Goed! Mijn kindje slaapt niet. Hij is net 1 jaar en hij slaapt super slecht. Ik weet nu echt geen kant op, het breekt mijn hart dat hij zo slecht slaapt en dat ik hem niet kan helpen of geven wat hij echt nodig heeft. Zijn dag: 08:00 wordt hij wakker 12:00 krijgt zijn melk en gaat slapen 13:00 weer wakker Hij wilt alleen maar spelen en spelen. 20:00 krijgt hij zijn pap en gaat slapen. 21:00 wordt weer wakker en zit rechtop in zijn bedje, Ik troost hem en draai hem om en hij gaat weer slapen. 22:00 wordt weer wakker en zit rechtop in zijn bedje, Ik troost hem weer en draai hem om en hij gaat weer slapen. 00:30 wordt weer wakker, hij krijgt melk en hij gaat weer slapen. 02:30 wordt weer wakker, soms staat hij en soms zit hij in zijn bedje, ik troost hem en draai hem om en hij gaat weer slapen. 08:00 zijn dag is weer begonnen. Ik zal heel duidelijk zijn: - Hij doet zijn s'middags dutje soms maar 30 min, soms een uur en soms 2 uurtjes - Hij heeft maar 10x door geslapen in een jaar - Hij Drinkt om 12 uur melk, 20:00 pap daarna weer melk - Ik geef hem in de ochtend gewoon normaal ontbijt (Brood met beleg) - Zijn kamer is helemaal donker (Hij houdt niet van licht als hij slaapt) - Zijn luier is van de kruitvat, dat is het beste tot nu toe (Ik heb geprobeerd om pampers dry te gebruiken maar elke ochtend werd hij zeiknat wakker) - Hij eet best veel in de middag en avondeten ook - Als hij een keer doorslaapt, probeer ik vaak hetzelfde te geven en te doen zodat hij de volgende dag weer kan doorslapen, maar helaas lukt het me nooit. - Hij is een verrassingskindje, wordt wakker wanner hij dat wilt. Je weet het maar nooit met hem zeg maar... - Ik heb al zijn labels uit zijn kleding geknipt, omdat hij soms jeuk heeft. - Zijn pap is een natuurlijk product (Van Marqt) - Ik gebruik badolie voor zijn badje omdat hij last heeft van eczeem - Ik gebruik ook welterustenbad van Weleda - Ik smeer hem goed in met baby vaseline, voor zijn eczeem (hij heeft het niet heel heftig, hij heeft een paar plekjes op zijn benen waar hij last van heeft. - Soms geef ik hem slaaptabletten van VSM, het werkt heeeeel soms! - Zijn bedje is speciaal zacht gemaakt voor hem, omdat zijn matras nogal hard is. - Ik heb geprobeerd om water te geven ipv melk snachts, dat heb ik 3 maanden lang gedaan. Soms werd hij om de uur wakker, soms werd hij heel vaak wakker snachts. Dus dat werkte niet bij hem. - voor het slapen gaan, in bad, pap drinken en hij slaapt. dat doen we elke avond. - CB + Huisarts + Ziekenhuis heeft gekeken of hij allergisch is voor koemelk. Maar dat bleek niet het geval te zijn. - Ik heb geprobeerd voor te lezen voor het slapen gaan, maar hij geeft zelf aan dat hij gewoon naar bed wilt en pap wilt. - Hij slaapt op zijn buik, hij vind het totaal niet prettig om op zijn rug te slapen. - Ipv van melkpoeder in water schudden, heb ik geprobeerd het met een vork te roeren. Maar toen werd hij na een kwartier weer wakker. Ik heb dat een week geprobeerd (Ging nergens over) - Ik heb geprobeerd om hem te laten huilen voor 40 min, dag 1 was super erg! dag 2 ging beter, dag 3 ging beter en dag 4 werd het erger en erger, hij stopt maar niet en zijn huil werd niet minder. Mijn buren begonnen te klagen. Dat waren hun opmerkingen (Het klinkt alsof je kind wordt mishandeld, het klinkt alsof je kind doodgaat) Dat waren de boven buren en overkant buren. Dus daar ben ik ook maar mee gestopt omdat ik zelf geen verandering zag. - Mijn zoon huilt niet, mijn zoon gilt heeeeel hard! - Soms in de middag, zit hij te spelen en gaat met zijn hoofd tegen de muur slaan, zichzelf slaan, kopstoot geven als je hem vasthoudt. - Hij heeft geen gehoor problemen. - In feb hebben wij pas afspraak bij de verpleegkundige over zijn slaap probleem. Ik wil niet zeggen dat ik het lastig vind dat mijn zoontje wakker wordt. Maar wat wel erg lastig is, is dat hij niet 1x wakker wordt, maar veelste vaak op een dag en daar maak ik me zorgen over. Dus hierbij vraag ik om hulp, ik zou graag advies willen van mensen die dit hebben meegemaakt, mensen die misschien een oplossing weten, somebody??! Ik weet niet of het allemaal om aandacht is, terwijl hij heel veel aandacht krijgt van ons. Maar ik zou graag een oplossing voor hem willen vinden, zodat hij heerlijk kan slapen en zichzelf niet pijn doet. Alvast bedankt!
