Hoeveel kleding

Discussie in 'De lounge' gestart door twinkle star, 19 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ong 10 spijkerbroeken
    10 korte broeken
    2 joggingbroeken
    Stuk of 20 shirts lange mouw en 10 korte mouw
    4 truien
    15 onderbroeken en hemden
    10 paar sokken
    6 pyamaas
    2 winterjassen
    1 zomerjas
    2 zwembroekjes

Mijn zoon doet soms 2 dagen met een broek. Vind t fijn om er toch een aantal in de kast te hebben en ben gauw geneigd om een leuke aanbieding mee te nemen. Vorige week twee stoere naam it jeans voor 30 euro. Laat ik dan niet liggen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben het met de meeste eens zo'n 15 setjes...vind ik niet overdreven. Als jij het net te veel vind dan zou je 12 kunnen doen??
    voor mijn dochter meestal 2 broeken (1 spijkerskinny en nog 1 andere broek) de rest rokjes en jurkjes, want die heeft ze gewoon het liefste. Voor mijn zoontje 2 spijkerbroekjes en de rest andere broeken...ik vind een hele kast vol met spijkerbroeken ook niet zo leuk.

Maar ik las hier ook 2 rokjes met maillot en 2 broeken en 4 shirtjes en 4 vestjes?? Wat als ze een keer aan het einde van de week een ongelukje krijgen?? En ze hebben dan dus elke week hetzelfde aan, je kunt nooit eens afwisselen??

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn dochter (3) heeft nodig

5a6 lange broeken
    2 joggingbroeken
    2 korte broekjes
    Rokje jurkje een paar
    6 t shirts
    2 truien
    6 shirts lange mouw
    1 goede nieuwe jas
    1 in de tuin speeljas van vorig jaar
    1 paar schoenen
    1 paar goede sandalen
    1 paar regenlaarsjes

Ze heeft wel meer, maar dat is meer omdat ik wat doorgeschoven heb gekregen :D
    Ik was overigens bijna elke dag.

Voor m'n 1 jarige heb ik belachelijk veel meer, maar gebruik de helft niet eens (via marktplaats en veel via via gekregen)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik hen voor E. Best veel.. maar hier word in de lente / zomer meer vies dan in de winter ;) ijsjes etc. En ik vind het frisser om iedere dag schoon aan te doen..

10 Tshirt
    5 hemdjes
    3 shortjes
    8 rokjes
    2 vestjes
    blazer
    20 jurken
    2 spijkerbroeken
    4 katoenen broeken
    zomerjas
    een mand vol leggings
    een mand vol ondergoed
    Ballerina's
    sandalen

best wel veel... en ja, alles word gedragen ;) en er zit veel van vorig jaar bij..

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Ong. 2. En dan kan het 2e setje savonds ook in de was ;) in de zomer nog.meer! Heb veel wit.. ;)

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Per kind 1 paar goeie sandalen, 8 korte broeken, 5 lange broeken, 12 t-shirts, 2 zwembroeken, 2 vestjes met ritssluiting, 1 zomerjas, 1 goeie pet, 10 jurkjes, 5 rokjes en 2 badpakjes.

7. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Kinderen hoeven toch geen modeshow te lopen.

Wij hebben het fiancieel erg ruim maar ook mijn kind heeft 6 broeken en 2 joggingbroeken. Die komen ook nog eens van de markt of uit goedkope winkels. Ik zorg ervoor dat de truien en broeken op verschillende manieren te combineren zijn zodat het niet altijd hetzelfde setje is.

Ik krijg vaak opmerkingen hoe leuk hij eruit ziet dus ergens zal ik wel iets goed doen ;)

Kinderen groeien zo snel dat ik het zonde vind om daar veel geld aan uit te geven.

8. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    pff even denken hoor, afgelopen zomer had ze

3 rompers met lange mouwen
    2 spaghetti bandjes rompers
    stuk of 7 rompers zonder mouwen

4 korte broeken
    4 rokjes
    4leggings
    3 spijkerbroeken
    en 3 jurkjes
    stuk of 8 shirtjes

meer koop ik niet op voorhand, als iets is versleten haal ik wel weer iets nieuws bij (of oma).

