Wij willen morgen even gaan kijken naar autostoelen. We gaan hem niet meteen gebruiken, maar ze zijn nu in de aanbieding nu vraag ik me af of iemand al ervaringen heeft met de MaxiCosi Axciss? en anders wordt het de maxi cosi tobi. Wat zouden jullie doen?
Eigenlijk moet je je kindje er even inpassen.. Sommige kinderen zitter beter in de MC, maar anderen duidelijk in een romer/ander merk.. Met die 2 heb ik geen ervaring, hadden zelf de priori. Maar van de eerste axciss heb ik gehoord dat deze minder veilig was bij botsingen vanwege het mechanisme. Geen idee hoe het met de versie van dit jaar is..
wij zijn met onze dochter gaan proberen en uiteindelijk op de priori xp uitgekomen opv de tobi.. Axxis komt inderdaad minder goed uit de testen als de andere twee.
maar hij is nu 7 maanden en hij zit nu nog niet echt goed, dus kan hem nog niet echt laten passen maar wilde vast aanschaffen omdat ze nu met korting zijn dit is dus niet handig?
Nouja, wij hebben ook zo eentje besteld op internet. Was gelukkig een goede gok.. Genoeg kindjes die ook in beide goed zitten. De priori hebben we gekozen omdat we de luxe van tobi niet nodig vonden.
Wij zijn gaan kijken toen was ze 8 maanden maar ze moest toen meteen over in de stoel omdat de mc niet meer paste.. Wij vonden onze dochter beter zitten in de priori dan in de tobi. De tobi leek veel smaller dus ik had niet het idee dat ze daar zo heel lang lekker in zal zitten. Daarnaast vonden wij het inderdaad niet nodig om voor de extra "gadgets" van de tobi te betalen. We hebben trouwens een overjarig model/kleur (2010) dat scheelde al de helft in prijs. Denk dat die er altijd wel staan..
Autostoelen zijn zo vaak in de aanbieding dus ik zou gewoon even wachten met kopen tot je kindje er ook echt aan toe is. Hij is pas 7 maanden. Als het goed is zit hij er nog zowieso 2 maanden in en als hij dan nog niet boven het kuipje uit komt misschien nog wel langer...rond die tijd komt de nieuwe collectie weer en wordt de huidige collectie nog goedkoper en kun je hem meteen gaan gebruiken.
Nou, ik zou lekker doen wat jou het fijnst lijkt, aanbiedingen zijn soms gewoon echt heel goed! Als je kind gewoon gemiddeld groot is dan zal elke kinderstoel 1 heus wel goed zitten, mind you ze moeten er 2 jaar inzitten!! en met 7 mnd is het nog te voreg om te gebruiken maar dat maakt niet uit als de aanbieding goed is, je zegt al dat je hem nog niet gaat gebruiken. Maar de Axxis is inderdaad slechter in de anwb testen, wij hebben een Tobi ook in de aanbieding oude collectie, bevalt heel goed, onze dochter ging er met 9mnd in en is een fijn poppetje. Ze vond het vooral prachtig dat ze ons én de buitenwereld nu kon zien1 Succes met een keuze maken!
ik heb een axxis en ben er meer dan tevreden over. Het is echt een gebruiksvriendelijke stoel. Als je kindje wat ouder is meer weegt is het echt gemakkelijk om hem er in te zetten. Nu moet ik wel zeggen dat ik een hogere auto heb en mij niet moet bukken om lennert in de auto te zetten wat ook een voordeel is. Qua veiligheid is het ook een goede stoel mss net iets minder dan de tobi maar ik kan je duizend slechtere stoelen opnoemen hoor. In de winkel verzekerde e mij dat deze stoel een goede evenwaargige stoel was en dat mc voor een top kwaliteit staat dus ook de axxis.
Bedankt voor de adviezen, het is toch een Tobi geworden, die adviseerden ze ook liever dan een axiss, dus vandaar. scheelde ook weer een paar euro's