Hoeveel kleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Carino, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Naar aanleiding van al die topics over uitgaven ben ik zelf toch maar eens de financiën ingedoken. Ik vraag me nu af hoeveel kleding jullie kindjes hebben (welke soorten) en wat je er aan uit geeft per maand/kwartaal.

Zelf koop ik graag :D maar ik wil graag wat vergelijkingsmateriaal omdat ik denk toch veel uit te geven.

Graag hoor ik wat meningen van jullie.

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Te veel haha! Maar koop echt geen setjes van 80euro ofzo hoor!
    Vind Hema/Zeeman/Primark erg leuk maar dannog kom ik de k wel uit op 100 euro p/m

Heb na een jaar al 7 grote bakken op zolder staan van wat ze nie meer aan kan *schaam*

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hihi teveel.

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

De kinderbijslag gaat naar haar kleding en ik geef denk ik ongeveer 50 euro in die 3 maanden nog extra uit. Mijn dochter groeit zo hard, gaat nu al naar maat 92, dat ik het zonde vind om heel veel kleding te kopen. Vind het soms best lastig, maar gelukkig krijgen we ook vaak nog wel kleertjes van vrienden.

En kleding haal ik bij hema, zeeman, h&m, primark en marktplaats. Kost me dus ook niet heel erg veel geld :)

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Rijtjes: dan groeit ze zeker hard. Ik was ook zo lang als kind (nu dan ook wel 1.80) maar mijn dochter zit nu net in 74.. Doe iets langer met de maten inderdaad.

Misschien toch een idee om een bedrag te reserveren voor kleding. Koop nu alles wat ik leuk vind, maar als ik de bonnetjes naast elkaar leg, is het echt overdreven.
    Ik koop geen hele dure merken, maar wel veel van de gewone winkels. Veel Hema, Zara, Benetton, H&M, en soms wel iets duurdere dingen maar dan vind ik ze echt leuk :D

Hoeveel broeken, rompers, shirts, jurken etc. hebben jullie per maat?

6. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Pff denk nu in 80 8 broeken 12 jurkjes 10 leggingen 8 vesten 10 rokjes 8 truien 15 shirts 3 jassen 6 stoffen/schoenen en 20 rompers

Ongeveer hoor
    Koop ook alles wat ik leuk vind idd bedrag apart zetten is wel slim ook voor mezelf haha

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Kleding heel veel ,bedrag niet zo heel veel.

Ik koop veel 2de hands...of outlet, of in de uitverkoop...scheelt een hoop.

Mijn meisje heeft een flinke kast vol, ons ventje ook...Nu moet ik wel zeggen ons ventje zit lang in kleding maten dus dat scheelt hij groeit niet zo hard.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Ik koop ook best veel, maar als ik hier sommigen lees dan valt het bij mij reuze mee.
    Eigenlijk alles wat ik koop wordt ook wel echt gebruikt dus wat dat beteft... slechts een enkele keer heb ik een broekje of shirtje wat ik bij nader inzien nauwelijks aantrek..
    Maar ik ben ook wel van de koopjes. Hema, Zeeman, Ter Stal, H&M, C&A. En dan nog het liefst de uitverkoop. 13 euro voor een jurkje of 20 voor een broekje? Eh nee... of het moet écht iets heel moois zijn.
    Heb net een serie zomershirtjes gekocht, had ik zin in. Allemaal rond de 5-8 euro. Eentje van 11 euro bij de Prenatal. En een zomerjasje C&A voor 20 euro. Vind ik leuke prijsjes. En zo kan ik ook nog thuis komen, hihi.
    Laatst ook een shirtje voor 3 euro bij de Zeeman, ach het gaat misschien niet lang mee maar dan kan je ook weer eens wat nieuws kopen!

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat ik hier zo'n 50 euro per maand aan kleding uitgeef. Ik koop meestal alles in 1 keer en krijg wel een hoop, waar ik dan vaak enkel even wat leggings, maillotjes en effen longsleeves bij hoef te halen, naast een paar nieuwe setjes die ik er dan nog bij koop.
    Voor Caitlyn hoef ik bijna niets te kopen: heb alles van Thirza bewaard.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    uhm we hebben te veel,
    maar ik krijg ook heel veel en koop wel eens van die grote pakketjen met kleding via marktplaats enz
    dus geen idee eigenlijk wat ik er aan uitgeef

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Op dit moment voor onze zoon veel, hij heeft een groeispurt en had dus allemaal nieuwe broeken nodig, nu heeft hij 5 nieuwe broeken a 30 euro stuk. Ook moest er nog een nieuwe zomerjas komen (weer 30 euro). Maar hij groeit nu in maat 134 en hoe groter de maten hoe langer ze er in kunnen is mijn ervaring. Waarschijnlijk gaan deze broeken nog mee tot een eindje in de herfst/winter.

