IK koop alles wat ik leuk vind. Maar ik ben daar dan wel weer kritisch in, ik vind niet alles leuk Ik koop voornamelijk bij Hema, Prenatal, H&M en op het internet. Ik ben gek op Noppies en Babymex. Dan kijk ik vooral naar de aanbiedingen. Maar soms als iets gewoon echt TE leuk is, dan koop ik het ook gewoon. SInds mijn zooontje geboren is heb ik behoorlijk wat uitgegeven aan kleding voor hem. MAar ik denk dat ik het wel compenseer, ik koop geen kleding meer voor mezelf haha! MIsschien moet ik dat ook weer eens doen.
Mijn dochter zit nu in maat 74 weegt nu 8210 en is 74 cm lang ik verwacht dat ze tegen juni/juli in maat 80 zit, dus ben nu al wat dingetjes aan het kopen voor in de zomer. Maar goed eerlijk is eerlijk ik mag graag kopen voor mijn meisje. ongeveer 40 euro per maand, koop veel van marktplaats oa noppies,bfc, name it, en bakkeboe koop ik ook veel van.
Heb 1 kledingpakket via marktplaats gekocht (20 euro), daar zit een complete garderobe in voor maat 68 en 74. Ik kan dus wel even vooruit, en als ze daar uit groeit verkoop ik het gewoon weer via marktplaats, en koop ik een andere voor de volgende maat. Intotaal (ze is nu bijna 4 maanden) heb ik alles bij elkaar opgeteld, nu 50 euro uitgegeven aan kleding. Dus hier zo'n 12,50 per maand. Leg wel 40 euro per maand weg naar haar spaarrekening, want ik weet wel dat het ooit duurder gaat worden Nieuwe kleren ga ik nu niet kopen voor haar, bij die 50 euro zit een doopjurkje van 15 euro in, wat rompertjes maat 56 en wat setjes maat 56 voor net na de geboorte. Die 20 euro doe ik nu dus al ruim 2 maanden mee, en hoef de komende maanden ook niks te kopen want alles voor maat 74 heb ik ook al in huis
Trouwens, niet denken dat ik alleen op haar bezuinig... zit al een half jaar zonder werk, en de laatste keer dat ik kleding voor mezelf heb gekocht, of uberhaupt een keer iets extra, was vorig jaar rond deze tijd...
Doe niet zo gek joh Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Alsof je kindje besef heeft van wat ze aanheeft. Je leeft naar je situatie toch? Daarom opende ik dit topic want ik denk dat ik dat niet meer doe en erg veel koop
Nou, ik biecht ook. Ik heb geen idee hoeveel precies, maar ik kan me gewoon niet beheersen met het kopen van kleertjes voor mijn zoontje... Mijn man wordt er al gek van. Ik heb niet heel veel kleding, maar ik koop toch steeds de wat duurdere merken. Momenteel zit mijn zoontje net een weekje in mt 68 en ik heb daar nu 6 setjes in. Twee van lief, drie van mexx en 1 van de hema. En voor mt 74 heb ik een heel leuk setje van Noppies gekocht, maar die kan hij misschien eerdaags ook al aan, omdat ik Noppies klein vind vallen... Vooral omdat ik deze maand voor het eerst mijn nieuwe (parttime) salaris krijg, moet ik maar eens goed kijken hoeveel mijn financiën nog toe laten! (ik koop tegenwoordig ook veeeeeel liever kleding voor mijn mannetje dan voor mezelf.....)
Zelf koop ik nooit iets tweedehands, nooit aan gedacht. Wel spullen zoals een loopfietsje maar geen kleding. Maar vind het zelf een raar idee als iemand anders het al gedragen heeft. Ik heb ook veel kleding in tassen nu, waar ze uit gegroeid is. Bewaar het nu nog, wil graag meer kinderen, dus zou voor een tweede dochter snel klaar zijn
Kleding koop ik vaak op MP, denk voor zo'n 50 euro per maat, dus per half jaar. Kan komen er nog sokken, ondergoed en pyjama's bij. Zo'n 20 euro per maand. Met jas en schoenen erbij, geef ik voor 2 kids denk ik 100 euro per maand uit.
Ik moet bekennen dat ik tot nu toe nog weinig zelf heb gekocht. We hebben heel veel gekregen van de oma's en kraamvisite. Verder 2e hands (voor een euro per stuk) van een collega wat overgekocht en laatst 3 vuilniszakken vol gekregen van een vriendin die ging verhuizen. Ik heb nog tot maat 86 dus ik kan voorlopig nog even voort. Het zijn echt de leukste kleertjes. Ik had het zelf niet beter aan kunnen schaffen. Van merkkleding tot minder dure kleding. Ik vind dat kleine spul superleuk maar ik merk nu ik zoveel heb dat ik makkelijk langs de kinderkleertjesafdeling kan lopen. Ik heb geen behoefte om het te kopen. Ik heb zo heel wat bespaard. Dit ga ik weer compenseren om in ons nieuwe huis een prachtige kamer voor m'n meisje in te richten.
