Veel sneller zwanger na de miskraam dan voor ? En hoe termijnbepaling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Watchthethrone, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Hoi dames !

Het zit zo bij ons ...
    September 2010 zijn we gestopt met de pil om zwanger te raken van ons 1e kindje .. We dachten dit zou wel niet zo lang duren !! Zijn beiden nog vrij jong ! 23 & 29!!

Dit bleek langer te duren dan verwacht ! Maar eindelijk na ongeveer 1 jaar en 3 maanden hadden we begin december een positieve test !
    Een clearblue 1-2! Deze rekenen vanaf bevruchting toch ?

Dag erna begon ik te vloeien ! Dus wss werd dit een VMK. Ben naar de gyn geweest en die hebben mij cytotec gegeven om de miskraam op te wekken .. Heb toen 10 dagen een bloedig gehad met in het begin stolsels.. 3 Januari had ik een negatieve zwangerschaps test en op echo was niets te zien.

Ik werd niet ongesteld na de miskraam en deed 26 januari een test !! En wat bleek? ZWANGER 1-2 !! Haha .. Heb toen 2 echo's gehad 1 met 10
    Wkn en een met 13 weken. Ook inmiddels de 20 weken echo gehad die goed was !

Nu vroeg ik me af zijn er meerdere dames die direct na de
    Miskraam zwanger waren ? Terwijl ze ervoor er lang over deden ! En klopte bij jullie de termijnecho .. Soms maak ik me nog zorgen ben ik bang dat ik nog zwanger ben van de 1e zwangerschap .. Maar ja dat is wel een verschil van 4 à 5 weken.. Dat was toch wel opgevallen!?

Vind gewoon erg bizar dat we er eerst ruim 1 jaar over doen en nu gewoon zonder menstruatie zwanger zijn!

Hoor graag jullie verhalen !!

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik heb het ook gehad hoor, nu zwanger na miskraam, en vorige keer met 1 ronde ertussen. Ik heb ooit gelezen/gehoord dat je na een bevalling/miskraam erg vruchtbaar bent omdat je een bepaald hormoon meedraagt (en nee ik bedoel geen hcg)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je mag er van uit gaan dat dit van je tweede zwangerschap is. Na je miskraam heb je én een negatieve zwangerschapstest gehad én een echo die aangaf dat je "schoon" was. (en dat is hier op het forum ook al vaker aangegeven, dat je echt nu voor de tweede keer zwanger bent en je gewoon uit moet gaan van je termijn echo ;) )

Ja het kan dat je sneller zwanger bent na een miskraam of na een zwangerschap waarbij het lang duurde om uiteindelijk zwanger te worden. Gelukkig maar toch :D

4. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    HAHAHAHA sorry !

Maar ben beetje onzeker geworden door alles ..
    Vind het idee gewoon zo raar..

Eerst ruim een jaar zonder resultaat en nu in 1x :p

Sorry dat ik m'n vraag nogmaals stelde haha
    Bedankt voor jullie reactie

5. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    @bonkie

Had jij er ook geen menstruatie tussendoor ?!
    En Hoelang heb je erover gedaan tot je de 1e keer zwanger werd ?

En klopt de termijn echo bij jouw ?

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik ben destijds ook direct na mijn miskraam weer zwanger geraakt (zat exact 4 weken tussen). Alhoewel ik voor de miskraam ook "altijd" direct zwanger was. Dus het feit dat je wellicht vruchtbaarder bent na een miskraam heb ik geen ervaring mee.

Wel met de termijnberekening. Tijdens de termijnecho werd mijn zwangerschap op 8 weken gesteld. Twee weken later (ik kreeg elke twee weken echo's) keurig 10 weken. Uiteindelijk bij een reguliere echo met ongeveer 14 weken kwam de gyn tot de conclusie dat ik (veel) verder was. Volgens hem minstens 2 weken. Uiteindelijk heeft hij mij dus ook een week vooruitgezet voor wat betreft de uitgerekende datum.

