bijna 18 weken is me dochtertje en al bijna anderhalve week niet echt vrolijk huilt snel bij andere mensen. vast een sprongetje waar ik jullie mening ff om wil vragen is over het volgende mijn dochtertje is eigenlijk iets te vroeg wakker voor de fles bijv smiddags is ze rond 3 uur wakker en vier uur krijgt ze de fles dan is ze alweer moe en valt ze aan de fles in slaap.. vandaag is ze bij 2 flessen in slaap gevallen. dit is haar schema'tje ongeveer half 8 flesje half negen na bed tien uur ongv wakker half twaalf flesje twaalf uur na bed ongv drie uur wakker vier uur flesje en dan gaat ze om vijf uur nog ff na bed toe soms slaapt ze zo vast dat we haar om kwart over zeven ongv wakker maken en soms zoals vanavond is ze om zes uur wakker! en dan krijgt ze om 8 uur haar laatste flesje vanavond heeft me man haar o half acht maar een flesje gedaan want ze was zo moe . wat kan ik eraan veranderen zodat ze goed wakker is en een mooi tempo heeft met drinken.
Ik denk even geduld hebben Die tijden heeft Ziva ook gehad. Dan dronk ze goed en dan sliep ze weer veel. Ik heb haar altijd op verzoek gegeven en niet echt wakker gemaakt voor een fles.
okay maar geven jullie gelijk als ze wakker zijn de fles of wachten jullie eerst ff .. eerder deed ik bij wakker de fles maar toen sliep ze nog klokje rond haha. maar 2 uur wakker is eigenlijk te lang voor haar kan eigenlijk een beetje zelf plannen namelijk want ze is nooit hongerig. ze krijgt dan ook friso extra miss dat het daar aan ligt.
Is ze ook om half 8 wakker of eerder? Anders dan direct geven bij t op staan... en vanaf dan telkens bij t op staan? Jouw meisje slaapt goed overdag! Ik zou me niet te druk maken als je een keer een flesje wat eerder geeft, bijv na 3 a 3,5 uur. De ene x zal t eerder zijn en andere keer misschien weer wat later omdat ze langer slaapt. Dat echte ritme hebben ze vaak nog niet...
Enigste wat ik kan bedenken is gewoon de fles aanbieden als ze net wakker is niet op schema maar gewoon zodra ze wakker is hoppa fles erin, verder weet ik ook niks
Wij houden altijd een half uur voor en een half uur na de flestijd aan. Bijvoorbeeld bij de fles van drie uur, krijgt onze zoon hem tussen half drie en half vier. Meestal krijgt hij wel vrij snel nadat ie wakker wordt z'n flesje. Hij is inmiddels al wat verder dan jouw dochter en is eigenlijk alleen tijdens de laatste fles echt moe. Dan probeer ik hem wel wakker te houden, zodat ie z'n flesje leeg kan drinken.
vaak ongeveer tegen 7 uur wakker dan na beneden en kleed ik haar om en flesje erin dan is het ook wel half 8. okay dan gaan we dat maar is ff doen .. zodra ze het flesje ziet dan wil ze altijd wel drinken en drinkt ook altijd alles op hebben we nooit geen moeite mee gehad.
me dochtertje slaapt opzich nog wel vrij goed klopt maar we bakeren haar ook nog in. ben vanmiddag begonnen met het middagslaapje uit te bakeren en die ging gelukkig goed van half 1 tot half drie en dat is al heel wat