Lastig.. zou niet weten wat je anders kunt doen. Wat je wel kunt proberen is om 1 dag 3x paracetemol te geven om uit te sluiten dat hij pijn heeft... dat werd mijn broer wel eens geadviseerd. Als je er echt niet uitkomt zou ik even naar het CB bellen of desnoods je huisarts. Slaapt je kindje wel in de auto? Of in de buggy? Anders eens een groot stuk wandelen, of autorijden zodat ie flink slaapt, misschien is ie namelijk oververmoeid. Laten huilen is goed, laten krijsen in mijn ogen niet. Een paar dagen gewoon laten liggen in bed en gecontroleerd laten huilen al eens geprobeerd? Stille aandacht, speentje? Tutdoekje, tussendoor beetje lauw water laten drinken? Pfff ik weet het eigenlijk ook niet.
Hallo dames, - Hij heeft een speen, hij slaapt met zijn speen, hij doet alles met zijn speen. - Hij heeft vanaf dag 1 bij ons geslapen tot 6 maanden. Om hem in zijn eigen bed te laten slapen was ook drama maar nu kan hij niet zonder zijn bedje. Als hij bij ons slaapt, wordt hij wakker van alle geluidjes die wij maken. - Begin heb ik dat wel gedaan, een stukje wandelen zodat hij kon slapen smiddags. Omdat hij vanaf de eerste dag slecht sliep. Dus al die dingen heb ik gedaan, maar ik wil hem niet weer laten wennen aan wat anders. - Als hij in de auto zit, dan slaapt hij gewoon een uur als altijd. We zijn een keer naar Antwerpen gereden en toen sliep hij ook maar een uurtje, eigenlijk slaapt hij gewoon hoelang hij wilt slapen. - Hij heeft ook een knuffel die ik in zijn bedje leg, als hij slaapt. Dat hij dan denkt dat er iemand bij hem is. - Ik moest hem eerst schudden voordat hij in slaap viel. Maar uiteindelijk wilt hij het gewoon zelf in slaap vallen. Dat is geen probleem. - Ik heb 3 maanden lang geprobeerd om hem water te geven ipv melk in de nacht maar dat werkte ook niet. - Ik heb zelfs geprobeerd om hem eerst water te geven en dan zijn pap zodat hij vol is. Maar dat werkte ook niet. - Ik heb eigenlijk bijna alles geprobeerd Hij mag van mij elke avond wakker worden om zijn flesje te drinken, maar mijn probleem is dat hij zovaak wakker wordt. Het is niet normaal voor een baby vind ik zelf.
en oohja, hij slaapt niet met een slaapzak, hij vind het totaal niet lekker zitten, omdat hij erg veel beweegt tijdens het slapen. Hij slaapt met een deken en dat vind hij lekker dat het een beetje op zijn hoofd valt. Dat het zijn oren bedekt zeg maar. Hij vind de rits van slaapzak vervelend omdat hij op zijn buik slaapt. Ik heb ook geprobeerd om slaapzak om te draaien maar slaapzak vind hij gewoon niet fijn i guess.
Pff lastig hoor. Hier gelukkig weinig slaapproblemen dus weet niet of ik je echt kan helpen met het volgende valt me op; Wat zou er gebeuren als je de pap voor het slapen vervangt voor een flesje warme melk? Wie weet valt de pap te zwaar waardoor hij niet goed slaapt? Hoe is hij de rest van de dag? Humeur goed? Hier bonkt dl ook met haar hoofd. Om in slaap te komen en nu ook als ze boos is. Lampje aan op kamer? Oorontsteking uitgesloten? Misschien nachtmerries? Ik zou ook een keer paracetamol proberen om pijn uit te sluiten. Pff, lastig hoor.
