Hoeveel kleding moet je nou aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Audrey2014, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik raad aan om niet zoveel te kopen. In ieder geval kleding voor de eerste 2 weken zodat je later met de baby zelf kan shoppen.

Ik hou niet van te grote kleding, heb daarom voor de eerste weken alleen maat 50 gekocht en dan vooral de rompertjes.
    Heeft ze zeker 3 weken aangehad ondanks dat ze 52 cm was bij de geboorte

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik had 8 setjes 44 - 10 setjes in 50..

Ben.met 33 wkn opgenomen met vroegtijdige weeën en E. Liep paar weken achter op groei, dus vandaar zoveel klein. ze heeft 3 mnd in 44 gezeten

3. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Wow wat hebben sommige veel geshopt.. Al is het inderdaad verleidelijk. Ik had/heb 3 pakjes 50 en 4 pakjes 56. Ik vind het genoeg! En ik denk 8 roepers 50/56. Siem is nu 3 weken en 2 dagen en draagt nog steeds 50. Hij was 3800gram en 51 cm bij z'n geboorte.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben blij dat ik iets van 12 setjes per maat heb. Sowieso geen wasdroger en ik was ook pas als de was 'vol' is, dus dat duurt soms wel een aantal dagen. Soms gaan er ook echt wel meerdere setjes per dag doorheen.

Daarnaast zit er veel maatverschil in setjes van bijv maat 50 of maat 56. Ik heb de kleinste maatjes 56 inmiddels opgeborgen, en de grotere maatjes 56 heeft onze kleine man nog aan... tezamen met wat kleinere 62-jes.
    De grote 62-jes zijn ook echt veel te wijd en veel te lang. Te zot voor woorden...
    Ik heb ze dus ook in de kast op grootte... niet op getal.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.576
    3.070
    113
    Maar, 3 pakjes,dan ben je dus verplicht elke dag te wassen en als hij/zij spuugt of alles onderpoept heb je een probleem..

6. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hoeveel je 'nodig' hebt ligt ook aan je kindje en jezelf. Mijn zoontje was een spugertje, toen nog veel bijgekocht. Soms gingen er 3 setjes per dag doorheen (ook met poep en plas ongelukjes erbij).
    Daar naast de vraag of je iemand bent die elke dag een wasje draait of niet..... Als je toch heel veel wast, is het zo schoon en heb je minder nodig.
    Bij een gemiddeld kindje qua grootte denk ik dat 5 setjes in maat 50 geen overbodige luxe is. Er is ook zo iets bijgekocht.
    Van kraambezoek krijg je vaak toch de iets grotere maatjes, zoals 62 en 68.

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Koop niet teveel. Ik had twee rompers maat 50, en een stuk of 6 50-56.
    Ik had 1 pakje in 50 en denk 5 setjes 56.
    Toen ik hoorde dat mn zoon vrij klein zou zijn,wilde ik nog meer maat 50 gaan kopen,maar twee dagen later lag ik in t ziekenhuis en na een paar dagen inleiden werd mn zoon drie weken te vroeg geboren.
    Mn schoonmoeder heeft nog twee setjes in 50 gekocht en van een vriendin kreeg ik een pakje in 50. Het was meer als voldoende.
    Ik heb gemerkt dat je heeeel veel krijgt.
    Had een keer een leuke romperaanbieding gezien en had toen een stuk of zes rompers in maat 62-68 gekocht....als er kraamvisite kwam,was dat juist ook de maat die ze meenamen. Denk dat ik wel 15 rompers in die maat heb.
    Mn zoon draagt deze maat gelukkig erg lang. Ik heb me zelf aangewend om als ik rompers gewassen heb,ik ze onder op de stapel leg,anders heeft ie steeds dezelfde aan en zijn sommige ongebruikt.

Als je echt tekort komt heb je zo wat bijgekocht, lang leve internet

8. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Nou ik heb al wat kleding aangeschaft
    maar dankjewel allemaal hoor helpt echt wel bij het uit puzzelen !
    Maar ik krijg geen kleding aangezien er weinig mensen om me heen zijn dus ik hoef daar niet op te wachten :)

Maar we zijn er al aardig uit gekomen hier !

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem. Wat moet je in hemelsnaam voor zo'n kleintje kopen? Heb echt geen idee. Ik heb gisteren bedacht dat ik bij de Zeeman wat van die lekker zachte joggingsbroekachtige broekjes ga kopen. Zag dat die rond de 2 á 3 euro per stuk waren. En wat van die lekkere zachte shirtjes/vestjes. Dan is er zo wat bijgehaald, indien nodig, en als ze er niet lang in past, is het ook niet zo zonde van het geld geweest

Heb nu al verschillende setjes hangen (gekregen) in maat 62, alleen maatje 50 en 56 gaan we aanstaande zaterdag zelf even kopen.

Deel Deze Pagina