Oudste heeft 20 setjes in de kast jongste 25 setjes Ik moet de zomer kleding nog even gaan uitzoeken ik geef redelijk wat uit maar ik koop veel merk kleding die ik weer door verkoop op marktplaats en daarvoor koop ik weer nieuwe kleding. vaak ben ik qua prijzen net zo veel kwijt als bij de hema bijvoorbeeld door het te verkopen.
Te veel haha.. Hier nu in 80 7 broeken 3 joggingbroekjes 4 vesten 3 truien 3 overhemden 6 longsleeves 2 jassen winter 5 t shirts 2 spencers En dan hangt de andere kast helft al vol met 86, zie zo veel leuke zomerkleertjes Wat ik uitgeef is heel wisselend.. Kan heel blij worden van een leuk overhemd bij de h&m voor 12,- maar ook van een z8 shirt.. Z8 wel in de sale hoor maar dan nog.. Ik schat zo'n 75,- per maand gemiddeld. Dat is wel incl pyama/sokjes/rompers/slofjes
Ze zit nu al een tijdje in maat 86, ik heb vooral kleding van H&M en de Hema. Als we er 20 euro per maand aan uitgeven nu, dan is dat veel. Maar als het straks weer zomer wordt, en ze heeft weer een nieuwe maat nodig etc, dan schaf ik wel een aantal dingen in 1x aan. Gemiddeld zal het sowieso nooit boven de 50 euro per maand liggen (dus inclusief de grotere aanschaf + kleintjes als af en toe een maillotje).
Veel!! Nu liggen / hangen er; 7 rokjes 6 vestjes 3 bolerod 2 blazers 3 setjes 11 jurken 10 longsleeves 7 korte mouw 8 lange broeken 5 shortjes En een poncho Het verschilt wat ik uitgeef. Ene keer 80 euro per week, andere 80 per maand. Ligt eraan of ik wat leuks zie.
Hier ong 100 per maand voor beide kleintjes denk ik dat gemiddeld is. Maar dat is incl schoentjes enzo. Dan nog 50 voor Tycho aan eten en luiers. Dus dat zal straks ook wel zijn voor de 2de! Owja en aan kleding echt veel maar merendeels past nu net dus doet hij nog even mee. Vandaag beetje zomerspul gekocht, voor beide! Schoenen heeft hij wel 3 paar dat is dikkere voor de kou nu en najaar hopelijk en 2 zomer schoenen maat 22!
Hoeveel kleding ? Uuhmm te veek haha koop elke maand wel weer n setje. Maar nu wel vanaf maat 68 . Nu in de kast ongeveer 25 spijkerbroekjes en 15 ander soorten broekjes. 15 jogings broekjes die ik ook ala pyama gebruik voor der. Geen idee hoeveel shirts en ongveer 18 jurkjes.
Jee wat veel allemaal!!! Ik moet me ook wel inhouden hoor maar als ik sommige zo lees hoeft dat helemaal niet. Hier stuk of 6 broeken (zowel maat 56 als 62 want past beiden) en truitjes stuk of 8/9 denk. Vast bedrag p.m. is wel een goede! Of de kinderbijslag standaard daarvoor gebruiken... Want heb nu geen idee wat we uitgeven.. volgens mij niet heel veel maar ja.. als hij weer uit een maat is gegroeid dan moeten er zo weer aardig wat setjes worden gekocht!
Carino: Ondergoed ofzo zal ik nooit tweedehands kopen, maar een broekje of een shirtje gooi je in de wasmachine en het is schoon. Schoner dan veel speelgoed ooit zal worden. Maar ik moet zeggen dat ik ook niet veel tweedehands koop... En bewaren zegt niet altijd wat. Ik heb van de oudste ook alles bewaard, maar de jongste is een heel ander kind waardoor ik sommige dingen niet leuk vind staan en ze heeft een heel ander postuur waardoor sommige dingen haar niet passen en ze lopen qua seizoen niet 'gelijk' waardoor ik met zomerkleding in de winter zit en omgekeerd. Oftewel, ik moet als nog veel nieuwe kleding kopen.
Jeetje, mijn dochter had dan waarschijnlijk meerdere keren per dag omgekleed moeten worden om alles in ieder geval 1x gedragen te kunnen hebben...
Moet wel zeggen dat ik niet echt een shopper ben, ik heb zelf maar 2 broeken die passen bijvoorbeeld Mijn dochter heeft twee rokjes die ze vaak draagt, veel maillots (stuk of 10?), twee jurkjes en iets van 6 truitjes ofzo? Ze had ook broekjes, maar die overleefden het kruipen niet oh en ze heeft 3 pyjama's en twee jassen. Pfrt, 20 euro per maand ga ik niet eens halen.