Dit is niet jullie hele dagplanning toch? (wanneer eet hij dan in de middag?) Als ik dit rooster aan zou houden voor DL dan zou ze erge honger hebben. Wij eten/drinken om 7.00, om 12.00, om 16.00 en om 19.00. (en dan tussendoor nog wat snackjes) 16.00 is soep en daarna doet ze nog een dutje. Als we die overslaan dan raakt ze oververmoeid en slaapt ze snachts ook niet.
08:00 wakker worden - luier verschonen, 10 min knuffelen, daar houdt hij van. krijgt thee om te drinken, dat hij even goed wakker worden 09:00 ontbijt - 2 broodjes met beleg en nog zijn thee van 08:00, wilt hij altijd nog even drinken. 10:00 gaat hij spelen 10:30 ik ontbijt altijd rond deze tijd, dus dan eet hij ook gezellig mee. 11:00 gaat hij spelen, heel soms wilt hij nog een rijstwafel 12:00 krijgt hij zijn melk en dan gaat hij slapen 13:00 is hij weer wakker (Ik typ dit en hij is net wakker) 14:00 Dan krijgt hij fruithapje of soms groentehapje zoals wortel of krentenbol met beleg. 15:00 spelen spelen 16:00 spelen, tussendoor een liga koekje of soepstengel 17:00 spelen spelen 18:00 Avondeten 19:00 in bad 20:00 pap en slapen
Word hij om 1 uur niet gewoon wakker van de honger? Om 2u krijgt hij ook wel weinig. Hij krijgt geen normale lunch.
Ik zou proberen om het eten wat meer te verdelen. Naar mijn idee krijgt hij in de ochtend veel. Hierbij als tip ons schema, misschien heb je er iets aan? 7.00 wakker, opstaan, aankleden 7.30 2 boterhammen en bekertje halfvolle melk 8.00 spelen, helpen in huishouden 10.00 fruit + water. 10.15 naar buiten. Wandelen of boodschappen doen. Eventueel erna nog spelen. 11.30 2 boterhammen en water (soms nog crackertje of ontbijtkoek erbij) 12.00 slapen tot ongeveer 14.30 uur.soms wat langer of korter 15.00 snackje (fruit, rijstwafel oid) + water 15.15 spelen, knutselen of naar buiten. 17.00 stukjes komkommer, paprika Spelen of helpen koken. Om 17.30 uur mag ze sesamstraat kijken 18.00 flink bord avondeten + yoghurt 19.00 flesje warme halvolle melk voor het slapen Hierna gaat ze slapen tot ongeveer 7.00 uur. Aks bedritueel hebben we het volgende: Flesje melk maken Papa knuffelen als hij thuis is Naar boven, verschonen, wassen, pyama + slaapzak aan flesje melk drinken op commode Tanden poetsen in bed met "knuffie" en speentje Verhaaltje lezen en lekker slapen Nachtlampje aan een weltrusten maar!
Mijn zoon heeft ook periodes gehad waarin we soms gillend gek werden. Hij heeft hij trouwens nooit in de nacht een fles gehad, alleen de eerste weken dus hier zijn we later ook niet mee begonnen om hem in slaap te krijgen. Wat hier werkte: - dikke slaapzak en deken. Hij houdt van warmte en het knusse van een deken. Hij is ook super beweeglijk maar dat lukt ook best met een slaapzak. Tijdje ook dunnere slaapzak gehad omdat het niet heel koud was maar dan sliep hij slecht. Dus we zorgen nu maar dat hij er echt warm bij ligt. - projector met muziek. Als hij wakker werd en ging huilen dan ging de muziek en projector aan nietvanders werd hij rustig en viel hij van in slaap. We hoefden dan niet naar hem toe. - en een tijd laten huilen en gillen tot hij vanzelf in slaap viel. Dir duurde soms wel een uur en soms 5 min. Maar kijken en troosten werkte averechts helaas. - en bij periodes zonder hysterisch gehuil maar wel wakker; speen terug en toedekken en weer gaan. Wel soms 5x eruit maar ging op automatische piloot. En dan vond ik niet zo slopend. Hier waren t echt steeds periodes. En daarna ging het weer super goed. Soms kan je er gewoon weinig aan veranderen en moet je er doorheen.