Ik ben met 42 weken ingeleid, omdat de bevalling dus niet uit zichzelf op gang kwam. Toen ons zoontje eenmaal was geboren bleek hij nog zeker geen 42 weken te zijn, ze twijfelde er zelfs over of hij al wel 40 weken was. Hij zat nog helemaal onder de huidsmeer. Hij had verder wel een mooie termijn, maar overtijd was ik zeker niet.

Dus wat dat betreft kunnen ze er nog wel eens naast zitten wat betreft termijnbepaling.

7. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Hoe kun je 2 weken verder zijn geweest als je direct na de miskraam zwanger bent geraakt dan ?!

Dat is toch onmogelijk dan?!?

Apart zeg .. Maar als ik verder was geweest hadden ze dat op de 20 wkn echo toch wel gezien ?

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Het is ook onmogelijk, maar die gyn was er op dat moment van overtuigd. En het bleek ook wel toen ik bevallen was dat ie er toch echt naast heeft gezeten. Gewoon een verkeerde meting gedaan.

Maar idd, bij de 20 weken echo hadden ze dat echt wel gezien.

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Bij mijn dochter was het in de eerste echte ronde raak.
    En ik heb tussendoor ook geen menstruatie gehad.

Termijn echo moet ik nog krijgen, maar mijn baarmoeder was na de miskraam leeg en schoon, en testen negatief dus er zat echt niets meer.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Laat het nou gewoon rusten joh! Je bent echt niet langer zwanger dan de echo's aangegeven hebben, dat KAN echt NIET!
    Ga tegen jezelf roepen dat je een ongelovelijke zwangere doos bent en dat die twijfels veroorzaakt worden doordat je hersens ook liggen te (ver)weken in de HCG enzo.... ;)
    En dan nu: hup, genieten! ;)

Hier trouwens ook direct na miskraam 3 weer zwanger, zonder menstruatie ertussen, (bij Thirza in ronde 3, zwangerschap daarna in ronde 3, zwangerschap daarna in ronde 6 en zwangerschap 4 en 5 dus beiden zomaar ineens raak in ronde 1).
    Is echt echt echt de normaalste zaak van de wereld!

11. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik heb het ook gehad. Eerst duurde het (door stress na overlijden van ons zoontje) wel 4 maanden voordat ik zwanger was. Helaas een miskraam, maar meteen daarna was ik weer zwanger... zonder eerst nog ongesteld te worden. Dat komt schijnbaar omdat je lichaam schijnbaar nog precies weet wat het moet doen. Ik hoor van veel meiden dat ze na een miskraam heel snel weer zwanger waren Het kan dus gewoon.

Bij mij klopte de termijn met de groei en de dag van klussen & eisprong.

Maak je er maar niet druk om!
    Ze kunnen aan de hoogte van de baarmoeder en de grootte van je kindje precies zien hoever je bent!

12. Watchthethrone

18 jun 2012
    40
    0
    0
    Huggy

Bedankt voor je reactie ! Wanneer ben jij uitgerekend ? En wanneer was je eisprong ?

Hoop zo erg dat het wel allemaal is afgestoten de 1e x... Maar rekenen ze met termijnecho vanaf de bevruchting ?

Liefs

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de echo's zitten de kadoweken er bij in berekend.

14. zwendel

zwendel Niet meer actief

hier na ruin een half jaar was ik voor de 1e keer zwanger, mk met 7 weken en gelijk weer zwanger zonder menstruatie tussendoor. ze berekenen dan vanaf de 1e dag van de mk en bij mij klopte die termijn precies ....

15. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

Hier in
    augustus 2011 na 8 maanden zwanger met 4.2 een MK
    oktober 2011 zwanger 2 maanden na de MK , een mk met 9.4 uiteindelijk met 12 weken een curretage dus december 2011
    februari 2012 weer zwanger... en nu 21 weken en 1 dag ;)

Deel Deze Pagina