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Staat toch nergens dat ze een modeshow moeten lopen?? Ik ben naar een seizoen ook uitgekeken op E. Haar kleding of het past of niet het gaat dan gewoon weg. als ik iedere weekhet zelfde bij haar aan moet doen, blijf ik kopen.. ;)

10. tuc

tuc Niet meer actief

Een modeshow lopen is wat anders dan elke dag van elke week maar weer hetzelfde aan te hebben. En ook 15 setjes hoeven echt niet veel te kosten. Zeeman heeft echt superleuke dingen en h&m en wibra soms ook.

maar sommigen vinden het wel belangrijk dat hun kindjes opvallen in leuke kleertjes is daar wat mis mee??

Heb je voor jezelf ook maar 7 setjes?

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Pff

Ik had voor afgelopen zomer

7 jumpsuits kort
    5 jumpsuits lang
    Stuk of 15 jurkjes
    10 rokjes
    8 korte broeken
    15 shirt korte mouw/geen mouw
    10 legging drie kwart
    5 leggings lang
    6 vesten
    4 bollero
    3 paar sandalen
    1 paar crocs
    1 paar zilveren laarsjes

Deze winter heb ik voor onze middelste alleen al 17 jurkjes in de kast 5 spijkerrokjes 11 broeken stuk of 20 shirts lange mouw 3 vesten 3 joggingbroeken 4 paar laarsjes

Voor onze zoon afgelopen zomer stuk of 20 korte broeken maar dat komt omdat mijn schoonmoeder zijn kapotte broeken heeft afgeknipt en omgezoomd zodat we dus veel korte broeken hadden :p
    3 paar sandalen, paar dichte schoenen, 7 vesten 15 shirts korte mouw

Afgelopen winter
    11 blouses
    5 shirts korte mouw
    16 longsleeves
    14 broeken
    6 vesten
    3 joggingbroeken
    3 paar schoenen

Onze jongste heeft nu in de kast 9 longsleeves 5 rokjes 8 leggings 10 jurkjes 15 rompers zonder mouw
    Vestjes vind ik voor haar leeftijd nog niet fijn

In de zomer zal ze de kleding krijgen die van haar zus is geweest, ik heb enorm veel zomer kleren in maat 74/80'en ik denk dat ze daar van het zomer wel inpast

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft geen flauw idee hoeveel wij hebben. Erg veel, dat weet ik wel.
    En vooral de jongste want daar koop ik en nieuw voor, en hij heeft veel van zijn oudere broer aan.
    Ik ga vanaf april/mei weer een zooitje korte broeken kopen. Denk dat de oudste er 10 heeft, en de jongste het dubbele.
    Tshirts koop ik het hele jaar door eigenlijk. Allebei zullen ze een stuk of 20 hebben. Zitten trouwens ook polo's tussen.
    Ze hebben allebei een paar sandalen, slippers en zomerschoenen.
    Oh en nog van die singlets. Heb ik er ook altijd wel een stuk of 5 van denk ik.
    En 3 zwembroeken per kind.
    Meer niet, dacht ik.

13. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Als ik per seizoen kijk, kom ik niet aan 7 sets.
    Heb voor de winter drie boeken en vier truien voor dagelijks gebruik en twee nettere outfits voor als ik ergens heen moet. Kleding is altijd schoon en zorg voor afwisseling door verschillende sjaals te dragen.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik koop nooit wat nieuws voor mezelf :) heb nog kleding van voor de zwangerschappen die nog prima passen :). Zo nu en dan dan een leuk pakket op mp :) en gooi kapot of afgedragen te groot of te klein meteen weg.

Paar jaar geleden kocht ik maandelijks voor 100de euro's. Schoenen ook Max 2 paar per jaar. Laarzen en zomer :)

15. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Als je wilt minderen in kleding, kun je wellicht 8 setjes per kind aanhouden (dat moet genoeg zijn..) en dan kijken of je het er mee red?

Ik koop vaak 2e hands via mp en vul dan aan wat ze nodig hebben per keer.
    En met kerst en dat soort dagen geef ik ze vaak kleding..