Voor onze dochter hoef ik bijna niets aan te schaffen. Mijn vriendin heeft een dochter en daar krijg ik de kleding steeds van. Voor haar haal ik soms een leuk jasje/vestje om er een eigen draai aan te geven.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik aan kleding uit geef. Ik heb een maandbudget voor kleding, cadeautjes, knutselspullen en alle andere 'extra' dingen en als dat op is, dan is het op. Maar hoeveel precies waar naar toe gaat, geen idee. Het verschilt ook een beetje per kind, want voor de oudste koop ik makkelijker wat duurdere dingen dan voor de jongste, vooral omdat de oudste langer in één maat zit, maar ook omdat kinderkleding vaak gewoon duurder is dan babykleding en ook omdat de jongste het misschien ook nog wel aan kan tzt.

Wat ze qua aantallen in de kast hebben liggen/hangen weet ik ook niet precies... De jongste denk ik een setje of 8 en dan nog wat losse rokjes en broekjes. De oudste heeft meer. Niet super veel dus. Ze zitten nu allebei een beetje in de 'overgang' tussen twee maten, maar ik vind het zonde om nog veel bij te kopen zo aan het eind van de winter...dan koop ik liever dingen voor het voorjaar/de zomer en dan voor volgend najaar weer nieuwe dingen.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze heeft hier ook heel veel, maar ze groeien ook zo snel! Vorige maand was 68 nog goed (ligt ook aan het merk), nu zit ze qua rompers al in 74/80. Ik spaar er niet op, maar koop ook heel veel van Hema, H&M, C&A en Zeeman. En we krijgen veel van vrienden die een dochter hebben die precies 1 jaar ouder is. Als zij een periode heeft afgesloten mogen wij weer kleertjes uitzoeken ;)

14. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    de kinderbijslag gebruik ik puur voor kleding van de kleine man.
    Probeer daar gewoon mee uit te komen en dat lukt vrij goed.
    Nu bijvoorbeeld heeft hij weinig kleding nodig gahad. dus de helft van het geld ligt er nog en binnenkort word er weer kinderbijslag gestort. Daar kopen we dan weer de zomerkleding van.

Let ook heel erg op kortingen en koop dan vaak ver vooruit.
    Nu bv ook pyama's bij c&a besteld vast voor de zomer. Hadden nu 20 procent korting op alles.
    Dus dat scheeld al snel weer een paar euro en hij heeft het toch nodig straks.
    Probeer niet te veel te kopen ik probeer altijd een setjes of 8 a 10 van kleding en 4 a 6 pyama's.
    De oma's komen vaak ook nog wel met iets aan zetten.

Ik denk dat het wel verschilt voor een jongen of meisje.
    Persoonlijk denk ik dat je voor een meisje meer geld kwijt zal zijn.

15. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik ga op de biechtstoel

max heeft zeker

30 broeken
    25 longsleeves
    8 blouses
    2 truien
    5 vesten
    3 jassen
    8 paar schoenen

Allemaal in maat 80/86.

Ik heb alleen nog geen zomerkleding gekocht. Dus dat ga ik nog doen

ik ben gek op winkelen en ik koop eigenlijk alles wat ik leuk vind.
    ik heb nu een shopverbod tot wij naar new york gaan. Ik ga in april heerlijk alle zomerkleding voor Max in New York halen

Ik koop elke maand voor 150/200 euro. En ook alle kinderbijslag winkel ik op

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik koop niet zo heel veel. Ze heeft wel redelijk veel kleding sommige dingen draagt ze ook nooit dan. Maar als ik nu de kleding eruit haal die ze niet draagt lijktvhaar kast wel leeg. Moet wel zeggen er zit echt alleen kleren in haar kast en haar kast is echt groot. Daar hebben mijn vriend en ik zelfs genoeg aan haha.
    Ik wil wel graag shoppen maar ik zie nooit echt wat leuks en als ik iets super leuks zie. Is het niet meer in haar maat en soms kan ik niet op de groei kopen want dan draagt ze dat leuke zomersetje bijv nooit. Dat was helaas deze zomer ook zo. Ze groeit niet zo snel :D

17. Delta

Delta Niet meer actief

Hier ook zo! Alleen groeit ze hier wel snel, ik koop echt alleen iets wat ik leuk vind en niet zo duur is, ben fan van h&m, hema, v&d.
    Ik was vaak, ze heeft elke dag schone kleding aan, en een schone pyama :)

18. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hier ook en al was ik een week niet heeft ze nog steeds schone kleding.
    Ik window inet shop wel dagelijks maar om nou 1 of 2 setjes online te kopen nee hoor.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik koop wat de nodig heeft. En hebben niks te veel. Niks te weinig.
    Ze zit gelukkig al een tijd op maat 80.

20. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Mijn dochter heeft niet super veel kleding. Een stuk of 8 lange mouwen, 4 broekjes, een jurkje en een rokje. Een broek hoeft ze van mij alleen schoon aan als'ie vies is. Shirtje krijgt ze wel elke dag een schone. Ik krijg heel veel kleding, waar ik heel blij mee ben. Ik weet niet wat ik per maand kwijt ben. De ene maand koop ik niets en de andere maand heeft ze weer wat nieuws erbij nodig. Veel op marktplaats, wibra en zeeman. Veel is het niet wat ik uitgeef aan kleding.

Deel Deze Pagina