Hoeveel kleding voor zoontje ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wij komen ermee uit. Ik vind het niet erg dat ze steeds in dezelfde broek lopen, maar daarin is iedereen vrij. Had voorheen ook meer, gerust 12 broeken. Maar toen alles nauwelijks gedragen. Nu als iets kapot is of echt vaal (wat nauwelijks voorkomt), gooi ik het weg en haal nieuwe. Ik verkoop niks meer door op marktplaats of facebook, dus voor die centen hoef ik ook niet extra te hebben.

2. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier ben ik maar wat blij met de 3 winterjassen van onze dochter, zij is zoveel kouwelijker dan onze zoon, en toen zij vorige week eerst in de blubber viel met haar ene jas vervolgens de volgende onder deed spugen was ik erg blij dat ik het niet hoefde te doen met een niet passende zomerjas met een vestje eronder, nu is 3 misschien wel wat veel maar 2 jassen heb ik altijd wel.

Wat ik doe met de jassen is ik koop er 1 die gewoon past miscshien iets ruim is, vervolgens koop ik dan in datzelfde seizoen in de uitverkoop en nieuwe erbij een maatje groter, als het dan winter wordt heeft die een goed passende jas en een paar weken er achteraan een 2e jas alvast wat ruimer maar voor de afwisseling,

3. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

hier onze zoon 6 jaar heeft :

2 blouses
    12 longsleeves
    4 basic shirts korte en lange mouw
    5 truien en vesten
    6 spijker broeken
    4 nette broeken
    2 winterjassen
    2 joggingbroeken

Onze dochter bijna 2 jaar heeft veel te veel ;)

5 broeken
    13 leggings
    8 jurkjes
    4 vesten
    9 longsleeves
    3 truien
    5 rokjes
    2 bolero's
    3 winterjassen
    9 maillots

Nu moet ik er wel bij vertellen dat onze dochter een probleem heeft met dr darmen dus een hele tijd 3-4 keer per dag verschoond moest worden. daarnaast is ze erg tenger en zoals de leggings is vanaf maat 74 tot en met maat 92 wat er nog in de kast ligt

Nu vind ik het erg prettig dat ik niet elke dag de was hoef te doen, zoals komende week wordt ik geopereerd en moet even in het ziekenhuis blijven dan ligt er genoeg in de kast en hoef ik mij daar niet druk om te maken (ik ben een zeikerd met de was wordt echt "gek"als er iemand anders aan zit)

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heeeeeel veel, maar heb erg veel gehad van vriendin en collega.
    Denk wel 10 broeken, 10 shirts, 15 longsleeves, 4 truitjes, 5 blouses, zulk soort aantallen.
    Begrijp ik nu goed dat je veel vooruit wil kopen?
    Zou t zelf niet doen hoor, maten/merken/soort kleding verschilt soms zo.
    Denk dat mn zoon 98cm is en 15kg, hij draagt een winterjas maat 86, soms een broek 104 en kreeg pas een truitje 110 wat ook past (oke, wat lang)

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik had altijd te veel naar mijn idee.

Nu haal ik een jurkje of 2-3( ze draagt ze bijna nooit), een stuk of 7-8 broeken. En een stuk of 10 longsleeves, 5 truien, 3 vesten en 3 bloesjes. En nog is het eigenlijk teveel. Ze trekt vaak hetzelfde uit de kast. En aangezien er dagelijks gewassen wordt zie ik niet in waarom er nog meer zou moeten zijn. Ik heb zelf ook geen kasten vol. Ze hebben per seizoen meer dan ik in de kast heb, haha.

Deel Deze Pagina