooguit 3 of 4 setjes meenemen. Eentje aan, eentje in de was, eentje in de kast en eentje reserve. En in Spanje heb je verder ook niet echt warme kleding nodig, dat scheelt ook weer, hooguit een lange broek en een trui voor 's avonds misschien. Wij gaan meestal kamperen en trekken dan rond. Dan kun je niet overal wassen (of drogen, haha), en meestal neem ik voor iedereen voor ongeveer 1 week kleding mee. Wij gaan 4 weken op vakantie, dus wassen moet ik sowieso. Ik bewaar het dan in 2 plastic zakken voor wit en gekleurd en als een zak vol is, draai ik een was.
Nou zo weinig dat lukt ons niet, maar ik moet zeggen dat we minder meenemen dan we in eerste instantie wilden doen. We hebben gewoon ieder een grote koffer (ons zoontje een iets kleinere) en daar moet het gewoon inpassen. Past het niet dan gaat het niet mee. Makkelijk!
We hebben alle 3 een kleine sporttas hier gaat alles in, behalve de handdoeken. Vol is vol meer kan er niet mee.
hier voor onself wat minder setjes dan voor de kids.... voor de kids een setje of 2 bij de hand in de auto (luiertas) en de rest in een andere tas...