Ik kocht ook mega veel kleding, maar merkte dat ik altijd 'de bovenste' kleding pakte... Erg zonde dus!

16. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    voor mijn zoontje van 16 maanden heb ik ongeveer 7-8 broeken.
    paar goede/mooie en een paar simpele broeken.
    en een stuk of 10 truien en shits met lange mouwen denk ik.
    ik heb niet echt setjes, maar trek s morgens wat uit de commode wat bij elkaar past haha
    en rompers een paar grote stapels maar daar zit ook veel gekregen bij.

ik kom prima uit met de was, was zeker 2 x in de week kleding. en ja ze hebben ieder week dezelfde kleding aan maar zelden dezelfde broek met trui combi. ik heb ook geen 20 sets kleren hoor;)

17. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Hoeveel we hier precies hebben weet ik niet, maar meer dan genoeg in ieder geval.

Ik probeer wel dingen met elkaar te combineren. Bijvoorbeeld een leuke blouse die onder meerdere vestjes/jasjes gedragen kan worden.
    Met accesoires kun je ook een andere look maken en wordt het niet snel saai als er iets meerdere keren gedragen wordt.

De oudere kinderen dragen hun kleding 2 dagen, ik check wel elke avond of er geen vlekken in gekomen zijn, want dan gaat het gewoon de was in natuurlijk.
    De 2 kleintjes dragen 1 dag hun kleding. Ik hoef overdag eigenlijk nooit om te kleden door vlekken oid.
    Waarschijnlijk heb ik gewoon schone kinderen ;)
    Ik was trouwens wel elke dag, maar dat komt gewoon omdat we met zo 'veel' zijn

Aan het begin van het seizoen ga ik eerst online kijken wat ik leuk vindt.
    Dat schrijf ik op en maak er in m'n hoofd alvast setjes van. De hoogzomer dingen koop ik vaak later in het seizoen, maar de basis in 1 keer.

Hier gaan ze trouwens meestal rond eind april hun zomerkleding dragen en rond eind oktober hun winterkleding.

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik probeer zelf ook steeds te minderen (maar dat valt niet mee:)).

Mij lijkt dit een redelijke zomerlijst:
    2 paar schoenen (sandalen en slippers pas kopen bij hoogzomer)
    10 hemdjes + 14 onderbroeken
    10 paar sokken
    10 longsleeves/shirts
    1 zomerjas + 1 vest (om als jas te dragen)
    7 broeken
    1 trui
    1 vest

Je kunt een deel nu kopen en een deel zodra de presale/uitverkoop begint.

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Voor een meisje:
    10 paar sokken
    10 hemdjes + 14 onderbroeken
    5 jurkjes
    2 rokjes
    10 shirts/longsleeves
    10 leggings
    2 broeken
    1 zomerjas + vest
    3 vesten/bolero's
    1 trui
    2 paar schoenen

20. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oei, dat is moeilijk.

Vorige week een dag gehad dat hij 5!!! rompers heeft versmeerd. Dus ja, af en toe heb ik wel erg veel nodig.

Voor de komende tijd:
    10 broeken (elke dag minimaal een schone, soms 2, maar heeft hij nog)
    10 lange mouwen shirts (een paar nieuwe nodig)
    4 vesten/truien (heeft hij nog)
    1 zomerjas misschien, misschien gewoon lekker vest
    14 boxershorts (nieuw, ipv romper)
    10 hemden (nieuw, ipv romper)
    1 nieuw overhemd
    10 t-shirts (nieuw)

Gelukkig heb ik een jongetje, dat is gewoon een stoere spijkerbroek/joggingbroek met een willekeurig shirt.
    Naar mijn idee scheelt dat behoorlijk veel geld, of lijkt dat zo?

Hij is een smal jongetje en zit nu net in maat 86 qua broeken/vesten. Maat 80 kan nog prima, maar maat 86 is net wat langer. Ik heb de hoop dat hij met deze spijkerbroeken/ondergoed nog zo'n 2 jaar door kan. Hij is nu 22 maanden, totaal niet bezig met zindelijk worden.
    Als hij zindelijk is, passen de broeken ook nog steeds.

Deel Deze Pagina