welke hoeslaken op Aerosleep?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cyntje78, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi allemaal!

Vandaag een Aerosleep gekocht voor op een normaal matrasje. Nu keken we meteen naar de hoeslakentjes...

De verkoopster (prenatal) zei dat als je geen aerosleep hoeslaken neemt, je het beste een molton hoeslaken kunt kopen omdat deze beter ademen als een katoen of jersey hoslaken.

Wat hebben jullie op de Aerosleep liggen?

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij hebben hoeslakens van Aerosleep. Die hebben ook een gaatjes structuur. Zonder deze hoeslakens gaat (een deel van) de functie van de aerosleep verloren. Dus even in de buidel tasten en dan heb je de komende drie jaar er veel plezier van. Zijn ook echt van goede kwaliteit.

3. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    hier ook de aerosleep lakens. heb er 3 en red het daar prima mee. Ze blijven ook erg mooi met het wassen en denk inderdaad dat de aerosleep zonde die lakens niet veel nut heeft.

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    bij ons werd aangeraden een katoenen of badstoffen hoeslakentje te gebruiken omdat dit goed ademt. Een hoeslaken van aerosleep is echt niet nodig.

5. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hier ben ik het totaal mee eens ;)

spinnekop

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook de hoeslakens van Aerosleep. Als ik dan toch al een hoop geld uitgeef aan zo'n ding, dan maar gelijk alles. ;)

Ik zit alleen nog te twijfelen of ik nu ook nog een Aerosleep en bijbehorend spul zal kopen voor de wandelwagen, aangezien we de kleine eerst in de wandelwagen willen laten slapen 's nachts. (Geen idee hoe lang... ik dacht aan minimaal een maand, manlief maximaal een week.)
    Ik verwacht dat de baby ook na die tijd nog wel geregeld in de bak zal slapen, bijvoorbeeld als we op visite zijn.

7. Tese

Tese Niet meer actief

Helemaal mee eens!!

8. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Die Aerosleep + bijpassende peperdure lakentjes zijn goed voor de verkoop. En dat is alles wat ervan gezegd kan worden.
    Niets ademt beter dan katoen. Over het rebreathing effect van de Aerosleep zelf is bij baby's nooit enig onderzoek gedaan en daar kan dus ook niets zinnigs over gezegd worden. Maar ze verkopen goed want niemand laat zich zoveel onzin aanpraten als een kersverse moeder.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hmmmm oke... uh... nou ja...:D

Ik ben dus zo'n kersverse moeder die zich niet zomaar alles aan laat praten. Máár wil ook wel het beste voor onze kleine uk. Ik ben denk ik meer zo'n kudde dier ;)

Maar goed... nu twijfel ik dus nog steeds :D Máár we hebben de tijd dus kijk, lees en luister gewoon nog eens lekker in het rond.

Iig alvast bedankt voor jullie antwoorden!

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hmm ik heb ook de aerosleep met bijpassende hoeslakentjes, twee stuks. maar vuil gaat daar gewoon door heen toch lijkt me?
    hoe vakat odne jullie de aerosleep zelf in de was?

11. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Heb toch ook maar voor de Aerosleep hoeslakentjes gekozen, inderdaad: je geeft toch al een hoop geld uit... Ik begreep trouwens dat ik daar wel een hydrofiele luier overheen mag leggen, klopt dat?
    Ik heb de Aerosleep alleen voor in het ledikantje. In de wieg niet. Maar ik heb ook twee kleine 'matjes' van Aerosleep gekocht (hmmm, ik laat me toch wel veel aanpraten) misschien dat ik die wel onder het hoeslakentje van de wieg leg bij het hoofdje...

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    nee, een hydrofiele luier eroverheen, mag dan weer niet.
    het gaat erom dat kindje direct op de gaatjes ligt..

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Alleen houdt katoen geen vocht en huismijt tegen. Andere producten die wel vocht en huismijt tegenhouden, ademen weer niet. Vandaar dat een heleboel van die goedgelovige (?) moeders toch kiezen voor Aerosleep.

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    dat het kindje direct op de gaatjes moet liggen van de aerosleep klopt niet want dan zal hij dus alleen werken in combi met die hoeslakentjes van aerosleep. maar ze raden zelf aan dat je het gewoon in combinatie met een katoenen hoeslaken kan gebruiken.katoen ademt voldoende en door die gaatjes stikken ze dus niet.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Hier werd het afgeraden. Ik zal dan ook wel zo goedgelovig zijn, maar waarom zou je wel een aerosleep kopen en vervolgens niet de bijpassende hoeslakens? Ik zie daar het nut niet van in.
    In de winkel werd trouwens gedemonstreerd dat de functie van de aero wel deels verloren ging met andere hoeslakens. Er ging wel wat lucht doorheen, maar een stuk minder met gewone hoeslakens.

16. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Hydrofiel ademt perfect dus dat 'verstopt' die gaatjes niet. Dat is ook weer verkooponzin.

