Zoontje komt elke keer uit bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anice, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anice

Anice Niet meer actief

Sinds een week of drie slaapt ons zoontje van net 2 jaar in een groot bed. Het probleem is nu dat hij de vrijheid heeft om er zelf uit te komen wat hij dus ook doet. Als we hem naar bed brengen dan blijft 1 van ons boven tot hij slaapt aangezien hij wel meer dan 10x uit zijn bed komt en dan bij de deur gaat staan. We brengen hem dan weer terug in zijn bedje, aai over zijn bol en gaan weer weg maar soms nog geen 5 seconden later staat hij alweer bij de deur. Ik vraag me nu af of we het wel goed aanpakken om hem elke keer rustig terug te leggen in zijn bed ook al is dit 20x of moeten we hem gewoon maar laten staan totdat hij zelf weer terug gaat naar zijn bed? Bij de oudste nooit een probleem hiermee gehad.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Blijft hij alleen bij de deur staan? Misschien toch maar eens probere of hij niet zelf terug naar bed gaat. Als hij over de hele verdieping gaat 'rondspoken' of als hij gaat spele, zou ik er we voor zorgen dat je bijvoorbeeld het speelgoed 's nachts van zijn kamertje haalt en zorgt dat hij niet van zijn kamer af kan.

3. Anice

Anice Niet meer actief

Ja, hij blijft in eerste instantie gewoon bij de deur staan. Ik heb al eens geprobeerd om niet meteen naar hem toe te gaan maar dan komt hij dus elke keer wat verder zijn kamer uit. Hij vindt het dus niet erg om naar bed te gaan. Als we hem weer instoppen maakt hij er ook helemaal geen probleem van en doet gewoon zijn oogjes dicht. Dat vind ik ook het vreemde ervan. Uiteindelijk vanavond na 26 x (in 1 uur en 10 minuten) terug te hebben gebracht is hij in slaap gevallen.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje slaapt al in een groot bed sinds hij 15 maand is, maar ook hij kroop en kruipt nog steeds zelf uit bed,

hij gaat dan bij de deur staan, spelen met zijn knuffels, en kruipt na een uur... of zelf weer in bed.... of hij is op de grond in slaap gevallen en dan leggen we hem terug in bed,

wij hebben de deurklink omhoog gezet zodat hij niet zelf van de kamer af kan komen.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn beste vriendin heeft haar zoon een paar maand geleden in een peuterbed gedaan, en sindsdien kwam haar zoon er ook steeds uit 's nachts. Zij hebben hem steeds terug gebracht zonder iets te zeggen... maar inm. zijn ze gezwicht en ligt hij bij hun in bed dus 's nachts (heel fout vind ik zelf) en nu krijgen ze hem dus niet meer terug in zijn eigen bed terwijl ze zwanger is van de 2e nu... Dus zij hebben nu echt een heel groot probleem. dus leg hem steeds weer terug in zijn eigen bed zonder wat te zeggen, hou dit vol! want als je hem bij jou in bed doet dan krijg je echt een probleem dus... ik laat mijn eigen zoon nog mooi even in het ledikant dus hij klimt er niet uit e.d. dus hij kan er nog mooi even inblijven ;)

6. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier gaat onze peuter ook zelf uit bed. Ik breng hem naar bed lees een boekje met hem,muziekje aan en doe de lamp uit.

Meestal is hij al uit bed voordat ik beneden ben.
    Onze ervaring is. Hoe vaker je teruggaat hoe langer het duurt voordat hij gaat slapen.

Wij zorgen er nu voor dat hij alleen zijn knuffels op z'n kamertje heeft. Ook is de deurklink omhoog dus hij kan zijn kamer niet uit.Meestal speelt hij nog een half uurtje tot 3 kwartier en dan gaat hij zelf in bed liggen.Ik moet hem dan later op de avond nog wel even instoppen en het licht uitdoen.

Ik maak er geen punt van. Het is zijn eigen ritueel geworden en wij hebben er geen last van.

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier de deurklink ook omhoog, zodat zoontje niet de kamer uit kan. Hij kan ook heel makkelijk uit zijn bed komen, maar er in niet; dan is het bed net te hoog voor hem. Dus wij moesten hem ook elke keer weer terug leggen. Hij ging dan uit bed en deed het licht aan.
    Sinds een paar weken draaien wij elke keer het peertje van de lamp los, zodat hij - als hij uit bed gaat en de lamp aan wil doen - geen licht meer kan maken op zijn kamer. En vooral 's avonds hebben we hem wat langer daar al jammerend in het donker laten ronddwalen..., zodat ie misschien gaat snappen dat het toch niet leuk is, zo in het donker uit bed.
    En ik moet zeggen, de laatste tijd komt hij 's avonds bijna niet meer uit zijn bed. En het is ook niet het eerste wat hij doet als hij wakker wordt. Hij blijft nu veel langer in zijn bed.

Succes!

Deel Deze Pagina