Hoeveel kleedgeld 12 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door TotalBella, 20 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Als het gaat om dat ze het bij een maandelijks bedrag uitgeven aan iets anders en dan tekort komen, dat is toch juist een leerervaring? Dan is het aan ons als ouders om dan niet alsnog bij te leggen, dan leren ze er niets van. Als je je salaris uitgeeft aan allerlei andere dingen heb je ook geen geld voor de huur/hypotheek en boodschappen ed. Ik zou dat dus juist iets vinden waar ze iets heel nuttigs van leren en juist die ervaring zou voor mij een extra reden voor iets als kleedgeld zijn. Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. :)
     
    suus1983 en Jo79 vinden dit leuk.
  2. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw

    Ik vind de Zara ook best leuke kleding hebben maar het moet je kind ook mooi zitten..
    Hier valt Zara altijd te kort (vanwege lange rug en/of te wijd omdat ze smal is
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Zeker met zulke merken vind ik kleedgeld dan een mooie les.
    Om duidelijk te maken dat het gros van de mensen dus niet enkel dat soort kleding kan betalen. Shirt van h&m gaan ze ook niet dood van.
    En wat anderen willen moeten anderen weten. Ik had zelf niks met merkkleding, heb er 1 die na de vakantie naar groep 8 gaat en wil er niet eens in gezien worden. Bepaalde klasgenootjes dragen ook enkele van die merken en dat is voor haar al een reden om het niet te willen.
     
    TotalBella, Jo79, Lafelife en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Onze dochter van 15 krijgt 50 euro per maand.
    Ze koopt lang niet elke maand iets dus dat blijft gewoon staan. We hebben in een kasboekje staan welk deel van het geld op haar bankrekening kleedgeld is en het andere deel voor overige uitgaven. Dit laatste deden we omdat ze in het begin haar zakgeld wel uit gaf maar dan vervolgens geen kleding kocht omdat ze vond dat haar saldo te laag werd :roflmao:. Oftewel, ze gebruikte haar kleedgeld om de pot te spekken maar ze kocht wel prullen of cd's enzo :rolleyes:. Toen dus duidelijk die scheiding aangegeven tussen het kleedgeldbudget en het zakgeld. Nu gaat dat beter.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Zo kijk ik er ook tegenaan. Hier gaan we de overstap maken naar maandelijks kleedgeld zodra ze oud genoeg zijn voor een bijbaantje. Willen ze meer, of hebben ze meer nodig dan wat wij per maand geven dan kunnen ze dat zelf aanvullen door te gaan werken.
     
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Onze dochter krijgt 20 euro per maand zakgeld. Daar doet ze eigenlijk bijna nooit iets van.

    Hier mag ze trouwens elke keer als er kinderbijslag is tussen de 150 en 200 euro kleding uitzoeken.

    Beetje hetzelfde als kleedgeld.
     

Deel Deze Pagina