Ik lees er misschien overheen, maar hoe lang vertoont je kindje dit gedrag al? Is het ontstaan rond zijn 1e verjaardag? Het kan een fase zijn, omdat zijn hersens op dit moment zo'n sterke ontwikkeling doormaken. Doodvermoeiend en heel frustrerend, maar het gaat weer over. Als hij wakker wordt, huilt hij dan meteen hard? Als hij dat niet doet, zou ik hem gewoon even laten. Misschien gaat hij wel weer liggen. Probeer te investeren in volhouden in plaats van oplossingen te zoeken. Daarin heb je al zoooveel geprobeerd, lees ik. Dat is alleen maar vermoeiender. Vergeet dat je verkeerde gewoontes aanleert. Je hebt al gemerkt dat de behoefte om hem in slaap 'schudden' vanzelf verdween. Je schrijft dat bij jullie in bed niet werkt, maar misschien werkt het als je hem in zijn bedje bij jullie op de kamer zet? Of als je zelf op een matras bij hem in zijn kamertje gaat liggen? En waarom niet nog een flesje maken als hij daar behoefte aan heeft? Ik stelde niet lang geleden dezelfde vraag, omdat mijn zoon ineens weer aan 2! nachtvoedingen zat. Ik dacht echt: "Ik moet dit veranderen, ik doe iets fout, straks drinkt hij de komende 2 jaar nog steeds nachtvoedingen". Ik ben het gewoon blijven doen. En zo snel mogelijk ook, dan konden we weer snel verder slapen. Ook hij at overdag enorm veel, meer dan ik. En vanochtend vroeg hij 'pas' om 05:30 een flesje. Wat ik wel gedaan heb om het voor mijzelf draaglijker te maken is de fles 's avonds al klaarzetten op mijn nachtkastje en hem gewoon koud geven. Geen gedoe meer met magnetron/thermosflessen. Wel geven we dus geen poedermelk omdat hij geen koemelk verdraagt. Ik kan dus eigenlijk alleen maar zeggen dat het herkenbaar is, niet raar is dat hij in deze fase zit en alles zo overhoop gooit. En dat ik het herken als je schrijft dat je het niet snapt als je alles op een dag hetzelfde doet, hij de ene nacht en dag wel normaal slaapt en de andere totaal niet. 1 ding nog: HET GAAT WEER OVER! En: je doet het goed! Vertrouw op jezelf. Lastig, weet ik.
In je schema valt mij ook op dat hij niet echt een lunch eet. Ik zou kiezen voor 8:30 ontbijt, 10:00 fruit en 12:00 brood en fles. Ik herken je probleem heel erg. Ik heb een erg gevoelig zoontje (hoogsensitief?) en ik krijg dit gevoel ook bij jouw verhaal, klopt dat? Mijn zoontje sliep voor het eerst door toen hij 14 maanden was. Sinds die tijd ging het steeds wat beter en hoe meer hij kon, en hoe meer hij kon vertellen, hoe beter hij zich voelde en hoe makkelijker het allemaal ging. Er is dus wel hoop maar als je erin zit, lijkt het uitzichtloos dat weet ik. Ik ben ook bij een osteopaat geweest en dit hielp een klein beetje, dat zou ik je ook nog adviseren, maar verwacht geen wonderen!
Pffff, wat zwaar voor jullie zeg! Snap heel goed dat je hier gek van wordt. Er zijn al veel goede tips gegeven, maar het is natuurlijk moeilijk om te zeggen waar het echt aan ligt... Ik noem toch nog maar een paar zaken onder mom van je weet maar nooit. Ga je overdag lekker veel met hem naar buiten? Mijn dochter slaapt altijd beter als ze lekker buiten is geweest. Het zal wel niet werken, maar heb je wel een een ander bedje geprobeerd, al was het maar on zn gevoel te doorbreken. Wellicht heb je ook een campingbedje ofzo? Of het eigen bedje op een andere plek in zn kamertje zetten. Eet hij veel suikers of langzame koolhydraten (witbrood, pasta, rijst).Zo ja, misschien kijken of het beter wort als je dit iets vermindert? Verder helaas niet echt tips . Wil je alleen sterkte wensrn. Hopelijk is het maar een korte fase!
En als je geen pap geeft maar gewoon een fles melk in de avond? Pap ligt bij enorm veel kinderen heel zwaar op de maag.
Mijn zoontje sliep ik slecht. Ik ben er 's nachts eens naar gaan liggen. Ik merkte dat hij laat had van slaapapneu. Hij werd zeker 6x per nacht wakker, overstuur. Ik ben naar de huisarts gegaan en die concludeerde Dat zijn neusamandelen eruit moesten. Een week na de operatie sliep hij door, het heeft hier enorm geholpen.
Sorry sommige dingen in je schema vind ik niet echt logisch. Ik zie weinig drinken terugkomen hoewel ik mij niet kan voorstellen dat hij om 11.00, 13.00, 14.00, 16.00 echt niets te drinken krijgt. Waarom niet gewoon ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner, melk? Pap kan zwaar vallen 's avonds.