het zijn er zo veel!! had ik er eindelijk 1 besteld bij bol.com 2 weken later krijg ik te horen dat de draagdoek niet meer leverbaar is :x, krijg ik me geld weer terug (als het goed is) en ik weer terug bij af. heb wel een hele mooie betaalbare draagzak gezien van hello kity!! helaas krijg ik dit keer een zoon BREVI Draagzak "Hello Kitty" roze/naturel - online bestellen!- babywalz Babywalz heeft trouwens gratis verzendkosten tot de 16e maar k zie zoveel leuks.. en verschillends.. heb misschien wel 100 merken en verschillende voorbij zien komen word er niet goed van!
Ik heb ergens gelezen dat draagzakken niet goed zouden zijn voor d eheupejes/beentjes van de kids. Wist ik eerder ook niet, want die kleine heeft er ook gewoon ingezeten. Ik ga nu voor de mini monkey draakzak. Kan op verschillende manier, en ook nog als hangmatje in de box. Misschien een idee ?
Maar die is helaas ook niet goed voor 't kindje en oncomfortabel voor jou. Je kindje kan beter niet liggend in een zak want dat kan de ademhaling belemmeren ( Kin op de borst houding ) rechtop buik tegen buik is het beste, kan gewoon vanaf geboorte. Een draagzak is prima, maar dan wel een ergonomische! Dus NIET een waar de beentjes in bungelen, maar een waarbij het kindje van knie tot nie ondersteund zit zoals een ergobaby, bondolino, manduca, meitai, beco butterfly, boba.
Crazy Angel, maakt het je nog uit of je moet knopen, vind je verstelbare banden fijner. Vanaf wanneer zou je je kindje willen gaan dragen?
Ik zou graag een draagdoek willen als we nog een kindje krijgen! zelf knopen dus. Bij de vorige hadden we een draagzak, wat een dramading, beentjes en armpjes bungelen eruit..
Suusjeuh heeft er al een paar opgenoemd, zelf vind ik de ergobaby prachtig. Die van Hello Kitty is niet ergonomisch, en dus slecht voor de ontwikkeling van de heupen. De Mini Monkey ook, slecht voor de ademhaling, en bovendien heel zwaar dragen doordat al het gewicht op één schouder hangt.
Ik zou wel sowieso voor een draagdoek gaan of zak. Ik heb bij mijn dochter zoeen buikdrager van Bjorn gekocht, nou dat ding is super onhandig voor binnen. Je kan er niet lekker mee gaan zitten met de baby erin en nog wel meer. Deze keer zoek ik dus gewoon een goede draagdoek uit.
Bjorn Borg is idd niet ergonomisch, beentjes bungelen, daarom zal het ook niet prettig zitten. Ik vind het zo jammer dat die drager (die van Stokke ook) zowat in elke winkel hangt. Veel nietsvermoedende ouders wordt zo'n ding aangesmeerd .
Het voordeel van een SSC vind ik dat je ze van heel jong tot "heel oud" (2/2,5 jaar) kunt gebruiken en dat je ze op zowel buik en rug kunt doen. Sommige zijn ook geschikt om op de heup te dragen. Voor de prijs hoef je het niet te laten, het is net zo duur als een BB (soms zelfs goedkoper, bijvoorbeeld het merk Liliputi, of Patapum) en per saldo dus veel goedkoper per maand omdat je ze veel langer kunt gebruiken. Ze zijn tweedehands ook voor een betere prijs van de hand te doen dan bungels en Lodger-minimonkey-babybag-dingen. Op alle fronten winst dus.
Ik heb net een bondolino gekocht en ben er echt heel blij mee, is voor de beeb voor straks na de geboorte (al twijfel ik nog wel om misschien via MP een bykay te kopen of tricot doek voor de eerste 6 weken..twijfel twijfel wat zeggen de experts? maar dochterlief van 16 maand zit er ook heerlijk, wilde dat ik hem eerder gekocht had. We hadden een BB gekocht via MP en 3 keer gebruikt toen ze een maand of 4 was en weer in de hoek gegooid, zat echt niet fijn. deze is toch heel stoer (haha heb ik dus net gekocht) Bondolino babydrager Popeline Grijs-Ster | Bondolino babydrager | Dragen enzo - draagdoeken en meer
Ik vind het ook maar vals.. Als ik had geweten dat ik met die malle Bjorn borg niet lekker kon gaan zitten met mijn dochter gewoon op een stoel of whatever had ik hem nooit gekocht voor die flut 80 euro. Dan had ik nu mooi de draagdoek opnieuw kunnen gebruiken ipv nogmeer geld uit te geven onnodig. Maar inderdaad, wist ik veel bij de eerste. lol...
Ik vind het ook schandalig dat dat soort dragers verkocht worden. Ik snap ook niet waarom, ze zijn niet eens goedkoper ofzo! Maar gelukkig zitten er op ZP genoeg meiden met goed advies.
Moet je ook maar net weten he....... k had vroeger een chicco, de kleine zat erin met 6 weken al, alleen dr beentjes werden koud en paars... en totaal geen goede ondersteuning lastig hoor. t verbaast met ook dat k zoveel slechte verhalen hoor over de bjorn borg
Een draagdoek heb je ook met wol erin verweven, lekker warm hoor! En je kan draagcovers kopen, een draagponcho of een draagjas, in alllerlei verschillende prijsklassen. Voor over de beentjes kan je babylegs kopen of zelf beenwarmertjes breien als je handig hebt. Ik draag broertje straks in een tricot slen de eerste periode, lekker warm ook want dan zit hij in 3 lagen stof. Ze krijgen ook veel warmte van jou mee he.
Lijkt praktisch, maar is een verschrikking voor je kind om in te liggen. Ziet er vreselijk uit. Zonde van je geld. Kijk maar eens hoeveel er op Marktplaats aangeboden staan van mensen die hem 'zo goed als nieuw' aanbieden... Het is echt een rotding.
Hier ook een bondolino en ik heb er spijt van dat ik dat bij Tycho ook niet aangeschaft heb! Dochter lukt het niet om in eigen bedje in slaap vallen en omdat gewoon maar laten huilen geen optie is voor mij heb ik deze draagzak gekocht. Ze valt er heerlijk in inslaap en ik heb mn handen vrij zodat ik het huishouden kan doen of lekker met mn zoontje kan spelen! xx
overigens ook op advies van verschillende dames hier gekocht Er zijn een paar topics met veel info over draagzakken en draagdoeken, missch kun je die eens nalezen om te zien wat bij jou past. Ook heb je verschillende sites die draagzakken/draagdoeken uitlenen, dan kun je van alles en nog wat eens proberen. Zelf heb ik dat niet gedaan dus weet niet hoe dat werkt. xx