Katoen absorbeert vocht, het houdt het inderdaad niet tegen. Dat zou ook niet wenselijk zijn in bed. Dat doet de aerosleep wel? Zeker weten? Dus een kind ligt te zwemmen in z'n eigen vocht?! Dat lijkt mij nou weer stug, dat zo'n produkt op de markt gebracht zou worden terwijl alle andere matrassen en beddegoed erop gericht is om vocht af te drijven (want je verliest erg veel vocht in je slaap door zweet en uitademing, nog los van luierongelukjes)

Katoen kun je koken en zo dood je huisstofmijt.
    Voor de geboorte weet je helemaal niet of je kind allergisch zal zijn voor huisstofmijt. Bij voorbaat al een steriele omgeving creeeren, veroorzaakt juist astma. Dus als dat de reden is om tijdens de zwangerschap al een aerosleep te kopen, ben je verkeerd bezig. Maar ik denk dat de meeste jonge moeders zich er eentje aan laten praten vanwege de angst voor wiegendood.

De functie is niet bewezen dus welke hoeveelheid lucht een lakentje door moet geven, is ook niet aantoonbaar.
    Aantoonbaar is wel (als de demonstratie eerlijk was!) welk lakentje de meeste lucht doorlaat, maar die kennis is zonder enige waarde zonder de wetenschap hoeveel doorlaat van lucht er nódig is.
    Katoen verstikt al niet. Dat er een materiaal is dat nóg meer lucht doorlaat dan katoen, is dus niet relevant.

Wie het beste wil, moet zelf op onderzoek uitgaan, en niet afgaan op wat verkopers vertellen.
    Verkopers zijn alleen maar verkopers, erop uit om je zoveel mogelijk te verkopen en zo veel mogelijk geld aan jou te verdienen, desnoods uit hun nek kletsend en liegend. De meeste verkopers weten bedroevend weinig over de produkten die ze verkopen, en al helemaal niets over (wellicht betere) alternatieven die ook bestaan.

Zomaar een voorbeeld...
    Molton IS katoen en kan dus nooit beter ademen dan katoen. Het ademt even goed want het is hetzelfde.

Onafhankelijke informatie over de Aerosleep is wel te vinden, bijvoorbeeld op
    AeroSleep - Producten veilig/onveilig deel2

En dan zeg ik nog maar niks over vooruit gerichte autostoeltjes vanaf 9 kg / 9 maanden en "het beste willen voor je kind"...

17. Trees

Trees Niet meer actief

De functie is inderdaad niet bewezen, maar als je zo redeneert waarom zou je dan uberhaupt een aerosleep aanschaffen? Je schaft een aerosleep om een bepaalde reden (in dat geval ga je er vanuit dat de aerosleep doet wat deze beloofd te doen) en daar wil je dan ook maximaal van profiteren. Mijn inziens is dat met de aerosleephoeslaken, omdat deze meer lucht door laat dan een hoeslaken van ander materiaal.

Hoezo is het volgens jou niet relevant dat er materiaal bestaat dat nog meer lucht doorlaat? Aangezien er zover ik weet geen onafhankelijk onderzoek bestaat waarin wordt aangetoond wat de minimale hoeveelheid lucht zou moeten zijn om de werking van de aerosleep optimaal te laten zijn. De opmerking dat katoen voldoende moet zijn, is daarmee net zo subjectief als dat je perse een aerosleephoeslaken moet gebruiken.

Uiteindelijk blijft daarmee de keuze een gevoelskwestie en mijn keuze is gebaseerd op het feit dat ik geld betaal voor een bepaald product en daar het maximale uit wil halen. Ik zie persoonlijk niet het nut ervan om andere hoeslakens te kopen, behalve dan om een paar euro's uit te sparen. Als je echt geld wil besparen koop dan uberhaupt geen aerosleep, want de functie ervan is immers niet bewezen ;).

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Keiko: Je roept dat mensen zich eerst ergens in moeten verdiepen en zich niet zomaar wat moeten laten aanpraten. Vervolgens concludeer je wel (zonder blijkbaar enig onderzoek gedaan te hebben) dat kindjes "in hun eigen vocht zwemmen" op een Aerosleep.
    De aerosleep bestaat uit verschillende lagen. De bovenste laag voert vocht af, bij het kindje vandaan. Daaronder zit een laag die vocht opneemt. De onderste laag voorkomt dat vocht uit de absorbtielaag kan doordringen in het matras.

Verder vind ik het merkwaardig om een parallel te leggen tussen Aerosleep en een 'steriele omgeving' die allergie of astma zou doen ontstaan. In de eerste plaats omdat een bed met Aerosleep nog niet onmiddelijk steriel te noemen is. (Dat wordt het pas als je ook de lakentjes dagelijks zou vervangen, elke dag stofzuigen / dweilen, geen kussen enz.) Verder zijn er nog andere oorzaken van allergie, zoals erfelijkheid. Aangezien mijn man en ik beiden huismijtallergie + hooikoorts hebben, is de kans dat ons kind ook een allergie heeft vrij groot. Gelukkig geen 100%, dus we zouden ook af kunnen wachten of ons kind allergisch is. Alleen is een dergelijke allergie bij een baby lastig aan te tonen. Daarom wil ik in ieder geval bij de slaapomgeving dat de grootste bron van allergenen (matras) wordt afgeschermd. In de rest van het huis + bij de opvang komt ons kind heus genoeg in aanraking met stof om het afweersysteem te prikkelen.

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @keiko: snap je anti-aerohouding niet helemaal..

@tupp&trees: helemaal met jullie eens!

20. misa

misa Niet meer actief

Hier iemand die niet zo in aerosleep gelooft. Prima voor iedereen die er wel voor kiest hoor! :)
    Maar ik zou zeggen: katoen ademt prima, dus koop dat. Maar goed, kijk waar jij je goed bij voelt!

Deel Deze Pagina