hoeveel kleertjes heb ik nou echt nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Migga, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik zit me echt af te vragen hoeveel kleertjes ik nou echt aan moet schaffen voor de baby.
    Ik lees op de meeste lijstjes dat je 6 pakjes in maat 56/62 moet hebben, maar ik neem toch aan dat ik ook maat 50 moet kopen?

Ik heb nu 2 setjes in maat 50 en 2 setjes in maat 56 gekocht. Ik heb werkelijk geen idee of dat genoeg is of niet. Ik hoor van iedereen dat ik niet teveel moet aanschaffen, omdat je vaak in de kraamtijd ook nog veel cadeau krijgt.

Hebben jullie tips?

2. emmie

emmie Niet meer actief

hoi!
    ik zelf heb wel mega veel kleding voor de kleine! maar ook al heeel veel gekregen hoor! en hij is er nog niet eens..haha
    maar vind het gewoon zo ontzettend leuk!
    maar ook in verschillende maten 50, 50/56, en zelf nog wel een paar maten groter hoor. maar ja je hebt vaak wel van die sites waarin staat wat je zowiezo in huis moet hebben voor de kleine. suc6 ermee! liefs emmie

3. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik zou niet teveel kopen. Ik had zelf een paar pakjes in maat 50/56 gekocht, maar ik heb ook veel gekregen. Ook veel in maat 62 trouwens.
    Ik zou als ik jou was wel een paar extra shirtjes kopen, want in het begin spugen ze vaak toch best veel, dus dan zijn die extra shirtjes echt niet overbodig. Ik had gewoon een paar simpele shirtjes bij de Hema gehaald.

4. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Je hoeft idd echt niet zoveel te hebben. maatje 50 is wel handig trouwens. Ik had alleen maatje 56 omdat 50 te klein zou zijn volgens prenatal. Toen bleek dat Fabian 1 week voor de uitgerekende datum pas 2750gr woog ben ik als een gek nog wat maatjes 50 gaan halen, waar hij dus nog in verzoop.
    Volgende keer haal ik toch gelijk maar wat maatjes 50.

5. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik weet wel dat ik "niet teveel" kleertjes moet aanschaffen, maar wat is precies "niet teveel" ?
    Zijn dat 6 pakjes, of zijn dat er 10 ?

Heb echt geen idee. Weet ook helemaal niet of kleertjes na 1 dag in de was moeten, of dat een baby doorgaans redelijk schoon blijft....
    Hihi, ben echt een beginneling, dat is wel duidelijk!

6. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik had maar 2 pakjes maat 50 was genoeg vertelde
    ze mij omdat Belle een 8 ponder was.
    toen ze geboren was kon ze maat 50 makkelijk aan
    en heeft mij schoonmoeder er een stuk of 3 bij gehaald.
    ik zou het niet te duur maken want ze zijn er binnen een week uitgegroeid.
    nu heeft ze maat 56 daar kan je er wat meer van kopen vooral rompers.
    maat 62 en 68 heb ik heel veel gekregen hele kast ligt er vol mee.

7. Littlebird

6 dec 2006
    55
    0
    0
    Studente en a.s. moeder
    Maat 50 zou ik inderdaad wel in huis halen, maar niet teveel. Ik had zelf een flinke baby (4220 en 53cm) en hij heeft maat 50 nog wel aangehad, maar kon ook al door naar maat 56. Daar heb ik zelf niet zo heel veel van cadeau gekregen, maar dat kon hij ook maar 3/4 weken aan. Nu zitten we in 62 en dat is al even zo.

Maar 2 pakjes is volgens mij om te beginnen wel goed, de rest is zo bijgehaald. En van 56 had ik aan het einde: 8 rompers, 5 broeken en 7 shirtjes lange mouw, 2 shirtjes korte mouw en een vestje.

8. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Als je van maat 50 en 56 2/3 rompertjes en 2/3 pakjes hebt heb je eerst wel voldoende. Dan kun je altijd zien wat je kado krijgt. En krijg je alleen maar grotere maten dan kun je altijd nog zelf kleertjes bijkopen. Mijn dochter heeft toch nog wel eventjes maat 50 aangehad. Die maat had ik eerst niet, dus ze had de eerste dagen veel te grote kleren aan! haha Wat overigens ook best gaat. Er zijn ook baby's die maat 50 helemaal niet passen, dus zonde als je daar veel van gehaald hebt.
    En de kleertjes doe ik na 1 dag wel meteen in de was ja.

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik had ook geen mt 50 in huis, dus Dylan heeft ook een paar dagen veel te grote kleertjes aangehad. Maar wat Yvon zegt, 2 of 3 setjes maat 50/56 lijkt mij wel voldoende voor eerst.

Ik doe Dylan over het algemeen ook iedere dag wat schoons aan. Broekje wil ik nog wel eens 2 dagen aantrekken.

10. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik had uiteindelijk 5 pakjes en rompertjes 50 en 5 van 56. Als ze spugen en doorlekken ben je er zo doorheen. De 56 had ik pas na 1,5 maand nodig. Dus heb aan de familie gevraagd of ze leertjes maatje 50 wilde kopen.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb een pakje of 10 maat 56 en ik denk 3 pakjes maat 50. als ze echt klein blijkt ze zijn stuur ik wel even iemand naar de winkel om nog bij te schoppe. ze hebben trouwens ook pakjes maat50/56 deze heb ik ook een paar dus die zitten er tussen in

12. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik heb ook al veel te veel kleren gekocht. Maar een paar in 50/ 52 de rest allemaal groter. Kan het niet laten om als ik in de stad ben om kleertjes voor onze kleine meid te kopen..

13. Niet meer actief

Ik zou sowieso 3 setjes in 50/56 doen. Ze krijgen elke dag een nieuw pakje aan en Danisha heeft 50/56 een maandje aan gekund. Dus ik had wel wat meer anders moest ik ook elke dag een was draaien. Maat 62 heeft ze maar heel kort gehad. Ze heeft nu alleen nog broekjes met maat 62 en rompers en shirtjes al 68! Ik kreeg het meeste van 68 tijdens de kraamweek.

14. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    bedankt voor al jullie reacties!

Ben gisteren toch nog maar even naar H&M geweest en heb nog wat dingetjes in kleine maatjes gekocht. Wij rekenen niet op een grote baby (volgens de VK wordt de baby hooguit 7 pond, maar ze kan er natuurlijk nog wat naast zitten), dus ik heb nu 3 pakjes, een vestje en verschillende rompertjes in maat 50 aangeschaft en 3 pakjes en allerlei rompertjes in maat 56. Dat lijkt me vooralsnog wel even genoeg. Ik wacht eerst wel even af wat ik allemaal cadeau krijg!

15. Niet meer actief

als jij je kindje elke dag in badje doet en schone kleertjes aantrekt en je gaat er effe niet van uit dat je cadeautjes krijgt, zou ik er 4 van elke maat kopen...

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had 5 pakjes in maat 50/56 gekocht en dat was genoeg.
    Van de kraamvisite nog een aantal pakjes maat 56 gekregen, dus ik kan nu genoeg afwisselen.

Groetjes, Anakin.

17. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ik had 3 pakjes mt 50 en 3 pakjes mt 56..
    Toen onze kleine geboren werd was ie maar 2500 gram, dus maat 50 was hem zelfs te groot..
    Als je kindje groter is past ie waarschijnlijk mt 50 niet eens..
    Tis een beetje zoeken, maar anders kan iemand nog even voor je naar de winkel rennen.. deden wij ook, als een gek maatje 44 halen bij H&M.. mt 62 komt niet vaak voor, dan moet je kindje al heel groot geboren zijn..

Deel Deze Pagina