Hey allemaal Ff een vraagje namens mijn man. Hij mag via t bedrijf een leuk wintersport uitje uitzoeken voor hem zelf en zijn collega's als team uitje Nu zijn wij zelf nog nooit op wintersport vakantie geweest dus wil ik vragen om jullie ervaringen te delen De enige eisen zijn: Redelijk te bereizen met de auto. Mooi ski / snowboard gebied met goede hotels / appartementen voor ca 8 a 10 man maar er moet ook lekker gewandeld kunnen worden aangezien 1 iemand graag daar ook wilt wandelen En t is voor een weekend: Vrijdag tot zondag avond Dus....Kom maar op met jullie ideeën en ervaringen
Oostenrijk Duitsland Frankrijk? Goed en snel aan te rijden: Oostenrijk en Duitsland Gezelligheid: Oostenrijk Sneeuwzekerheid: momenteel nergens Goedkoper verblijf: Frankrijk Leuke skigebieden die makkelijk aan te rijden zijn en waar ook heel veel andere dingen te doen zijn behalve alleen het skiën: - Wilder Kaiser (ellmau scheffau) en zeer makkelijk aan te rijden. - Seefeld idem, echter een klein skigebied maar voldoende voor een weekend - Kleinwalsertal (Oberstdorf Duitsland)
Ik heb 2x een dergelijk weekend met mijn werk gehad. 1x was ischgl, fantastisch gebied, wel duur maar een mooier skigebied is er in mijn ogen niet. Daarnaast leuke apreski, direct onderaan de skilift. Andere keer was Lofer, leuk gebied, veeeeeel kleiner, en lager geleden dus minder Sneeuwgarantie maar was ook prima bevallen. Wij zaten beide keren obv half pension in het hotel, eten deden we gezellig op de piste. Ook leuke apres ski in het dorpje, maar veel rustiger dan ischgl. Winkelmoosalm/ Steinplatte ben ik vroeger vaak geweest, maar zou ik hier niet snel voor aanraden vanwege dat je vanuit Duitsland altijd moet aanrijden vanuit een plaatsje in de buurt, is dat vanuit Oostenrijk wellicht anders? en er is volgens mij geen apres Ski vanuit de piste wat wel leuk is als je een weekend met collega's gaat. (Dat was mijn ervaring) wel beter als je een lager budget hebt.
Vanaf de Oostenrijkse kant kun je vanuit Waidring gewoon lopend naar de lift. Maar ff vergeten dat veel mensen inderdaad gaan om te après skiën. Wij gaan altijd gewoon om de hele dag lekker te skiën.