Buikband, wanneer begon jij en waarom?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snowy82, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Buikband, wanneer begon jij en waarom?

Je ziet zoveel websites met allerlei zwangerschaps dingen en kleren, maar er staat nooit bij wanneer je deze dingen moet kopen en waarom.
    Dus wanneer zijn jullie begonnen met een maagband en wat was jullie rede?
    Alvast bedankt!

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik draag bijna nooit zo'n buikband omdat ik ze onhandig vind. Heel soms doe ik er wel een aan als ik een normaal tshirt draag en die is te kort. Dan gebruik ik 'm om het stuk buik onder mn shirt te bedekken. Maar voor mij voelt het heel raar om een buikband te dragen, is echt niets voor mij hoe leuk ze er ook uit zien! Die gekleurde buikbanden in de kledingwinkel geven namelijk ook geen steun ofzo, die zijn puur voor de sier.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik vind ze leuk als je echt een mooie buik heb of onder je kleding als het te kort word. Maar ik vind die teksten niet zo mooi.. ik zie liever mooie positie kleding.

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Bedoel je een show buikband of een echte bellyband?
    Ikzelf draag een buikband met tekst voor de lol vanaf dat je een buikje hebt.
    Maar een echte bellyband is om je buik te ondersteunen voor als je bijv bandenpijn hebt.
    Die heb ik gekocht maar vind hem helaas niet lekker zitten dus draag hem niet;)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik droeg de buikband voor de sier. En dan staat het gewoon pas als je een beetje een buik hebt. Over de kleding om te 'pronken' met de buik. Of eronder als een shirtje te kort was.

6. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik vind daar niks aan. Heb er ook zelf geen gebruikt.

7. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb geen buikband. Ik heb wel positiekleding. De broeken van Noppies met zo'n buikband eraan zitten heerlijk en draag ik vanaf 15 weken. Niet omdat het nodig was maar omdat het zo heeeeeerlijk zit!

Ik ben niet van de buikbanden met 'ons wondertje' e.d.
    En verder heb ik niet zo'n behoefte aan zo'n buikband.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, ze zijn echt puur voor de sier. Je vindt ze leuk of juist niet. In ieder geval om boven de kleding te dragen. Onder de kleding is het misschien wat minder smaak-afhankelijk. (Als je dus gewone shirts wil blijven dragen.) Maar dat kun je ook oplossen door een paar positie-hemdjes te kopen.

9. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Positiekleding is moeilijk hier in Zweden, winkels zoals H&M hebben alleen kleine maten :s Ik was al neer gegaan naar maat 42, maar als ik voor positiekleding moet gaan past maat 46 niet eens en grotere maten verkopen ze hier bijna niet, al helemaal niet voor positiekleding :s Dus die sierbanden zijn eigenlijk best een goede oplossingen, gewone heupbroek, sierbuikband over je buik en dan geen enkel t-shirt die te klein is meer :) Handige tip eigenlijk.

Was geintresseerd in de banden voor sier en voor steun. Ik merkte vandaag toen ik een stukje rende dat ik dan al mijn buik moet vasthouden omdat het anders onprettig aanvoelt :s Maar weet niet of het al te vroeg is om met een steunband te beginnen.

10. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Niets is te vroeg en alles is goed.

De ene heeft het nodig met 4 weken en de andere met 40 weken. Doe waar jij je prettig bij voelt en niets is fout of gek.

Gewoon doen!

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een steun band is niet echt goed om elke dag te dragen omdat je spieren er dan lui van worden. Ik droeg hem bijvoorbeeld op mn werk wel, maar als ik thuis was of een dag vrij en rustig, dan adviseerde mn fysio om hem toch niet te dragen.

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0

Daar doe ik het ook voor. Ik gebruik ze als tshirt verlenger. Geven geen steun, is puur voor de sier. Ik heb een zwarte en rode.

Doe die onder mijn shirts aan, en trek de buikband over mijn kont heen.

Deel Deze Pagina