ik overweeg om een draagdoek te kopen, maar heb er geen ervaring mee. Maar 't lijkt me een fijn idee om de baby bij me te kunnen dragen en dan toch m'n handen een beetje vrij te hebben. Wie heeft er ervaring mee? en hoe bevalt het? waar moet ik op letten als ik er 1 koop?
Ik kan geen goed advies geven over welke doek of zak je moet kopen, ik heb zelf zowel een tricot-slen (tricot draagdoek) als een Bondolino (katoenen, ergonomische draagzak, erg praktisch overigens... veel makkelijker dan knopen), mar de kleine vindt er echt geen reet aan! :x. Uiteindelijk heb ik van iemand een babybjorn geleend, en dat was juist wat ik niet wilde hebben omdat men zegt dat dat slecht is voor de heupjes, maar dit is dus het enige wat de kleine man wel leuk vind!!! Mijn advies zou zijn om te kijken of er iemand is in je omgeving waarbij je evt wat kan lenen aan zakken of doeken, om te kijken of de kleine het wat vindt, voor je er een fortuin aan spendeert! Ook zijn er draagconsulentes, die kunnen je hierbij helpen! Succes met het maken van een keuze!
Heb in 2010 een draagdoek van draagdoek.nl gekregen bij een abb. op Ouders van nu. Misschien hebben wel weer zo'n actie zie www.zester.nl Heb in het begin deze rekbare gebruikt nu heb ik een geweven doek. Draag mijn zoontje niet zo heel vaak meer omdat ik het in de winter te koud vond en nu lopen we best veel en gebruik ik de wandelwagen of gaan op de fiets. Zou eerst voor een rekbare gaan en later een geweven of meteen een goede geweven kopen. Misschien eerst lenen.
Voor kleintjes is een rekbare doek erg fijn. Als ze wat groter zijn een geweven draagdoek, goede draagzak (zoals de bondolino inderdaad maar er zijn ook anderen) of een Mei Tai (ook goed zelf te maken als je beetje handig bent).
Ik ben geen expert en nog maar kort ervarings deskundige maar misschien heb je er iets aan: Ik heb een Tricot Slen (rekbare doek bv via babylonia.be of bykay.nl) en die vind ik echt heerlijk zitten. Mijn dochter vond het ook fantastisch vanaf de eerste poging. Opzich zo geknoopt maar ik wilde ook graag vanuit de auto zo in de draagdoek/zak en dan even een boodschap en dat is met een knoopdoek best wat werk. Wel vind ik het erg warm, zeker als je de knoopwijze doet met 3 lagen eromheen (die de eerste 3 maanden aangeraden wordt). Er is nog een knoopwijze met maar 1 laagje om de baby maar ik vind dat ze dan erg weinig neksteun hebben (wellicht ben ik nog niet geoefent genoeg). Sinds vorige week heb ik ook de Bondolino (light versie). Super snel om te doen en minder warm. Wel vind ik dat de kleine er nog iets minder fijn in zit dan in de draagdoek. Deze kan officieel vanaf dag 1 maar persoonlijk verkies ik daarvoor toch de doek.
Pff hier ook een kleintje die ging gillen van een draagdoek, dus uiteindelijk gegaan voor een chicco draagzak werkt prima
ik heb een rekbare draagdoek aangeschaft en mijn meisje vodn het heerlijk! in het begin moet je even oefenen met knopen, maar dat leer je snel als je hem vaak gebruikt. mijn dochter is nu 14 maanden en ze vind het nog steeds heerlijk in de draagdoek!
een draagdoek/zak kopen is heel persoonlijk. Je kan eens gaan kijken op www.dragen-en-voeden.nl is ook een forum Daarnaast kun je bij babybij doeken en zaken lenen voor twee weken in de doekenbieb voor 6 euro + 2x verzendkosten. ideaal!
Een geweven doek! Knopen is makkelijker dan er uit ziet, en ik knoop tegenwoordig ook gewoon op de parkeerplaats naast de auto. Ik knoop nu sneller dan dat ik de kinderwagen in elkaar zet
Heel herkenbaar! Ik ben ook begonnen met een rekkende doek en had het knopen vrij vlot onder de knie. Zoonlief vond het heerlijk. Het werd mij uiteindelijk te warm en ik denk dat onze zoon uiteindelijk ook wat te zwaar was voor een rekkende doek. Inmiddels heb ik een Scootababy. Die kun je veel sneller aandoen en zit heerlijk, zowel voor mijn zoontje als voor mij. Hoewel het voor mijn lijf wel zwaarder is bij lange stukken dan een echte draagdoek. Maar een half uur / drie kwartier is goed te doen. Langer gaat op zich wel, maar dat ga je voelen met een kind van 11,5 kg. De Scoota kan nog niet gelijk vanaf het begin, dan kun je beter een doek hebben. Maar als snelle oplossing als ze wat groter zijn, vind ik hem geweldig.
Heb nu voor korte stukjes een Ringsling. Dochter is er echter nog steeds niet dol op. Geen rekbare doek, geen bondolino...meisje wil gewoon niet zo tegen mama aan hangen. Denk dat ze lekkerder zou hangen in een Babybjorn, maar wil daar nog niet aan ivm heupjes.
Ik heb ook een rekbare draagdoek, maar vind die met dit weer veeeeeeeel te warm. Ook wil mijn zoontje alles zien, waardoor hij net zo lang frummelt tot hij omhoog kan kijken en hij geen goede neksteun meer heeft (hij is pas 10 weken). We hebben sinds gisteren een Ergo baby carrier (helemaal nieuw in doos, van marktplaats, 55 euro)) en dat ging meteen een stuk beter. Veel meer steun voor zijn hoofd en minder warm. Ik mag geen reclame maken, maar als je interesse in de Ergo hebt, pb me maar. Dan geef ik je de link naar de advertentie.
nee, want hij is al 62cm en bijna 6,5kg en dat past prima zonder. Hij zit goed en diep genoeg om genoeg zodat zijn hoofd niet naar achter kan klappen. En hij valt meestal lekker in slaap. Ik merk da sinds we deze draagzak hebben, ik meneer weer vaker draag binnenshuis, zo makkelijk en snel omgedaan.
dus met zo'n lang kleintje gaat het wel goed zonder insert? want er staat dat die insert te warm is voor in de zomer... mijn kleine man is 58 cm... misschien past dat ook al...
ik heb er geen problemen mee zonder insert. Zijn beentjes hangen niet naar beneden, hij zit goed op zijn billen en bovenbenen, hangt dus niet op zijn kruis, en hij komt er een klein stukje bovenuit met zijn hoofdje. Maar die kleine man van mij is ook al vrij sterk in zijn nekspieren, kan zijn hoofd redelijk goed zelf overeind houden. En in deze draagzak heeft hij aan de zijkanten relatief weinig steun. Ik weet niet of je in de buurt woont, anders mag je hem best een keer komen passen hoor. Ik zal ook kijken of ik er vandaag of morgen wat foto's van kan maken, meneer ligt nu te slapen.
Ik heb nu een geweven draagdoek en vind dat echt geweldig. Je kan dan zo knopen dat er maar 1 laag stof over je kindje zit en dat is echt heel lekker koel. Ze zijn ook best betaalbaar als je een calin blue of amazonas ofzo koopt..
Heeft iemand ook ervaring met de sling? die wil ik graag bestellen. Ik denk dat deze ook makkelijk in gebruik is omdat je niet hoeft te knopen... Groetjes Nijntje